Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxirisje schreef:Ik heb een hele mooie Welsh sectie C.
Volgens het regelement hoef ik haar niet te knotten maar mag ik de manen ook los.
Maar hebben de jury's niet liever dat een paard gewoon geknot word?

Adamootje schreef:Op de keuring mogen ze wel geknot worden..[/quote]

opisop_shop schreef:ik rijd met mijn barokke paard tegenwoordig met losse manen op wedstrijd.
Hij heeft zomereczeem (wat gelukkig onder controle is dus nu wel weer dikke/lange manen) en wordt erg geirriteerd als ik de manen invlecht en gaat vervolgens steeds met zijn kop schudden.
Helaas heb ik dus geen keuze en moeten de manen nu wel los.
Hiervoor had ik ze wel ingevlochten en dat vind ik wel mooier.
Als ik ze nu nog zou mogen invlechten van hem, dan zou ik nu voofr een hengstenvlecht gaan omdat de manen nu niet meer te vlechten zijn qua lengte/dikte.
Even een overzichtje van mijn paard ter verduidelijking;
met deze lengte manen - wel erg dikke manen-
Kreeg ik dit resultaat als ik 17 knotten deed
Zijn manen zijn nu een stuk langer dus knotten zou nu niet meer kunnen.
Hier met losse manen
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook met barok hoofdstel start, wat het wel meer 'af' maakt vind ik zelf met deze coupe http://www.mijnalbum.nl/Foto-VF7L6EXE.jpg
Ik heb nu 3 proeven met losse manen gereden en heb 1x commentaar gehad met als resultaat een 6. Vind dat wel onzinnig maar goed.

Manen waren trouwens trouwens ook best lang meestal, strak vlechten, dan kun je er best een knot uit draaien
Joyce_x schreef:Ik heb een haflinger met hele dikke langen manen en die krijg je ook met naald en draad niet in knotten..