Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
doei schreef:Ik heb een haflinger en was de manen/ voorpluk en staart altijd goed.
1. Omdat ik het mooier vind
2. Omdat me paard het lekkerder vind zitten
Prima als de jury daar 1 punt minder voor geeft, als we voor de punten komen hoef ik het niet van de verzorging te hebben.
Relaxed schreef:Nogmaals, ik beoordeel wat ik zie.. Als ik dan idd een haflinger in de ring krijg met mooie witte/lichte manen die netjes zijn gekamt, dan zie ik ook dat er veel werk aan is besteed.. Dus haal ik er echt geen punt afMaar als ik een KWPN-er in de ring heb, vos, bruin of zwart en die is niet ingevlochten, dan vraag ik me af waarom iemand die moeite niet ff heeft genomen en dus vind ik dat iemand die die moeite wel heeft genomen best een punt extra mag krijgen..
Je kan zo de tweede kamer in met die mooie redenering. Maar je wordt geacht volgens het reglement te beoordelen, en niet bezig te zijn wie waar meer of minder werk in heeft zitten. Bovendien, wie heeft er dan ingevlochten, mamma, vriendin, ruiter zelf???

. Mijn haf heeft volledig dubbele manen. Hoe ziet de jury dat het liefst? Ze zijn zo dik en zwaar dat ik het niet naar een kant gevlochten krijg, dan blijft het echt voor geen meter zitten. Petra_O schreef:Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik ben niet echt van plan om te gaan starten, maar je weet maar nooit natuurlijk. Mijn haf heeft volledig dubbele manen. Hoe ziet de jury dat het liefst? Ze zijn zo dik en zwaar dat ik het niet naar een kant gevlochten krijg, dan blijft het echt voor geen meter zitten.
Petra_O schreef:Even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ik ben niet echt van plan om te gaan starten, maar je weet maar nooit natuurlijk. Mijn haf heeft volledig dubbele manen. Hoe ziet de jury dat het liefst? Ze zijn zo dik en zwaar dat ik het niet naar een kant gevlochten krijg, dan blijft het echt voor geen meter zitten.
Fitzroy schreef:Ach, wat zitten jullie te mieren over 1 puntje. Ik ben dezelfde mening toegedaan als Relaxed. Iemand die vlecht heeft er nu eenmaal meer werk van gemaakt dan iemand die ze los laat hangen. En dan is een punt meer of minder meer dan terecht.

Relaxed schreef:Agossie schreef:Ik heb wel eens gezien dat het dan aan 2 kanten gevlochten wordt!
Dat mag dus (volgens mij) niet.. Staat in het boekje dat het aan 1 kant gevlochten moet zijn..
Amanda schreef:Geloof mij nou dat vlechten bij witte manen een stuk minder werk is dan wassen en zorgen dat ze oogverblinden wit en zonder klitten zijn
Als ik vlecht was ik ze namelijk niet eens, want vlekken zie je dan niet en wassen zorgt alleen maar dat ze veel te glad zijn.

Fitzroy schreef:Volgens mij heb ik niet gezegd dat ik niet zou kunnen zien of er voldoende lb is bij een ongevlochten paard?
Ik constateer alleen dat iemand die zijn KWPN-er niet vlecht er minder werk van heeft gemaakt dan iemand die dat wel gedaan heeft. En dan kan iedereen hoog en laag springen, maar dat is een hele simpele conclusie die je zo kunt trekken.
Maar laten we wel zijn: hoe vaak gebeurt het nu eigenlijk?
Ik heb het in 10 jaar jureren zegge en schrijve 2 x meegemaakt.