Hoe heb jij je instructeur gevonden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:16

Via de eigenaresse van mijn verzorgpony!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:17

Via Bokt.

In dit topic: [RT-P] Opnieuw leren rijden ;)
Ik leer op een compleet nieuwe manier rijden, heb me weer even een echte beginner gevoeld, maar wat een progressie maken we nu.

Wat betreft je laatste vraag:
Het is heel moeilijk om dé instructeur te vinden die bij jou en je paard past.
Belangrijk is vooral om voor je wensen heel duidelijk te hebben. Weet wat je wilt. Dat zoekt een stuk makkelijker.
Veel om je heen kijken, veel vragen, op Bokt lezen, etc.

Ik heb 2 instructrices gehad voordat ik bij deze ging lessen.

Succes ermee.

Lievelucje

Re: Hoe heb jij je instructeur gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:24

Door een beetje rond te kijken op wedstrijden in de regio. Enkele ruiters gevraagd en bingo :) Ik ben er tevreden mee en ik geloof niet in een 'ware' instructeur/trice, maar probeer elke paar jaar te wisselen. Gewoon om veel te blijven leren en niet 'vast te roesten in 1 stijl'

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:30

Ton van Moravita heb ik via internet gevonden. Helaas is het voor mij financieel op het moment niet echt mogelijk om regelmatig bij hen langs te gaan -O-
Mijn andere lesgeefjuf heb ik via een vriendin gevonden en zij zit lekker gemakkelijk hier in het dorp. Ze is Italiaans, is met een Duitser getrouwd, heeft LT gereden in Italie en heeft hier in Dld de hele opleiding tot gediplomeerd instructeur gevolgd.
Ik heb eerst een proefles bij d'r gevolgd en dit beviel zo goed dat ik nu probeer om minimaal om de 2 weken bij d'r te lessen. Het liefst iedere week zodat ik het om en om kan afwisselen met mijn 2 paarden :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:06

Eigenlijk altijd via stalgenotenen :j

Ben inmiddels erg tevreden met de instructeurs die ik heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:12

Via bokt! :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:21

Ik heb al heel wat instructeurs en instructrices geprobeerd, maar nou eindelijk de juiste gevonden die bij mij én mijn paard past.
ik zou al niet eens meer weten hoeveel het geweest zijn, maar niet meer op 2 handen te tellen denk ik :o

Van't voorjaar ging ik verhuizen met mijn paard van stalling, en toen wou ik ook eigenlijk wel weer beginnen met lessen omdat dat toch wel fijn is.
maar ik wist echt niet wie, de meesten in de omgeving had ik al eens geprobeerd.
Toen ben ik gaan kijken naar wie ik persoonlijk zelf erg fijn vond rijden, en heb haar gewoon gevraagd.
Of ze het dan over kunnen brengen is natuurlijk een 2e, maar heb gewoon eens een proeflesje gedaan en gelukkig kon ze het ook goed overbrengen. :)

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:31

Heb mijn instructrice gevonden toen ik net verhuisd was en mijn 1e buitenseizoen startte.. Ging niet heel goed, ik had alleen wat manege-ervaring en tja.. :D

Geloof dat mijn moeder toen aan de praat raakte met mensen die we eerder tegengekomen waren, die hebben ons voorgesteld aan hun instructrice, zoiets.. Toen bleek die instructrice ook nog eens bij mij in het dorp te wonen :')
Klikte vanaf het eerste moment prima, ik les inmiddels zo'n 5/6 jaar bij haar denk ik. Ik heb echt superveel aan haar te danken, heb van haar echt leren rijden, nu wel met een andere pony maar daar is ze ook mee naartoe geweest om te kijken :j

Hiervoor dus geen anderen gehad, gewoon kwestie van geluk denk ik, en nooit overwogen om op zoek te gaan naar een ander. Dit werkt top voor mij :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:50

Sinds ik mijn paardje heb, heb ik 3 instructrices gehad:
De 1e was de instructrice van een vriendin van mij, en de ouders van die vriendin kenden mijn ouders. Ze was aangeraden en om eerlijk te zijn was ik wanhopig dus was ik al lang blij dat ik mocht lessen -> was wel een succes, rustige manier van rijden en ermee vooruitgegaan. Maar mijn staleigenaar mocht haar echt niet en wilde graag dat ik bij iemand anders ging lessen.

Ik zei toen dat ik maar 1 iemand kon bedenken van wie ik 'liever' les zou willen en dat was een vrouw die bij mij op stal stond en zo mooi, rustig rijdt altijd. Ik kon daar echt uren naar kijken en dat was al een feest :P Maar zij gaf alleen de dochter van de eigenaar les des tijds en ik was te verlegen om het te vragen. Nouja, het resultaat was dat 3 mensen het voor mij hadden gevraagd zonder dat ik dat wist. (hihi, ook wel genant eigenlijk) De periode dat zij mij les gaf was echt geweldig, we zijn echt enorm vooruit gegaan. Van amper een rondje door de bak kunnen komen naar gewoon relaxed door heel de bak heen rijden. En ik vind haar ook nog eens super aardig!

Toen verhuisde ik van stal (door school etc.) en heb ik niet gevraagd of zij mij wilde lesgeven want het zou voor haar echt een stuk omrijden zijn. Gelukkig wilde de staleigenaar van mijn nieuwe stal me ook wel lesgeven, en dat is dus degene van wie ik nu les heb :D

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:24

Ik heb mijn huidige instructeur gevonden via een ex stalgenootjes. Zij leste al bij hem, en had nog plaats vrij :D

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

mijn instructrische gaf les op de handelsstal waar ik rij.
dat beviel echt super goed. nu geeft ze geen les meer op de handelsstal omdat ze heel veel nieuwe lesklanten heeft en ook HTC-lessen geeft. maar ik les nog steeds bij haar met m'n eigen paard. dat gaat nog steeds erg leuk. ik les al een jaar of 10 bij haar maar leer nog steeds een heleboel nieuwe dingen bij. m'n paard doet het er ook erg goed onder.

bij mijn instructeur kwam ik via een concour. des tijds starte ik een paard in de L2. dat paard kan echt super fijn sjouwen en t is ook een leuk dier om te zien. vaak kreeg ik op concour hoge punten en nauwelijks bruikbaar commentaar terwijl er naar mijn idee nog een heel aantal dingen waren die beter konden. op een gegeven moment had ik dus een jury die wel ontzettend bruikbaar commentaar gaf. dat was ook echt commentaar waar ik me in kon vinden en hij legde het ook heel erg duidelijk uit. dat vond ik echt super! ik was dus erg te spreken over hem en ben via anderen aan zijn mailadres gekomen. ik heb hem gemaild met de vraag of hij ook lesgaf, en of ik eventueel een proefles bij hem kon volgen. dat kon, en een week later kon ik al terecht. het beviel super goed! zijn mannier van lesgeven sprak mij erg aan. dus vanaf toen ben ik om de week bij hem gaan lessen. het paard en ik hebben sinds zijn lessen flinke sprongen voorruit gemaakt en het bevalt nog steeds super goed. dik tevreden dus :D

__Cindy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:39

Ik ben ook (weer) zoekende naar een goede instructeur(trice). Ik zoek iemand die niet alleen gericht is op de gangen van mijn paard maar ook kritisch is op mijn houding/zit. Ik heb een merrie van 5 jaar die ik net twee weken heb. Omdat ze nog vrij "groen" is vindt ik het wel fijn om iemand te vinden die ook past bij een jong paard dat nog veel moet leren (ik trouwens ook). De vorige instructrice heb ik gewoon via google gevonden maar dat was niks. Durf niet zo goed op de advertenties van Markplaats of sporthorses te reageren, omdat ik bang ben dat dat van die huis-tuin-keuken instructeurs zijn :o Krijg het idee dat goede instructeurs alleen op hun eigen lokatie les geven...

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:47

Via een vriendin, ik had al verschillende instructeurs gehad waarvan ik 2 het ''net-niet'' vond en eentje ging wel fijn maar moest door omstandigheden echt een behoorlijke tijd stoppen met les geven. Overigens les ik nu bij stal arends, helaas moet je wel altijd naar hun toe en dat kost toch wel heel veel tijd waardoor ik max 1 x per week les. Mijn nieuwe paard heb ik ook bij hen gekocht, en ben van plan om nog láng bij ze te blijven lessen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:04

Wat een hoop mensen lessen bij een bekende! Ik les heel bewust níet bij een bekende. Tsja, een keertje een les op een paard van een ander oid, dat sla ik niet over, maar mijn vaste les op mijn eigen paard wil ik in principe niet van een bekende.
Natuurlijk kan je lesgever wel een bekende van je worden, maar da's omgedraaid. ;)

Overigens heb ik een duidelijke 'wishlist' als het op instructeurs aankomt. Op het moment les ik bij iemand die ik via Bokt heb leren kennen, maar diegene is geen actieve poster.

Ik denk dat het helpt duidelijk te hebben wat je in een instructeur zoekt, zodat je gericht kunt kiezen. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:22

Mijn huidige instructeur is een bekende grand prix ruiter. Ik heb gewoon gevraagd of ik bij hem mocht komen lessen. Toen kon ik komen voor een proefles, en daarna mocht ik blijven. :) Ik les gemiddeld 1 keer per week.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:56

TurdusMerula schreef:
Wat een hoop mensen lessen bij een bekende! Ik les heel bewust níet bij een bekende. Tsja, een keertje een les op een paard van een ander oid, dat sla ik niet over, maar mijn vaste les op mijn eigen paard wil ik in principe niet van een bekende.
Natuurlijk kan je lesgever wel een bekende van je worden, maar da's omgedraaid. ;)

Overigens heb ik een duidelijke 'wishlist' als het op instructeurs aankomt. Op het moment les ik bij iemand die ik via Bokt heb leren kennen, maar diegene is geen actieve poster.

Ik denk dat het helpt duidelijk te hebben wat je in een instructeur zoekt, zodat je gericht kunt kiezen. :)

Dat heb ik ook, bij een bekende lessen werkt toch niet helemaal voor mij, ik neem het minder makkelijk aan en ga snel met hun rijkunsten vergelijken. Mijn instructeur en instructrice zijn inmiddels inderdaad wel ''bekende'' geworden, maar dat ligt inderdaad anders.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:59

Mijn instructeur is van stal. Hij deed toen de instructiecursis en heeft toen alvast geoefend met lesgeven. Dit is zo goed bevallen dat ik nog steeds bij hem les.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:11

Ik heb verschillende instructrices gehad. Via via, marktplaats, rijvereniging, stal. De meesten hadden wel echt wat toe te voegen en waren op dat moment erg prettig.
Op dit moment heb ik twee instructrices, één op de rijvereniging voor groepsles en één via een stalgenootje, die haar paard daar had gekocht en les van haar ging nemen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:14

Mijn huidige instructrice waar ik nu iets meer dan een jaar bij les ken ik via een bokker. :) En daar ben ik nog steeds heeel erg tevreden over! Dus helemaal blij mee.

M'n vorige instructrice was iemand die les gaf met de methode van Antoine de Bodt. Bij haar kwam ik terecht via iemand van Happy Athlete omdat mijn paard behoorlijk scheef was en daardoor onregelmatig liep.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:43

Huidige instructrise heb ik gevonden via een vaste klant bij mij in de winkel waarvan ik wist dat zij ook paardrijd. Tot nu toe eigenlijk altijd via via in het paardenwereldje/

Shetpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:36

Ik heb de mijne gevonden via de rijschool van mijn vader. Ben er heeel tevreden over, ookal kan ze soms wat fel/scherp uit de hoek komen, en is ze wat lomp en boers, ze is echt een vriendin van me geworden! Hoeveel ik hiervoor heb gehad? Zerooo.

ziraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:33

ik heb bij verschillende lessen van stalgenootjes gekeken.
bij mijn huidige instruktrice had ik een goed gevoel, we gaan lekker vooruit.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:58

De eerste heb ik via bokt gevonden, maar daar had ik niet helemaal de klik mee. Vervolgens iemand die op stal aan anderen les gaf, maar wilde toch andere manieren proberen en de derde via de beheerder van stal (die ook de beheerder van de stal les gaf).