Echt een hele goede les voor je vertrouwen en evenwicht
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zonnetje81 schreef:Angst is lelijk en kom je moeilijk vanaf als je het eenmaal hebt en is met 1 misstap zo weer terug.
Sizzle schreef:Zonnetje81 schreef:Angst is lelijk en kom je moeilijk vanaf als je het eenmaal hebt en is met 1 misstap zo weer terug.
Dat geldt ook als je wel je teugels in je handen hebt en er afstort.
Vallen kan altijd gebeuren en is zelden afhankelijk van je teugels, beugels had ik er wellicht de eerste keer wel aangelaten.
. (Erg vervelend met kindjes die extreem koppig van het tegengestelde overtuigd zijn... [/offtopic])
Dan wordt het ineens een stuk minder eng.
Maaaar, hij had het wel in 10 extra stapjes kunnen uitvoeren. Geen teugels/beugels, eerst in stap bijvoorbeeld. Als je in die gang een betere balans hebt of geen angst, dan kun je het een stapje uitbereiden. Geen beugels in draf, etc.etc.etc.
*dan was ik gewoon gestopt*. Ik vond het ook super eng als iemand mijn paard wel ff zou opjagen van achteren als hij ergens bang voor was.
Zonnetje81 schreef:Ben ik trouwens de enige die bang is om te vallen en dit soort dingen nooit gedaan heeft uit angst? Dat had ik als kind van 6 al....
Sizzle schreef:@somebody:
Ik denk dat de instructeur zijn paarden echt wel kent en haar niet op een stuiterbal heeft gezet die als een centrifuge aan de longeerlijn gaat rennen.
Ook ik denk dat dit een goede manier van lesgeven is. Hier heb je tenminste nog een longeerlijn. Op veel maneges heet het: beugels uit, knoop in de teugels en oefeningen doen op de paarden terwijl die gewoon over de hoefslag voortbewegen. Voor een onafhankelijke zit en vetrouwen in je eigen stabiliteit is het zeker niet verkeerd.
Somebody_ schreef:Maar mijn vraag is dan; gaat deze les niet daadwerkelijk een stapje te ver? En dan bedoel ik vooral; voor de TS. Wij in dit topic zijn voornamelijk redelijk ervaren ruiters, wij durven die controle wel uit handen te geven, wij weten ook hoe we ons 'zittende' moeten houden als er wat gebeurd, wij weten ook met welk doel we deze manier van zitles krijgen, wij kennen ook veelal het type paard waar we op stappen. Maar voor de TS lijkt het me allereerst belangrijk om weer vertrouwen op te bouwen, in het paard, de situatie, de setting, de instructeur en dan lijkt de manier waarop deze meneer dat doet, me toch niet de meest verstandige voor haar. Zitles is hardstikke goed, daar ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind dat het een stapje te snel verloopt. .
Zonnetje81 schreef:Ben ik trouwens de enige die bang is om te vallen en dit soort dingen nooit gedaan heeft uit angst? Dat had ik als kind van 6 al....