Lessen bekende ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Lessen bekende ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:03

Ik denk dat je met je huidige niveau niet eens bij een 'bekende' kán lessen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:06

Het kan wel.... Maar ik denk dat het vanaf M pas 'nut' heeft.... Hiervoor kun je makkelijk bij een 'gewone' (zoals jij het zegt) ruiter lessen, die past bij jou rijstijl, en misschien kun je daarmee zelfs hoger dan M.
Meeste zitten minimaal (dan heb je een goedkope!) 40,- maar gemiddeld is het toch 60,- en hoger.

Alles kan... Als je maar betaald...

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:40

Maar waarom wil je trouwens les van een 'bekend' iemand?
Kun je niet beter een 'gewone' goede instructeur inschakelen of draait het hier erom om te kunnen zeggen: ik krijg van die-en-die les?
Net wat hierboven gezegd wordt: sommige regionale ruiters/jury's kunnen beter lesgeven dan iemand die op 'hoog' niveau rijdt.

En waar je paard vandaan komt dat maakt niet uit, op een papier kan niemand rijden en een veulen van bijv. Totilas kan ook zo krom zijn als een banaan. Dus dat even als opmerkingetje van mijn kant.

BTW editje:
Marrigje van Baalen: 60,- p/u
Marlies van Baalen: 100,- p/u
Coby van Baalen: 160,- p/u

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:27

Mijn eerlijke mening, na het lezen van wat eerdere post van je paard en jou als combinatie en het zien van je profiel.....

Ik denk dat je altijd leuk gereden hebt bij de pony's (met goede leuke pony's) en dat er toen een jonge KWPN'er is gekomen met hoge verwachtingen...

Echter vergt het rijtechnisch goed opleiden van een paard wat meer ruitergevoel,
basiskennis, lef en handigheid.....dat is anders als bij de pony's (zie in je profiel een ponyruiter terug op je paard).
2 jaar en L2 gaan starten (met her en der wat opstartprobleemtjes met je paard) dan ontbreekt er wat basis.
Mi kom je dan verder met een lokaal goede instructeur (bv t/m LT) die goed de basis kan bevestigen en je rijtechnische vaardigheden bij brengt.
Vanuit daar kan je verder...als ik jou was zou ik pas vanaf het nationaal het hogerop zoeken, anders is het weggegooid geld.

De bekendere ruiters verwachten ook een redelijk goed bevestigde basis en ervaring om vanuit daaruit verder te werken naar het hogere werk.
Vandaar dat je er meestal vanaf het M/Z of hoger terecht kan....
Dus ik zou eerst aan je zelf en aan de basis werken, als dat goed is en je paard is goed, dan komen jullie er wel.

Mi zijn er hier in de regio Noord en zuidoost brabant genoeg instructeurs die je een degelijke basis kunnen bijbrengen
als je er voor open staat, natuurlijk moet je wel zelf ook wat aanleg en doorzettingsvermogen hebben.
Het is natuurlijk altijd makkelijk roepen dat de instructie niet deugt, terwijl ander combinaties die er bij lessen wel goed scoren.
Daarvoor kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn: misschien dat het aan de ruiter zelf ligt of puur het feit dat er geen klik is of de methode staan je niet aan.
Dit zul je bij jezelf te rade moeten gaan.....

Hier een kort lijstje met instructeurs met kennis en ervaring (ook opleiden + verder helpen, ook Z+ hoger) in Noord, Zuidoost en Midden Brabant die je een goede basis mee kunnen geven:

Joyce Lenaerts en Marcel Sterrenburg
Nicolette van Lierop
Sandy van Boxmeer
Mireille van Kemenade
José van Haaren (zou ik persoonlijk adviseren, kost ook maar € 30 per uur, zit in Moergestel, makkelijk via de snelweg)
Marian van Bommel (les ik zelf bij, echt een aanrader!!! zowel rijtechnisch als proefgericht, kosten idem als hierboven)
Sylvia Naagen
Cindy van Vught
Stefano van Zuylen
Theo Hanzon
Madeleine Witte-Vrees
Jeanette Wolffs
Leida Strijk
Frank de Kok
Willem-Jan Piggen
Pim Candel
Ronald Lammerink
Karin Retera
En zo kan ik nog een hele lijst opsommen......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:35

Wil ook even iets toevoegen, heb even meegelezen.

Zoek niet naar een bekende persoon.
Zoek iemand die een duidelijke visie heeft op paardrijden, die lesgeeft op een manier die bij jou en je paard past.

Je hebt niets aan een bekende persoon die jou lesgeeft, waar jij niets van begrijpt, die jou alleen oefeningen laat doen zonder jou duidelijk voor ogen te stellen hoe je waar naartoe moet werken.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 11:50

listiglistje schreef:
Mijn eerlijke mening, na het lezen van wat eerdere post van je paard en jou als combinatie en het zien van je profiel.....

Ik denk dat je altijd leuk gereden hebt bij de pony's (met goede leuke pony's) en dat er toen een jonge KWPN'er is gekomen met hoge verwachtingen...

Echter vergt het rijtechnisch goed opleiden van een paard wat meer ruitergevoel,
basiskennis, lef en handigheid.....dat is anders als bij de pony's (zie in je profiel een ponyruiter terug op je paard).
2 jaar en L2 gaan starten (met her en der wat opstartprobleemtjes met je paard) dan ontbreekt er wat basis.
Mi kom je dan verder met een lokaal goede instructeur (bv t/m LT) die goed de basis kan bevestigen en je rijtechnische vaardigheden bij brengt.
Vanuit daar kan je verder...als ik jou was zou ik pas vanaf het nationaal het hogerop zoeken, anders is het weggegooid geld.

De bekendere ruiters verwachten ook een redelijk goed bevestigde basis en ervaring om vanuit daaruit verder te werken naar het hogere werk.
Dus ik zou eerst aan je zelf en aan de basis werken, als dat goed is en je paard is goed, dan komen jullie er wel.

Mi zijn er hier in de regio Noord en zuidoost brabant genoeg instructeurs die je een degelijke basis kunnen bijbrengen
als je er voor open staat, natuurlijk moet je wel zelf ook wat aanleg en doorzettingsvermogen hebben.
Het is natuurlijk altijd makkelijk roepen dat de instructie niet deugt, terwijl ander combinaties die er bij lessen wel goed scoren.
Daarvoor kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn: misschien dat het aan de ruiter zelf ligt of puur het feit dat er geen klik is of de methode staan je niet aan.

Hier een kort lijstje met instructeurs met kennis en ervaring (ook opleiden + verder helpen, ook Z+ hoger) in Noord, Zuidoost en Midden Brabant die je een goede basis mee kunnen geven:

Nicolette van Lierop
Sandy van Boxmeer
Mireille van Kemenade
José van Haaren (zou ik persoonlijk adviseren, kost ook maar € 30 per uur, zit in Moergestel, makkelijk via de snelweg)
Marian van Bommel (les ik zelf bij, echt een aanrader!!! zowel rijtechnisch als proefgericht, kosten idem als hierboven)
Sylvia Naagen
Cindy van Vught
Stefano van Zuylen
Theo Hanzon
Madeleine Witte-Vrees
Jeanette Wolffs
Leida Strijk
Frank de Kok
Willem-Jan Piggen
Pim Candel
Ronald Lammerink
Karin Retera

Bedankt voor je reactie,
ik vind niet dat je kunt zeggen dat ik te hoge verwachtingen had.
Ik rijd altijd winstpunten met mijn paard en ze doet het super.
Ik ben in de B begonnen en heb die tot 30 wp uitgereden.
Tussendoor heeft mijn paard nog 3/4 jaar stil gestaan vanwege een vernageling en toen een hoefzweer.
Dus gaan we nog snel vind ik zelf, ik heb nu 6 wedstrijden gereden en heb 8 wp's dus ik ben erg trots.

Ik had zelf nog nooit eerder gereden met een jong paard en heb ook veel up en downs gehad.
Heb echt gedacht, dit gaat ons niet lukken.. Maar we zijn er samen uitgekomen.

Sylvia Naagen die je op je lijstje hebt staan ken ik inderdaad ook (niet persoonlijk, maar van naam.)
En Madeleine Witte ook, die heeft samen een trainingsstal met Emmelie Scholtens.
Vind hun echter even bekend?

En nu de vraag die véel word gesteld, waarom lessen bij Emmelie Scholtens?
Niet omdat ze bekend is, maar ten eerste ook omdat ze op hoog niveau rijd en ik ook héel graag naar dat niveau zou willen.
Ook rijd Emmelie niet alleen op hoog niveau maar start zij ook nog met jongere paarden,
daarom denk ik dat zij heel geschikt zou zijn. Ook heeft een kennis van mij les van haar en eindigd goed op wedstrijden.

En waarom bij een bekende ruiter? Nou ten eerste bedoelde ik eigenlijk een ruiter die op hoog niveau rijd.
Dan ben je al gauw bekend en zijn ze ook bekend bij jullie, daarom deze verwoording.

Ik rijd 12 jaar paard, heb meerdere paarden en pony's gereden (dit is mijn eigen eerste paard maar heb paarden van anderen gereden,)
en twijfel aan mijn inzet en motivatie zullen ze daar niet hebben! :j

Bedankt voor alle reactie's, maar 10 x hetzelfde is niet nodig.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:57

Ik denk dat je best bij een 'bekende' ruiter kunt lessen, sommigen hebben wel een minimum niveau als leidraad maar dat zijn dan ook wel de echte topruiters die qua prijs ook nog wat hoger zitten. Ik heb zelf ook altijd bij een GP amazone gereden en erg veel geleerd. Met de pony op L-Z niveau en daarna met paard L-ZZ-licht. Als je een talentvol paard hebt heb je zeker veel aan een écht goede instructeur. Ik heb natuurlijk niet bij alle topruiters gereden, maar degenen waar ik heb gereden staken allemaal met kop en schouders boven en 'normale' Z-instucteur uit.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 12:10

Sabinee__ schreef:

Maar goed dat niet alle 'bekende' een bepaald niveau nodig hebben hé?

Dankjewel Lets.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:25

Heeft iemand tips voor instructeurs in de buurt van Alkmaar (of verder naar boven). Ik zoek niet een instructeur die wel "les wil geven" maar het beste uit z'n leerlingen wil halen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:05

@vibabu, laatst gaf jordy van wijnen een clinic bij ons op stal, hij komt uit heiloo, vond hem echt heel fijn lesgeven, en hij haalde zeker het beste uit de combinaties naar boven! :j begreep van meerdere mensen dat ze vaker bij hem willen gaan lessen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:32

listiglistje schreef:

Sylvia Naagen

Driedubbele aanrader. Geweldige vrouw, start nu Gran-Prix met door ons gefokte Legend. :))
Ok, voegt weinig toe, wilde het toch zeggen, haha.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:59

Sabinee__ schreef:

Ben ik niet met je eens! Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met dit paard en rij B en les ook bij een GP amazone dus niet iedereen vraagt een niveau! Als je vanaf het begin goed opgeleid wil worden kom je vanzelf op niveau! (als je het goed doet)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:08

listiglistje schreef:

Nicolette van Lierop
Sandy van Boxmeer
Mireille van Kemenade
Sylvia Naagen
Cindy van Vught
Stefano van Zuylen
Theo Hanzon
Madeleine Witte-Vrees
Jeanette Wolffs
Leida Strijk
Frank de Kok
Willem-Jan Piggen
Pim Candel
Ronald Lammerink
Karin Retera

Je zet zo'n mooie lijst neer en dan adviseer je Jose van Haaren? Naar mijn mening is bijna iedereen die op de lijst staat beter.
Als je wil lessen bij een grote naam is dat heel simpel de telefoon pakken en bellen.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:09

StEpHaNiE66 schreef:
Sabinee__ schreef:

Ben ik niet met je eens! Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met dit paard en rij B en les ook bij een GP amazone dus niet iedereen vraagt een niveau! Als je vanaf het begin goed opgeleid wil worden kom je vanzelf op niveau! (als je het goed doet)

Je kunt overal terecht als je maar betaald zo simpel is het.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:10

Sabinee__ schreef:
Dat is onzin. Ik rijd met een paard van een leerling van me om de maand bij Adelinde Cornelissen en die liep in eerste instantie krap L1 niveau. Met mijn eigen paard les ik één keer per maand bij Laurens van Lieren en daar ben ik mee begonnen toen hij net een paar maanden onder het zadel liep en nog niet eens de volle dertig minuten vol kon maken maar dat is echt geen probleem.
Als je zelf handig genoeg kunt rijden dan ben je ook op minder hoog niveau welkom.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:11

Je kan ook lessen bij iemand die op haar/zijn beurt weer een dure instructeur heeft.
Ik heb lesgehad van een instructrice die op haar beurt weer lestte bij Edward Gal.

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:16

tja je zou nou dus altijd aan iemand kunnen vragen. Voraal als je een jong paard hebt.
Heb je geen vriend/vriendin die er ervaring mee heeft

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:08

ik les bij 2 mensen. 1 heeft les van adelinde cornellesen en de ander lest zelf bij patrik kittel. vind ik helemaal prima.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:30

Idd, meestal krijg je dan de theoriën van de instructeurs' instructeur mee.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:29

Ik zie in het lijstje van listiglisje Theo Hanzon staan
Ik kan hem heel erg aanrijden, fijne rustige en vriendelijke man met een hele frisse kijk op hoe je rijd.
Geeft super goeie aanwijzingen en weet waar hij het over heeft. Hij begint steeds bekender te worden (nam op deel aan de GP special op indoor brabant). Ik heb nu 4 keer bij hem gelest en we zijn echt met sprongen vooruit gegaan!
Hij is 60 euro per uur (hij helpt je dan ook met losrijden)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:46

Ik sluit me helemaal aan bij Venthe
Ik ben ook zeer tevreden over Theo Hanzon. Ben erg hard vooruit gegaan sinds ik bij hem les. Ik heb veel meer (tempo)controle gekregen over mn paard waardoor mijn paard een veel betere concentratie heeft gekregen en veel minder schrikkerig is geworden

Ro_peace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:21

Ik les op dit moment bij 2 vrijbekende ruiters
Bart Bax
&
Marlies van Baalen

Allebij super fijn!
Kunnen net ff iets meer vertellen,
en super fijn!

Prijzen zijn wel iets hoger
Bart 60
en Marlies 100

Maar echt de moeite waard, heb al super veel geleerd

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:34

Waarom je kiest voor een bekend persoon is me nog steeds niet duidelijk,
er zijn zat mensen die heel goed kunnen lesgeven maar niet echt "bekend" zijn.

Het is veel belangrijker dat je een klik hebt met diegene waar je bij gaat lessen of lest.
en dat iemand je echt wil bij staan.

Je moet je afvragen wat je wilt en op welke manier, ga gewoon eens kijken bij lessen en ga niet voor de naam.
Iemand kan je helemaal de grond in trappen om het beste in je boven te halen, maar mss past dat wel helemaal niet bij en verlies je de zin in het rijden.

En als je dan toch voor een naam gaat, dan zou ik voor de beste gaan toch?
want wie betaalt, bepaald!
( is vaak zo )

Ik ben super tevreden over mijn instructeur, les daar al 5 jaar met enorm veel plezier.
Bekend????
Voor sommige wel, andere kennen hem niet eens.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 09:41

ullaatje schreef:
Waarom je kiest voor een bekend persoon is me nog steeds niet duidelijk,
er zijn zat mensen die heel goed kunnen lesgeven maar niet echt "bekend" zijn.

Het is veel belangrijker dat je een klik hebt met diegene waar je bij gaat lessen of lest.
en dat iemand je echt wil bij staan.

Je moet je afvragen wat je wilt en op welke manier, ga gewoon eens kijken bij lessen en ga niet voor de naam.
Iemand kan je helemaal de grond in trappen om het beste in je boven te halen, maar mss past dat wel helemaal niet bij en verlies je de zin in het rijden.

En als je dan toch voor een naam gaat, dan zou ik voor de beste gaan toch?
want wie betaalt, bepaald!
( is vaak zo )

Ik ben super tevreden over mijn instructeur, les daar al 5 jaar met enorm veel plezier.
Bekend????
Voor sommige wel, andere kennen hem niet eens.

:') Je kunt er door over gaan he?
Ik heb inmiddels mijn lesgeefster gevonden.
Wilma vd Steen, ik vind haar erg fijn lesgeven en merk het nu ook meteen aan m'n paard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 09:42

Maar wie zegt dat mensen die bij een bekende trainer of ruiter rijden voor de naam gaan. Als iemand je past dan moet je zo iemand niet laten omdat hij of zij bekend is.