hoe vaak mag je proberen om id juiste galop aan te springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 10:00

lucille schreef:
okee, maximaal 3 voltes mag dus

hij kan ook wel goed aanspringen. gaat nu vaker wel goed als niet, maar het blijft opletten.
blijf ook HC starten zolang het thuis nog niet 100 % gaat.
maar verder doet hij het hartstikke goed en is dan leerzaam om de rest van je protocol te lezen.

3 voltes mag niet, de derde keer is nm uitsluiten van de combinatie..

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:16

tjonge jonge, ik zit niet te wachten op typische bokt reacties als dat ik niks op wedstrijden te zoeken heb.
nobody is perfect he ;)
er zullen maar weinigen onder ons zijn die nooit een foutje maken, toch?

Tot nu toe zit ik steeds rond de 175 punten(HC) , dus zo erg is het allemaal niet. :o

Paard kan wel degelijk goed aanspringen beiderzijds, maar rechts is zijn moeilijkere kant. En zoals Apple terecht zegt, dan ga je er zelf een" ding "van maken. Het ligt dus bij mij , ik moet oefenen om ontspannen naar die galop te rijden. Ook in wedstrijverband. :j

Marise: oke, dan weet ik dat. dank je

Mariposa11

Re: hoe vaak mag je proberen om id juiste galop aan te springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:29

Als het op de rechte lijn niet lukt, (springt hij fout aan of niet aan?) Dan terug nemen en in de hoek aanspringen, dan krijg je mss een 3 voor het aanspringen, maar geen -2 en -4 omdat je verkeerd rijdt vanwege de volte..

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:35

Lager starten is dus geen optie.
Tsja als het thuis vaak goed gaat, dan zou ik het inderdaad gewoon proberen.
En zodra je zelf direct corrigeert wanneer het paard verkeerd aan springt..

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:35

hij springt dan in contra aan. hij springt wel altijd aan in galop, maar wij willen graag de "goede" :D

ja, dat is ook de beste optie. maar als het dan weer niet lukt moet ik wel een volte rijden omdat ik anders een figuur "mis".

maar goed, dat mag ik dus 2x doen en anders afgroeten. ( bij HC stug vol blijven houden ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:44

Citaat:
Joltsje schreef:
in de B moet je ook gewoon goed aanspringen.. anders krijg je een 3 (weet ik helaas uit ervaring).

ik zie dat mensen hier een optie geven om een volte rijden.
wat zouden jullie doen.. (ik rij B).
ik moet een halve volte doorzitten en op de volgende halve volte aanspringen. als dit in de verkeer de gallop gaat. dan neem je hem terug.. doen jullie dan een extra volte of spring je dan gewoon weer opnieuw aan? ik deed de laatste keer het laatste.

Citaat:
commentaar:
aangalloperen 3, volte gallop 5, te laat aangesprongen.
had ik beter met volte extra kunen doen?

Citaat:
Het laatste! Terug nemen en opnieuw aangaloperen!
Anders rij je een programma fout! Er staat geen extra volte in het boekje, dus waarom die dan rijden?

niet eens met het laatste commentaar, want grote kans dat je dan een onvoldoende hebt voor aanspringen dus bijv. een 3 en voor de volte ook een onvoldoende omdat hij rommelig door het terug nemen en opnieuw aanspringen. PLus je paard heeft weer lekker een heel stuk in de verkeerde gallop kunnen galloperen.

Ik een aantal keer gewoon een extra volte gedraaid. Daar krijg je wel -2 voor maar kreeg ook een voldoende voor de volte en geen zware onvoldoende voor het aanspingen met commentaar: goed opgelost.
En het aller belangrijkste vind ik dat het een leer moment voor jezelf en je paard is :)