KNHS bijscholing instructeur 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyforever

Re: KNHS bijscholing instructeur 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:48

Jeetje, ik heb nog geen brief gehad .... Mijn papiertje dateert van 2007 en ik heb altijd aangegeven wél een uitnodiging te willen hebben.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:13

gewoon mailen naar opleidingen

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:45

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:02

Vanaf volgend jaar krijgt niemand nog een uitnodiging.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:48

Ik ga op woensdag onder voorbehoud dat ik vrij kan krijgen op het werk. Is midden in de kerstvakantie dus zal wel lastig zijn. Ik moet vrije dagen tenminste 4 maanden tevoren aanvragen dus dat is altijd een probleem met bijscholingen van de KNHS. Daar komen ze altijd zo lekker op tijd mee...

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:26

Ik weet nog niet of ik ga. Bedenk me wel net dat ik die week tussen kerst/oud en nieuw vrij ben. En ik geef kinderen les op een manege... Is misschien toch wel erg interessant voor mij!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:21

Ik denk dat ik de donderdag ga :j
Van het weekend als ik thuis ben eens alles invullen en opsturen :)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:48

Lielle schreef:
Ik niet, vind het onderwerp niet interessant.

Mss dan naar het trainersaminar op 13 januari? springen + eventing!
Ik denk dat ik daar ook naar toe ga.

Zeer waarschijnlijk ga ik op de 28ste naar de ORUN bijscholing. Geef ook regelmatig spring en crossles aan kinderen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 10:29

oe, dat is wel leuk. Ga ik eens bekijken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:21

Even een schopje voor het topic!
Nog even en dan is het al zo ver! :)

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:51

Het duurt inderdaad niet lang meer. Heb me inmiddels aangemeld voor de woensdag :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 21:55

Zal ook eens een schema maken!
Zien welke bokkers wanneer gaan!

Woensdag 28 December:
Anneki - ???

Donderdag 29 December:
Renske_w - Renske

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:33

ik weet nog niet of ik heen ga, ben net afgelopen jaar geslaagd.
geef wel les aan kinderen maar gaat eigelijk wel goed ze gaan tevreden en blij naar huis.
ga in iedergeval wel naar traininseminer van eric en maikel van der vleuten toe dat lijkt mij een stuk interesanter.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:17

Ik ga op donderdag de 29ste.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:38

Renske_W schreef:

Woensdag 28 December:
Anneki - ???

Donderdag 29 December:
Renske_w - Renske
mar_nimbus - marianne

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:42

Mar_Nimbus schreef:

Woensdag 28 December:
Anneki - Annemarie

Donderdag 29 December:
Renske_w - Renske
mar_nimbus - marianne

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:47

Ik ga ook. Ben erg blij met het onderwerp want ik miste dat echt tijdens de cursus.

Moet nog even kijken op welke dag ik ga.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:43

Ik ga ook op woensdag 28 december.

Even een vraag: deze bijscholing telt voor 3 licentiepunten, maar hoeveel punten moet je in totaal binnen 3 jaar halen?
Heb het op de KNHS site opgezocht, ook de zoekfunctie op de site gebruikt maar kan het niet vinden...

Heeft vast in de PaardenSport gestaan maar ik weet het niet meer, stond me bij dat het er 4 per twee jaar waren?

En waar kun je vinden welk diploma bij welk HI licentie nummer hoort?
Ik heb Niveau 2 Instucteur Rijden, welk Hi licentie nummer zou daar dan bijhoren?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:30

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:35

Ik vind het aantal licentie punten ook niet makkelijk te vinden :=
Heb al een aantal keren een poging gedaan om te vinden hoeveel ik er moet halen, maar ik krijg het maar niet gevonden :')

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:11

Ik ga donderdag de 29ste heen. We gaan met een groepje van 4 instructrices die allemaal lesgeven bij de manege, kunnen we de reiskosten mooi delen want het is een hele rit vanuit Friesland..:j Wordt vast gezellig! Werd net nog gebeld door een andere vereniging waar ik lesgeef of ik ook naar de bijscholing ging. Zij wilden de bijscholing dan wel voor me betalen, dat is helemaal geweldig! *D

Ik weet ook niet helemaal hoe dat met die licentie zit. Krijg je die automatisch als je de bijscholing gaat doen? Word je daar dan gelijk voor ingeschreven zegmaar? Vind het allemaal een beetje vaag..

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:20

KarinvdM schreef:
Dit is eenvoudig te vinden onder het kopje "Opleidingen": http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... yle=0&men=

Daar had ik al gekeken, maar ik vind het niet eenvoudig te vinden hoor, zie het nergens staan, waar heb jij het gevonden dan?

Er staat wel het volgende:

Je krijgt een licentie als je minder dan twee jaar geleden een geldig instructeurdiploma hebt gehaald of als je beschikt over een actieve instructeurkwalificatie. Dat wil zeggen dat je aanwezig bent geweest bij de laatste bijscholingsronde van de KNHS of hebt aangegeven verhinderd te zijn, maar in de toekomst wel opnieuw te willen worden uitgenodigd.

Een licentie is twee kalenderjaren geldig. Binnen die twee jaar moet je voldoende licentiepunten halen om de licentie te kunnen verlengen. Licentiepunten krijg je door deel te nemen aan bijscholingen die geschikt zijn voor jouw type licentie. Een overzicht van deze bijscholingen is te vinden in dit overzicht.

Maar dus niet hoeveel punten je exact moet halen. Als ik van de eerste alinea uitga dan zou je zeggen dat je er 3 of 6 moet halen per twee jaar, immers als jij bij de laatste bijscholingsronde bent geweest staat er. Een bijscholing is goed voor 3 punten. Maar als je dus elke twee jaar voldoende punten moet halen zou je zeggen dat je 6 punten per twee jaar moet hebben.

Verders vind ik het dus allemaal erg vaag... Als iemand het dus wel gevonden heeft hoor ik het graag...

EN weet iemand ook waar je kan vinden welk licentienummer bij welk diploma hoort?
Ik heb Niveau 2 Instucteur Rijden, welk Hi licentie nummer zou daar dan bijhoren?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:31

Dat kan je toch eenvoudig vinden bij de gerelateerde downloads?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 00:01

Nope sorrie, ik niet :=

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:38

Uit het licentie regelement voor de mensen die niets willen/kunnen openen:

Citaat:
Artikel 2a – Licenties instructeurs (HI-licenties)
In het licentiesysteem worden verschillende niveau’s onderscheiden, aansluitend bij de profielen uit de Kwalificatiestructuur Sport. Niveau 1 is niet vastgelegd in het licentiesysteem, omdat er geen opleiding tot instructeur paardensport is op dat niveau en de verwachting is dat deze er niet komt.
De KNHS kent de volgende typen instructeurslicenties:
HI-2 licentie: instructeur met een instructeurdiploma op niveau 2
HI-3 licentie: instructeur met een instructeurdiploma op niveau 3
HI-4 licentie: instructeur met een instructeurdiploma op niveau 4
HI-5 licentie: instructeur met een instructeurdiploma op niveau 5

In totaal worden 16 verschillende instructeurlicenties onderscheiden. De verschillende licenties worden verstrekt op basis van het door de aanvrager behaalde instructeurdiploma. Een overzicht van de verschillende licenties en de diploma’s op basis waarvan de licenties verstrekt worden, is te vinden in bijlage 1 bij dit licentiereglement.

Instructeurs die meerdere opleidingen in verschillende disciplines gevolgd hebben, kunnen meerdere licenties aanvragen. Hiervoor worden per periode slechts eenmaal licentiekosten in rekening gebracht. Instructeurs die meerdere opleidingen in dezelfde discipline gevolgd hebben, ontvangen de licentie die hoort bij het hoogst behaalde diploma.

Artikel 2b – Licenties officials (HO-licenties)
In het licentiesysteem worden verschillende niveau’s onderscheiden, aansluitend bij de profielen uit de Kwalificatiestructuur Arbitrage. Niveau 1 en 2 zijn niet vastgelegd in het licentiesysteem, omdat er geen opleidingen tot official paardensport zijn op deze niveaus en de verwachting is dat deze er niet komen.
De KNHS kent de volgende typen officiallicenties:
HO-3 licentie: official met een officialkwalificatie op niveau 3
HO-4 licentie: official met een officialkwalificatie op niveau 4
HO-5 licentie: official met een officialkwalificatie op niveau 5

In totaal worden 44 verschillende officiallicenties onderscheiden. De verschillende licenties worden verstrekt op basis van de door de KNHS geregistreerde
officialkwalificatie. Een overzicht van de verschillende licenties is te vinden in bijlage 2 bij dit licentiereglement.

en verderop:
Citaat:
Artikel 9 – Verlengen van de licentie

9.1 Een licentie wordt automatisch verlengd met een periode van twee kalenderjaren indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
De licentiehouder is lid van de KNHS;
De licentiehouder beschikt over voldoende licentiepunten die verlenging rechtvaardigen en die behaald dienen te zijn in de periode na afgifte van de afgelopen licentie;
De houder van een HO-licentie beschikt over voldoende functiepunten die verlenging rechtvaardigen en die behaald dienen te zijn in de periode na afgifte van de afgelopen licentie;
De houder van een HI-licentie heeft de kosten voor het verlengen van de licentie voldaan. Deze kosten bedragen 20 euro per licentieperiode van twee jaar en worden gefactureerd in november van het jaar waarin de licentie afloopt.

9.2 Voor de verlenging van een licentie dienen per licentieperiode van twee jaar minimaal 3 licentiepunten te zijn behaald. Hiervoor gelden de volgende regels:
Indien de licentiehouder beschikt over één licentie, dient hij per licentieperiode van twee jaar 3 licentiepunten te halen
Indien de licentiehouder beschikt over twee licenties, dient hij per licentieperiode van twee jaar 4 licentiepunten te halen, waarvan minimaal 1 punt per licentie.
Indien de licentiehouder beschikt over drie of meer licenties, dient hij per licentieperiode van twee jaar 6 licentiepunten te halen, waarvan minimaal 1 punt per licentie.

Een uitzondering wordt gemaakt voor houders van een licentie I&R controleur (HO licentie nr. 44). Voor deze licentie hoeven geen licentiepunten te worden behaald, tevens wordt deze licentie buiten beschouwing gelaten voor het bepalen van het aantal licenties van een licentiehouder.

9.3 Voor de verlenging van een HO-licentie dient per licentieperiode van twee jaar minimaal tien functiepunten te zijn behaald. Hiervoor gelden de volgende regels:
Indien de licentiehouder beschikt over één HO-licentie, dient hij per licentieperiode van twee jaar 10 functiepunten te halen.
Indien de licentiehouder beschikt over twee HO-licenties, dient hij per licentieperiode van twee jaar 10 functiepunten te halen, waarvan minimaal 3 punten per licentie.
Indien de licentiehouder beschikt over drie of meer HO-licenties, dient hij per licentieperiode van twee jaar 15 functiepunten te halen, waarvan minimaal 3 punten per licentie.

Alstu :list:
Voor het complete overzicht dus gewoon even licentieregelement doorlezen (neem aan dat je dat hebt gedaan toen je een licentie aanvroeg?)
En voor de bijscholingen die meetellen voor punten even het overzicht.. Simpeler kunnen ze het niet maken hoor!