lesgeven buiten, hoe blijven jullie warm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: lesgeven buiten, hoe blijven jullie warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:06

Heb mn instructrice een setje warmte stickers gegeven en ze werd er een stuk blijver van :j
Thee drinken is ook niet verkeerd alleen is er niet op elke locatie een fatsoenlijke wc.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 21:39

PaysBas schreef:
Heb mn instructrice een setje warmte stickers gegeven en ze werd er een stuk blijver van :j

reclame heb je nu wel genoeg gemaakt

csc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:20

Ik vecht al jaren tegen de kou, t lijkt elk jaar erger te worden ;-) Vooral na m'n jaar australie en 60 uur in de week les geven, viel het erg tegen in de Nederlandse winter. Ik trek veel lagen aan, werk met de knikzakjes en warmte zakjes van o.a. anwb, loop op ariat laarzen, heb een lange winterjas aan tot m'n knieen en meestal een muts en handschoenen op en aan. Loop regelmatig rondjes door de bak en heb ook altijd droge jas e.d. in de auto als reserve. Ga meestal meteen onder een warme douche als ik thuis kom, anders is er geen redden aan. Dus meer tips kan ik je ook niet geven ;-) Sterkte! Oh ja en ik werk meestal met een walkie talkie systeem, als het te koud is niet want als ik hard roep blijf ik warmer... lol.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:53

Ik help mijn zusje nu zo af en toe met rijden. Ik ben zelf ook constant veel aan het lopen en gebaren om dingen duidelijk te maken. Doe het automatisch, maar je blijft wel lekker warm! Verder draag ik een (jogging)broek met een T-shirt, dik teddyfleece vest en jas. Komende winter trek ik waarschijnlijk nog een panty of legging onder m'n broek aan en nog een extra shirt of hemd. En ik loop meestal op waterdichte bergschoenen of mijn Ariats :) O ja, en uiteraard nog een sjaal en handschoenen!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:55

Sjolvir schreef:
Oh, en altijd je hoofd bedekken, leuke muts of zo, je verliest heel veel warmte via je hoofd.

Dat doe ik ook: goede muts en goede (leren)schoenen.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:58

Ik geef zelf geen les maar als ik naar stal ga om te kijken bij een vriendin en het is écht koud dan trek ik thermokleding aan, dikke paardrijbroek, dikke sokken met oude uggs, 2 truien, muts, handschoenen, dikke jas aan. En ik kan je verzekeren dat ik het écht niet koud krijg haha!

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:09

vur schreef:
Sportwinkels hebben zakjes die je in je schoenen kunt doen. Ik heb ze, maar ga ze dit jaar voor het eerst proberen. Er staat op dat de voeten 6 uur warm blijven. Ik ben benieuwd.

Het hielp bij mijn lesgeefster :D Zij moet 4 uur les na elkaar geven buiten en haar voeten waren nog redelijk warm ( niet snikheet) :P

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:14

Mijn vroegere lesgeefster wikkelde zichzelf altijd in onze inrijdekens :) maar dat is niet voldoende zeker :p

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:40

Robin_S schreef:
Mijn vroegere lesgeefster wikkelde zichzelf altijd in onze inrijdekens :) maar dat is niet voldoende zeker :p

Doet die van mij ook altijd! ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:43

Heike1998 schreef:
vur schreef:
Sportwinkels hebben zakjes die je in je schoenen kunt doen. Ik heb ze, maar ga ze dit jaar voor het eerst proberen. Er staat op dat de voeten 6 uur warm blijven. Ik ben benieuwd.

Het hielp bij mijn lesgeefster :D Zij moet 4 uur les na elkaar geven buiten en haar voeten waren nog redelijk warm ( niet snikheet) :P

Groetjes

Is idd een super oplossing.
Mijn instructrice is er ook heel blij mee die gebruikt de warmte stickers in haar Uggs.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:51

Warmtestickers klinkt idd goed en lijkt me handig, maar zag dat ze wel erg duur zijn als je ze elke keer opnieuw moet kopen!

Veel laagjes lijkt me toch het best, en zoveel mogelijk thermo!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:17

masja schreef:
Ik heb een paar van die knikzakjes.
Weet niet precies hoe het werkt, maar is een vloeistof waar een metalen plaatje in zit. Als je dat plaatje knikt dan reageert de vloeistof en wordt het hard en warm.

Je kunt ze steeds weer opnieuw gebruiken. Heerlijk in je jaszakken, maar ook om in je thermolaarzen te stoppen.
Kun je in sportwinkels krijgen.

Jaa, die zijn super! :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 18:19

waar koop je die knikzakjes, lijkt me wel handig om achter de hand te hebben

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:21

nep uggs aan met 2 paar sokken, topje + lang tshirt + jas met een klein kraagje aan, muts op, sjaal om, bak thee mee, zo nu en dan met de ruiter meelopen, en inderdaad die knikzakjes met een metalen plaatje er in, worden heerlijk warm voor je handen!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:29

tsja je kunt niet veel meer doen dan je zo warm mogelijk inpakken of een warmtelamp overal mee naartoe nemen (of installeren in de bak). Ik vind zelf lopen of rennen nooit zo'n goed idee want mijn tenen worden hoe dan ook koud (4 paar sokken of 10 paar sokken, kan ze niet schelen) en dat doet zeer als je dan wilt rennen :+
Overigens, als we de voorspellingen mogen geloven wordt het een "horrorwinter" dus dan zal er niet veel meer zijn om les te geven. Dan moet je paard vermoedelijk ook de hele alleen maar draven en galopperen om warm te blijven

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:35

die knikzakjes hadden ze vorig jaar bij de action. Wel in maffe vormen, bloemetje of hartje geloof ik, maar voor in je handschoen of je broekzak bijvoorbeeld prima te doen. Verder kun je denk ik het beste een skibroek over een thermolegging doen, skisokken aan met thermoboots eroverheen, en warme handschoenen/sjaal/muts aan :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:40

@opisop_shop : Zie je als een Michelinn mannetje al rondrennen ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:42

ziet allemaal dik ingepakte mensjes door de bak rennen/strompelen hahaha :P
als het maar warm is en blijft, dan maakt het mij ook niet veel uit hoe ik eruit zie op dat moment

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:07

Lekker warm hebben is prio dan een mode showtje lopen in een buitenbak :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:12

PaysBas schreef:
@opisop_shop : Zie je als een Michelinn mannetje al rondrennen ;)

Mij niet, ik ben namelijk de ruiter :P

Maar beter te warm dan te koud he :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:31

Ik richt me vooral op het warm houden van de uiteinden en dat zoveel mogelijk in laagjes.
Dus (hihi, dit is erg) een paar Roeckls onder mijn winterhandschoenen. Zomersokken onder lange thermosokken en dat in waterdichte schoenen (dat vocht van sneeuw en ijs is al helemaal de pest) en een warme muts, heb voor dit jaar een met flappen over de oren en daaronder kan ik ook gerust nog een brede haarband doen.
Ik ben overigens ook erg dankbaar voor een krukje met een wollen deken erop en een wollen deken om om me heen te draperen, maar het moet wel erg koud zijn als ik echt blijf zitten, ik kan het niet laten om te lopen in de bak :=

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 08:51

Miepie77 schreef:
waar koop je die knikzakjes, lijkt me wel handig om achter de hand te hebben

Conrad.nl
Eventjes "handen" als zoekoptie intypen en dan bij de resultaten "hobby" kiezen en dan "outdoor (1)"
Ze zijn echt heel goed, je kunt ze voor allerlei doeleinden gebruiken (bijv. menstruatiepijn)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:17

of je gaat op zoek naar zo'n outfit:

Afbeelding

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 02:40

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 03:31

Bij acion kunnen je goede thermo kleding halen.

wat ook fijn is kun je ook bij acion halen is zon grote thermokop
is een beker met handvat en klein gaatje waar je uit kan drinken kan je dus thee of koffie in doen en blijft lang warm.

oorwarmers.

thermo laarzen.

beetje heen en weer lopen.

altijd extra sjaal meenemen (bij regen en of sneeuw kun je dus als je klaar bent de natte af doen en droge omdoen)