Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Fitzroy schreef:Ik vind het echt heel vreemd dat als Amytj zegt dat er al meerdere keren wat van is gezegd en Kathleen mogelijk dezelfde mensen heeft gezien gezien de regio, dat er vanuit de KNHS geen actie wordt ondernomen. Ze kunnen toch makkelijk een soort waarschuwing versturen naar betreffende combinaties?
Fitzroy schreef:Ja, dat begreep ik wel. Maar het is toch van de zotte dat de KNHS daar geen actie in onderneemt?
KG_Images schreef:raket, ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt. Had een moeder van een pony amazone al op een concours (toen ik nog geen jury was) vriendelijk gewaarschuwd dat het yankee bit waar ze mee reed niet toegestaan was. Meteen een hoop poeha over dat ze er al 2 jaar Brabantse kampioenschappen mee gereden had, etc. Kan wel zijn, maar het mag niet. Kwam ik dezelfde combinatie een aantal maanden later weer tegen. Nu was ik jurylid, zij was de eerste van het M1 en moest na mijn laatste rubriek rijden bij een andere jury. Ik tipte de jury die van mij het stokje overnam en liet haar een uitdraai zien van het KNHS waarin bevestigd werd dat dit specifieke bit niet mag. De moeder van de jonge amazone bleef volhouden dat het mocht (terwijl ik het dus zwart op wit bij me had) en herkende me dus van de laatste keer dat ik haar aansprak. Het jurylid riep de combinatie bij haar en bekeek het bit, maar wuifde het weg en liet starten. Ik werd dus compleet in mijn hemd gezet in het bijzijn van de amazone en aanhang, de amazone heeft gewoon haar M1 proeven mogen rijden. Later heb ik tegen dit jurylid gezegd dat ik het niet vond kloppen, moeder van de betreffende combinatie bleek ook nog bij de bond te zitten. Ik was behoorlijk boos, als er collega's zijn die zo inconsequent zijn, dan vind ik het niet vreemd dat menig ruiter/amazone of ouder/trainer een grote mond heeft op het moment dat ik de regels naleef en ik word vervolgens aangekeken en in het ongelijk gesteld.
En daarnaast jureer ik dus..