Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mousmous schreef:@ jury
Sorry, ik wil absoluut niet rot doen, maar mensen op zoek naar een sperriem sturen klopt niet, tenzij er inmiddels een reglementswijziging is geweest.
In de bijlage van het KNHS reglement staat toch echt dat een hoge neusriem toegestaan is (zonder lusje).
jury schreef:pieteritus schreef:Ik lees hier het al dan niet controleren van papieren. In een ander topic heb ik het al eens aangekaart. Al 10 jaar start ik regelmatig en ben nog NOOIT gecontroleerd geweest op papier of enting. Ook op selecties oid nog nooit controle gehad op bovenstaande en/of bitten.
Is dit regio gebonden of wordt er door de juryleden gewoon weinig aan/mee gedaan?
Het is super ondankbaar werk. De afgelopen winter heb ik elke combinatie op enting gecontroleerd. Ik schrok er van hoeveel combi's het niet op orde hadden. Elke wedstrijd haalde ik er toch wel 2 a 3 uit.
De reactie die je dan van de deelnemer, zijn of haar partner/ouder, stalhouder en/of secretariaat krijgt liegt er vaak niet om. Dit kost echt heel veel negatieve energie en maakt zo'n dag er niet leuker op.
Na 6 mnd heb ik nu ook zoiets van, nu weer gewoon even genieten van het jureren.
Hier zou het zeker helpen als iedereen controleerde.
Marielle86 schreef:Daarbij wil ik ook wel opmerken dat het 'vroeger' normaal was dat de combinatie altijd werd aangemeld bij de auto/het juryhok (door familie/lezer/iod) met de papieren in de hand voor eventuele controle.
tanjatroetel schreef:Toen mijn dochter voor de aller eerste keer officieel starte had ze gelijk controle hahaha dom toeval dus .
Maar ik ben wel erg voor de regels hoor want als ruiter zijnde wil je toch graag weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten ook om de concurentie eerlijk te houden .
Waar ik als ruiter zo ongelovelijk zeikerig van wordt zijn ouders die keihard aan de zeikant staan te schreeuwen tijdens de proef en een parcourtje springen
Met name de ouders van jongere kinderen hebben de grootste mond.
je weet als ruiter niet goed waar je aan toe bent want er staat in de reglementen dat dit verboden is maar de helft van de ruiters rijd er wél mee.
jury schreef:Vandaag een hoop lezers aangesproken op hun kleding. Het leek wel of ik in het zwembad was.(qua temperatuur was dat overigens beter geweest denk ik.)

jury schreef:Eerst even opgezocht wat een yankee bit precies is maar daar zit hefwerking op en mag dus inderdaag niet. Heb wel eens gezien dat ze ter plekke de teugels/bakstukken uit de ringen gehaald hebben waardoor de hefwerking in ieder geval minde werd met de opmerking dat het dus off. niet mag.
Maar dan blijft nog de vraag..... wat zijn flubberchaps? Chaps die flubberen?

jury schreef:Ik had vandaag nog een leuke. Bakstuk van neusriem was losgeraakt aan 1 kant. Neusriem bleef op zijn plek zitten........