Citaat:
Joltsje schreef:
in de B moet je ook gewoon goed aanspringen.. anders krijg je een 3 (weet ik helaas uit ervaring).
ik zie dat mensen hier een optie geven om een volte rijden.
wat zouden jullie doen.. (ik rij B).
ik moet een halve volte doorzitten en op de volgende halve volte aanspringen. als dit in de verkeer de gallop gaat. dan neem je hem terug.. doen jullie dan een extra volte of spring je dan gewoon weer opnieuw aan? ik deed de laatste keer het laatste.
Citaat:
commentaar:
aangalloperen 3, volte gallop 5, te laat aangesprongen.
had ik beter met volte extra kunen doen?
Citaat:
Het laatste! Terug nemen en opnieuw aangaloperen!
Anders rij je een programma fout! Er staat geen extra volte in het boekje, dus waarom die dan rijden?
niet eens met het laatste commentaar, want grote kans dat je dan een onvoldoende hebt voor aanspringen dus bijv. een 3 en voor de volte ook een onvoldoende omdat hij rommelig door het terug nemen en opnieuw aanspringen. PLus je paard heeft weer lekker een heel stuk in de verkeerde gallop kunnen galloperen.
Ik een aantal keer gewoon een extra volte gedraaid. Daar krijg je wel -2 voor maar kreeg ook een voldoende voor de volte en geen zware onvoldoende voor het aanspingen met commentaar: goed opgelost.
En het aller belangrijkste vind ik dat het een leer moment voor jezelf en je paard is