Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. kleinvosje schreef:@Tendance, praktijk leert dat vooral kinderen niet afgroeten. Of ze weten het niet of ze bedenken het niet tijdens de proef...
Tendance schreef:Ik vind, dat je iemand en met name een kind niet voor de gek moet houden. Als deze slecht gereden heeft, dan mag die dat ook zien. Stel de week erop gaat het veel beter, maar krijgt het kind evenveel punten. Dan weet het kind het toch ook niet meer!
Ook een kind moet met verlies leren omgaan en voor de ouders een grote rol om ze hiermee te leren omgaan.
Of om kinderen pas op concours te laten gaan als ze redelijk een proefje rond kunnen komen en voldoende geoefend hebben.

Apple schreef:Soms kun je een jurylid ook niet helemaal volgen in hoe er gepunt wordt.
160 in een proef is gewoon heel erg laag, als je iets hoger geeft weet iemand ook wel dat er nog werk te doen is.
Ik snap de redenering van Katja ook wel, vooral in de B als er nog geen verliespunten geregistreerd worden. Dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Overigens kun je niet altijd inschatten hoe een proef gaat en gepunt wordt. Voor je gevoel kun je best een redelijke proef wegzetten, misschien niet winstpuntwaardig, maar ook niet bar slecht en dan op je protocol toch tegen een 160-er aankijken.
CharleyT schreef:@studiemiep: en wat heeft deze klaagzang met het topic te maken???
Wat betreft je verhaal: kind gaat niet dood van lage punten of zelfs een keer verlies, hou op zeg.
buurjongetje verloor met zijn pupillen team laatst een voetbalwedstrijd met 1-9. Ach gossie wat zielig zou je zeggen, maar de scheidsrechter besluit heus niet om maar eerder te stoppen ofzo, omdat het zo zielig is.
Ik wordt zo moe van die kinderen/zielig verhalen. Ga dan niet op een jurysport is mijn advies, kun je ook de jury niet de schuld geven.
Allemaal offtopic, maar ik moest het effies kwijt
.
) maar ik vind het wel heerlijk om juist onze jonge generatie te mogen beoordelen
en ik ben absoluut geen sinterklaas die alles maar schattig en lief vind.Tendance schreef:Het ligt wel iets genuanceerder dan dat. Ik heb wel eens voor dezelfde proef ruim 67% en 52% gekregen. Natuurlijk is er een verschil tussen hoe een jury bij C het ziet ten opzichte van die bij M of H maar je kunt zomaar een keer een stuk lager zitten dan je zelf denkt.Nou sorry, maar het verschil tussen overal een 5 rijden of een behoorlijk deel voldoende rijden, moet je mijns inzien gewoon kunnen voelen. En anders heb je naar mijn idee nog niet voldoende beeld van je eigen rijden om op concours te gaan.
En het zal velen verbazen hoe goed kids weten wat ze doen.
kleinvosje schreef:Nog steeds is een 5 een voldoende volgens het punten systeem van de KNHS. En hoeveel is 30 x 5? Juist, geen 180...
studiemiep schreef:Maar goed zoals ik begrijp ben jij de expert in het functioneren van het kinderbrein en wat voor een impact hele negatieve beoordelingen op het functioneren van een kind kunnen hebben.
Gelukkig ben ik zelf jurylid (heb overigens zelf geen kinderen) maar ik vind het wel heerlijk om juist onze jonge generatie te mogen beoordelen
en ik ben absoluut geen sinterklaas die alles maar schattig en lief vind.
Tuurlijk gaat een kind er niet dood van maar een verliespunt is wel ontzettend dramatisch voor een kind hoor, ga er nu verder geen woorden meer aan vuil maken want sommige mensen zullen het blijkbaar nooit snappen.
Bovendien voetballen is geen jurysport en je staat daar met een team dan voelt het ook nog eens minder zwaar daarnaast kunnen ze geen "persoonlijk"verlies punt krijgen.
nicky_rilana schreef:ik vindt dat dat niet kan, z'n kind moet leren dat ze dan zo slecht rijd geeft d'r dat 170 pn of zo. zo motieveer je een kind ook niet als je iedere keer 160 pn krijgt dan stop je er zo mee

Tendance schreef:Verder ken ik voldoende proeven, die door 2 jury's beoordeeld werden waar meer dan 15 punten tussen zat, maar van 45 punten had ik nog nooit gehoord.
Katja schreef:Tendance schreef:Verder ken ik voldoende proeven, die door 2 jury's beoordeeld werden waar meer dan 15 punten tussen zat, maar van 45 punten had ik nog nooit gehoord.
In mijn geval zaten er 52 punten tussen en de waarheid lag denk ik in het midden. Vreemde in dit geval is dat ik bij in de plaatsen bijna bovenaan stond bij de ene en met voorsprong laatste bij de andere.
Het geeft gewoon aan dat je soms heel erg verrast kunt worden door de beoordeling van een jury.