Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elise95 schreef:Maar hoe kan je makkelijk vertellen dat je de schouder erbij moet houden
.
Elise95 schreef:Wel een paar keer gedaan. Kan dat anders nog wel een keer proberen.
Zeg wel eens tegen haar, dat ze wel duidelijk moet zijn, dan leg ik haar uit dat als ik tegen haar zeg, ja doe maar wat of doe maar zo'n ding, dat ze dan ook niet weet wat ze moet en als ik dan vervolgens boos op haar zou worden er iets niet klopte. Dat ze dus wel duidelijk het paard moet vertellen wat ze wil
Elise95 schreef:Kom nu maar met tips en als je het er niet mee eens bent dat ik zo jong ben en lesgeef, hou dan lekker je mond
GamblersCup schreef:Elise95 schreef:Kom nu maar met tips en als je het er niet mee eens bent dat ik zo jong ben en lesgeef, hou dan lekker je mond
Ik ga geen tips geven, dat betekend dat ik je via een topic op een forum moet leren hoe je les moet geven. En dat gaat niet zomaar.
Naar je leeftijd had ik nog helemaal niet gekeken, ik heb geen idee hoe oud/jong je bent. Het geldt voor iedereen, lesgeven leer je niet door een topic in een forum op internet. Dat je lesgeeft, prima. Daar zie ik ook geen problemen wat betreft leeftijd. Maar je moet het wel kúnnen. De enige tip die ik kan geven: als je les wilt geven, ga dan leren hoe je les moet geven. Via school/cursus of van iemand die lesgeeft, ga er naast staan bijvoorbeeld.
En nee, wij houden onze mond niet, die uitspraak doet ineens je leeftijd eer aan. Dat krijg je als je een topic opent, ik denk zelfs dat het een goedbedoelde tip is: ga zelf les nemen in het lesgeven, want dat werkt niet via internet.
MiniBoots schreef:En het is aan de instructrice om het wel leuk(er) te maken...![]()
Basis Basis Basis, is zo belangrijk!
En een opleiding, ja kan heel handig zijn maar ervaring is nog veel belangrijker!
Ik heb liever les van iemand die al haar hele leven in de sport rijd en ontzettend veel verschillende paarden gereden heeft.
Heel veel verschillende mensen heeft begeleid en voorbeeld heeft gehad van goede instructeurs.
Dan van iemand die met haar paard een cursus heeft afgerond en het verder daar bij laat.
Ik vind jou veel te jong en onervaren om dit goed te kunnen!
Lesgeven leren kost je heel veel tijd, en voor kinderen nog meer tijd.
. Ik snap dat jullie het goed bedoelen
.
Aan mij heb je dus in praktische en direct toepasbare zin helemaal geen dr*l. MiniBoots schreef:Ga dan vast ergens ervaring opdoen voor het lesgeven.
Ga eens een uren langs de bakrand maken op een ''goede'' manege. Vraag advies en uitleg aan verschillende instructeurs.
Wat ik al zei, met een Orun cursus alleen ben je er nog lang niet.
Uren maken moet je..Daar leer je veel meer van dan enkel een Orun cursus!
Heb je straks en je welverdiende diploma en heel wat ervaring op zak!
Fijn dat je nu wat beter reageert!
Ow, en als je het echt leuk vind om kinderen les te geven, volg dan ook de cursus Medewerker Manege Instructie.
Opgezet door mijn vriendin en collega Ingrid van der Pasch.
Goede aanvulling op je Orun en heb je echt wat aan!
Elise95 schreef:MiniBoots schreef:Ga dan vast ergens ervaring opdoen voor het lesgeven.
Ga eens een uren langs de bakrand maken op een ''goede'' manege. Vraag advies en uitleg aan verschillende instructeurs.
Wat ik al zei, met een Orun cursus alleen ben je er nog lang niet.
Uren maken moet je..Daar leer je veel meer van dan enkel een Orun cursus!
Heb je straks en je welverdiende diploma en heel wat ervaring op zak!
Fijn dat je nu wat beter reageert!
Ow, en als je het echt leuk vind om kinderen les te geven, volg dan ook de cursus Medewerker Manege Instructie.
Opgezet door mijn vriendin en collega Ingrid van der Pasch.
Goede aanvulling op je Orun en heb je echt wat aan!
heb je toevallig meer informatie over die cursus?

(rijd op een ponyclub)