instructeurs licentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:00

Iloonie schreef:
Irritant he.. jij wel naar bijscholing geweest of is je diploma nog geen twee jaar oud.

Ik ben 1 x naar de bijscholing geweest en heb daarna geen uitnoding meer gehad. Volgens mij is mijn diploma ouder dan 2 jaar.

Iloonie

Re: instructeurs licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:05

geloof dat het de laatste bijscholing moet zijn geweest..

Ik ben nu al gelijk bang dat ik geen licentie krijg, diploma ouders dan twee jaar en niet naar de bijscholing geweest in december. Alleen in het jaar na het behalen van m'n diploma een uitnodiging gehad en daarna nooit meer, hoe moet je dan weten dat je je moet afmelden.

Ik voel me gelijk genaaid.. ik ben echt wel serieus bezig met lesgeven, maar haal dan m'n kennis niet bij de bijscholing. Dit jaar wel trainersseminar geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:06

Iemand al op de ingangsdatum gelet toevallig?
;)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:07

Sonja schreef:
Iemand al op de ingangsdatum gelet toevallig?
;)

nee :o

per 2012 zeker??

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:14

Artikel 6a – Aanvraag van de eerste licentie (instructeurs)
Vanaf 2011 wordt aan instructeurs die een ORUN-instructeursdiploma behalen automatisch een HI-licentie toegekend. De kosten hiervoor zijn opgenomen in het examengeld.
Anderen dienen, om in aanmerking te komen voor een eerste licentie Hippische Instructeur: Te beschikken over een geldig instructeursdiploma van ten hoogste twee jaar oud.
Òf
Te beschikken over een actieve instructeurkwalificatie van de KNHS. Dat houdt in dat de instructeur gedurende de laatste bijscholingsronde van de KNHS ofwel aanwezig is geweest, ofwel een bericht van verhindering heeft gestuurd. Een aanvraagformulier in te dienen met kopieën van diploma(‘s). De kosten voor de licentie te hebben voldaan. Deze kosten bedragen 20 euro per licentieperiode van twee jaar.

Gaat in per april 2011... maar dat geeft mij nog geen duidelijkheid over hoe het in mijn situatie is..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:15

Ik heb mijn diploma inmiddel bijna een jaar, en heb de bijscholing bijgewoont afgelopen jaar. Maar ik kom dus nog niet in aanmerking als ik het goed begrijp?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:17

En wie bepaalt welke opleiding er voldoende zijn voor een licentie?
Ik ben halvewege de Orun gestopt wegens omstandigheden, maar vond het werkelijk een waardeloze opleiding.
Bij Anne Muller (instructeursopleiding) heb ik veel kennis van allerlei zaken mee gekregen.
Heb mijn BHV, (kinder) EHBO en ben verzekerd tegen letsel en ongevallen.

Oh en niet te vergeten, ik school mij regelmatig met allerlei cursussen, clinics en vooral veel leesvoer...
Laatst bijgewerkt door annebe op 04-03-11 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:18

Chaos schreef:
Ik heb mijn diploma inmiddel bijna een jaar, en heb de bijscholing bijgewoont afgelopen jaar. Maar ik kom dus nog niet in aanmerking als ik het goed begrijp?

Volgens mij kan jij je licentie zonder problemen aanvragen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:19

Iloonie schreef:
geloof dat het de laatste bijscholing moet zijn geweest..

Ik ben nu al gelijk bang dat ik geen licentie krijg, diploma ouders dan twee jaar en niet naar de bijscholing geweest in december. Alleen in het jaar na het behalen van m'n diploma een uitnodiging gehad en daarna nooit meer, hoe moet je dan weten dat je je moet afmelden.

Ik voel me gelijk genaaid.. ik ben echt wel serieus bezig met lesgeven, maar haal dan m'n kennis niet bij de bijscholing. Dit jaar wel trainersseminar geweest..

Je zit in de zelfde situatie als ik, ik heb ook al jaren geen uitnodigingen gehad. Ze hebben mijn adres wel, want ik heb een startkaart.
Ik ga wel elk jaar naar de bijscholing van de FNRS en die wordt natuurlijk weer nergens genoemd. :+

Ik denk dat wanneer je je ORUN of Deurne opleiding niet hebt afgerond, je geen licentie kan aanvragen (dan zou iedereen dat toch kunnen doen zonder diploma).

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:20

bizar,

ik heb mn orun al jaaaren, nooit bij een bijscholing geweest, wel veel lesgegeven.
Nu maar hopen dat ik hm mag houden en ook die licentie kan krijgen, ik wil best naar een bijscholing, maar trok het niet om alleen te gaan en dan kwam het weer niet uit....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:23

Chaos schreef:

Ja, dan kan je je licentie gewoon aanvragen.
Voor mij geldt hetzelfde.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:32

neem aan dat je hier geen bericht over krijgt van de knhs
maar zelf moet aanvragen

die zullen wel overladen worden met emails
ik ga er denk ik ook maar 1 sturen
want weet nou niet hoe of wat er voor mij geldt

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:36

Ook ik vind het geld klopperij. Wat wordt de volgende stap? Verplichte verzekering?

Buiten het fijt dat je niet kan beoordelen of een instructeur goed is aan de hand van hoe vaak hij naar een nascholing gaat, wat willen ze er mee bereiken?
Natuurlijk zijn er veel minder goede instructeurs, maar wie bepaald dat?
Als ze echt goed willen doen dan moeten ze naar de lessen kijken en elke instructeur beoordelen op de instructies en hoe de combinatie die ze al geruime tijd lesgeven rijden. Maar we weten allemaal dat dat een onmogelijk verhaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 18:42

volgens mij heeft de KNHS meer humor dan jullie :D

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:19

1 april grap? Dan hebben ze er wel veel werk van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:22

Ik vind 'm wel aardig. En er wordt heerlijk gehapt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:23

Nee hoor, dit is geen 1 aprilgrap. :n
Wijzigingen gaan bij de KNHS eigenlijk altijd per 1 april in. Bovendien is het al langere tijd bekend dat dit voor juryleden ingevoerd zou gaan worden.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:25

ik heb 4 jaar geleden orun gedaan en elk jaar naar de bijscholing geweest
zou dit jaar ook gaan maar was echt doodziek
heb geprobeerd in de ochtend af te bellen maar dan wordt er niet opgenomen
dus krijg ik nu mijn licentie niet?

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:29

Daar lijkt het wel op.. zie mij post een eindje terug.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:33

Iloonie schreef:
Daar lijkt het wel op.. zie mij post een eindje terug.

dat is toch echt niet goed, dit :')
er lopen instructeurs rond die al jaaaaaaaaaaaaaren geen bijscholing hebben gedaan
vind wel dat ze dan die bijscholing ook eens interessanter moeten maken

trouwens wat moet of kan je met die licentie?

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:37

Je moet betalen ;-)

En je kan hem na twee jaar verlengen door bepaalde activiteiten bij te wonen... er staat ergens een linkje naar de info op de site van de knhs.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:48

Ik zie bij de aanmelding ook geen H2 dressuur staan, ben ik nu blond? Ik heb destijds de 1e fase (toen dat nog de 1e fase heette) gedaan richting dressuur.

De bijscholing heb ik het eerste jaar gemist, daarna nooit meer een uitnodiging gehad. En ik ben knhs lid, dus mijn adres hebben ze...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:50

Ik heb maar even aan de knhs gevraagd wat hier nu weer de bedoeling van is.

KNHS impliceert met de teksten op z'n website dat andere opleidingen en individuele personen niet instaat zouden zijn hun kennis en capaciteiten bij te houden. Echter is KNHS een onafhankelijke organisatie die zich zeker niet voor (of dus onbewust tegen) opleidingen uit te spreken. Dat is niet de taak van een sportvereniging.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:38

Annemeik schreef:
Ik zie bij de aanmelding ook geen H2 dressuur staan, ben ik nu blond? Ik heb destijds de 1e fase (toen dat nog de 1e fase heette) gedaan richting dressuur.

De bijscholing heb ik het eerste jaar gemist, daarna nooit meer een uitnodiging gehad. En ik ben knhs lid, dus mijn adres hebben ze...

Ja, dat heb ik ook... er bestaat nu alleen allround.