oneerlijke jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: oneerlijke jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:48

Haha het wordt inmiddels wel wat flauw ja.

Kleinvosje, nogmaals jammer dat je niet kunt zaterdag, maar wie weet een andere keer.

En voor TS nogmaals: leer te relativeren. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:51

Het is meestal handiger om eerst naar jezelf te kijken, het is zo makkelijk om de jury de schuld te geven!
Ik heb wel een keer gehad dat mijn haf met het losrijden lekker voorwaarts liep, en in mijn proef ineens niet aan wou springen? (in het L2 :') ) na 4 keer heel verbaasd de hulp te hebben gegeven en ze nog niet aansprong, heb ik haar ehh lichtelijk op haar welgevulde kont gemept.
Was vaak zodra er iemand begon voor te lezen was ze niet vooruit te branden, omdat ik juist altijd heel voorzichtig begon te rijden (anders in ieder geval) omdat er een jury keek.
Ik moest hierna bij de jury komen, deze vonden het mishandeling := en het was niet de bedoeling om zo je proef te rijden. DUs ik uitleggen: nee dat snap ik, en als ik een verliespunt krijg snap ik het volkomen, maar ik ga haar niet met dit soort dingen weg laten komen omdat er een jury kijkt, dan is het einde zoek, ze moet ook in de ring luisteren en dat ze met losrijden wel super liep enz enz...

kreeg ik als antw dat ik dan maar met scherpere sporen moest gaan rijden...... serieus!! :+
DUs toen heb ik ze netjes bedankt voor het commentaar en de tips :') en heb mijn 2e proef afgemeld en dit was de laatste proef die ik ooit gereden heb in de dressuur.. rijd nou sinds een paar jaar western en dit vind mn haf duidelijk veel leuker, ze doet super haar best en ben al een keer 2e geworden...

Dus ja.. oneerlijk? nee de jury had een andere visie.... moet je zelf weten of je er wat mee doet of niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:27

Je zou bijna denken dat het paasvakantie is. Net geregistreerd en dan al met zo'n topic komen....
Als het een serieus topic is, dan zou ik graag willen weten wat je met dit topic wil bereiken? Heb je alleen een slecht gevoel omdat je 1x lage punten kreeg (waarbij je bewijs hebt dat het door het litteken komt)?
Of heb je alleen maar vervelende dingen meegemaakt?
Wat denk je met dit topic te bereiken? Tips om met oneerlijke jury's om te gaan?

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:22

Ik hou alleen van donkere koffievossen met 4 hoge witte benen <3 , heeft je niet zo'n paard dan kan je bij mij in de ring fluiten naar je punten! En als ik littekens zie dan bel ik gelijk de dierenbescherming, die heb ik onder speed dial staan.
Alle gekheid op een stokje, TS je weet zelf ook echt wel dat het klink klare onzin is die je opschrijft.
Gewoon je best doen en netjes rijden dan komen de punten vanzelf! +:)+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:42

oOOOO, Chantal, ik wil bij jou, ik heb een donkere vos met 4 benen en een lekkere draadwond op een van de achterbenen. Waar en wanneer moet je weer???
Afbeelding

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:44

Ik kreeg punten aftrek omdat ik zei dat de jury stonk! Zo gemeen!
Dat doe je toch niet ?

Nee zonder dollen :+ Dresuur is gewoon een jurysport ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:50

Elin_ schreef:
Ik kreeg punten aftrek omdat ik zei dat de jury stonk! Zo gemeen!
Dat doe je toch niet ?

Nee zonder dollen :+ Dresuur is gewoon een jurysport ;)

Daarom doe ik altijd mijn speciale jury-deo op, dan ruik ik altijd hetzelfde!

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:57

Brainless schreef:
@TS
Waar hebben ze dan een punt vanaf getrokken?
En stond er als opmerking bij dat dat om het litteken was?

zij heeft op haar bil een veroudert litteken omdat ze ooit gevallen is

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:00

dinaatje schreef:
Brainless schreef:
@TS

Das geen antwoord op de vraag. Wat stond er op de protocol/coupon?

dinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 22:05

Brainless schreef:
@TS

zij heeft op haar bil een veroudert litteken omdat ze ooit gevallen is[/quote]

Das geen antwoord op de vraag. Wat stond er op de protocol/coupon?[/quote]

sorry dat ken ik niet bij ons is dat gwn een papier

IK TYPE WAT ER STAAT

ruiter zit en houding :rechter zitten bij aansprong galop
-1punt wegens litteken op de pony's rechter bil

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:15

Ha dames ik moet wel lachen om alles. maar helaas heeft mn dochter 1 keer iets raars meegemaakt. Vooropgesteld wij zijn wel blij emt commentaar van de jury want dan weet je waar je aan kunt werken. Maar tijdens n wedstrijd 2 verschillende jury's was nog in de l1 hoor 1 jury gaf n 8 voor verzorging wat ze dus altijd krijgt. Paard glimt, vlechten met naald en draad etcetc. Andere jury die in het verleden op stal gestaan had met haar en daar giga ruzie gehad heeft. gaf in die zelfde wedstrijd maar in baan 2 een 4 voor verzorging.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:24

@Zirano dat kan zeker kloppen
Iemand die ik ken rijd met een tinker in de Z en toen ik mee was met wedstrijd kreeg ze voor precies dezelfde proef bij de ene jury goede cijfers en bij de andere niet en die jury (of iig dat jurylid) stond erom bekend of eerder gaf zelf aan dat ze tinker ab-so-luut niet in de dresuursport vond passen.

Dat is een groot nadeel aan de dresuursport.. bij springen zie je of je strafpunt hebt of niet (balk valt of niet..) en bij dresuur vind de ene dit en de ander dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:26

kleinvosje schreef:
oOOOO, Chantal, ik wil bij jou, ik heb een donkere vos met 4 benen en een lekkere draadwond op een van de achterbenen. Waar en wanneer moet je weer???
[img]foto[/img]

Goh das nou ook toevallig, ik heb ook een paard met 4 benen!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:49

VivaLaVida schreef:
kleinvosje schreef:
[img]foto[/img]

Goh das nou ook toevallig, ik heb ook een paard met 4 benen!

_O-

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:50

ik ook, moet ik me nou zorgen gaan maken op wedstrijden :=

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:09

dinaatje schreef:
[sorry dat ken ik niet bij ons is dat gwn een papier

IK TYPE WAT ER STAAT

-1punt wegens litteken op de pony's rechter bil

Klopt het dat je in belgië bij de landelijke rijd? Als je dan nog bij de pony`s rijd, dan wordt je gejureerd door de ouders toch? Die hebben er helaas niet allemaal zoveel verstand van. Helaas, volgende keer beter dan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 06:19

Elin_ schreef:
@Zirano dat kan zeker kloppen
Iemand die ik ken rijd met een tinker in de Z en toen ik mee was met wedstrijd kreeg ze voor precies dezelfde proef bij de ene jury goede cijfers en bij de andere niet en die jury (of iig dat jurylid) stond erom bekend of eerder gaf zelf aan dat ze tinker ab-so-luut niet in de dresuursport vond passen.

Je kunt je afvragen of ze bij de ene jury niet teveel punten heeft gekregen ;)
Ik geloof daar nl. niet zo in. Tinker en Fjielanker mensen komen altijd met dit soort excuses, de jury houdt niet van enz enz. ipv eens kritisch naar hun eigen rijden te kijken.
Heel vaak worden hun punten alleen maar gehaald op rassenwedstrijden dus je kunt je dan afvragen in hoeverre het nu echt aan de juryleden ligt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:59

Ehhhhh er zijn ook Tinker- en fjielankermensen die gewoon netjes presteren hoor ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:08

Mensen, sorry, ik ben niet altijd even wakker, bedoelde natuurlijk met 4 WITTE benen... Maar er zullen vast ook juryleden zijn die liever een paard met 3 benen zien...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:10

Fitzroy schreef:
Je kunt je afvragen of ze bij de ene jury niet teveel punten heeft gekregen ;)
Ik geloof daar nl. niet zo in. Tinker en Fjielanker mensen komen altijd met dit soort excuses, de jury houdt niet van enz enz. ipv eens kritisch naar hun eigen rijden te kijken.
Heel vaak worden hun punten alleen maar gehaald op rassenwedstrijden dus je kunt je dan afvragen in hoeverre het nu echt aan de juryleden ligt :+

Helaas, ik schrijf al jaaaaaaren bij jury's en er is echt een en-ke-le keer een jury (meestal een oud mannetje) dat duidelijk laat merken een afkeer te hebben van Friezen (of Haflingers of Tinkers). Laatste keer dat ik dit heb meegemaakt is zeker 10-15 jaar geleden, maar kan voorkomen. Jury's zijn ook maar mensen... }:0

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:32

Kim en VivalaVida, kom maar op met die coupons van jullie. Je hoeft niet eens te rijden joh, zo knap vindt ik die vossen. Puntjes krijg je gewoon van mij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ik snap alleen niet waarom ik zelf nu een zwartbruine met een kol en weinig wit op de benen heb, jury's die hier van houden mogen zich alvast melden *D

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:50

Ik word ook altijd heeeul oneerlijk behandeld omdat ik een Fries heb ;( ;( ;( ;( ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:59

dinaatje schreef:
Brainless schreef:
@TS

IK TYPE WAT ER STAAT

-1punt wegens litteken op de pony's rechter bil[/quote]

Sorry maar wat een onzin zeg.. En als dit zo is ( officiele wedstrijd ) dan zou ik een kopie sturen naar de federatie.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat dit misschien een beetje een pennyverhaal is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:11

dinaatje schreef:
Brainless schreef:
@TS

IK TYPE WAT ER STAAT

-1punt wegens litteken op de pony's rechter bil[/quote]

Los ervan dat ik nog steeds denk dat we hier met een SA te maken hebben...

Is het wel zo dat als je bij de LRV rijdt je met niet gediplomeerde juryleden te maken hebt. Je kunt als burgemeester van het dorp of gewoon als ouder van een kind gevraagd worden om ergens dressuur te jureren. Misschien dat deze mensen wel denken dat een litteken afgestraft moet worden, omdat ze niet beter weten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:13

Scum, dat wist ik niet, vind ik ook een beetje een raar systeem, maar goed, daar gaat het niet om. Zelfs een burgemeester heeft wel eens als kind zijn knie open gehad of ergens anders een litteken van. Daar kun je toch niets aan doen?

Vraag me toch af waarom je denkt dat het een SA is?