Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kleinvosje schreef:OKHannes, een beetje eraan rijden is toch wel probéren in de buurt van het juryhokje te komen, het paard óver de hoefslag te sturen waar dat moet, teugel op maat te hebben zodat er in ieder geval contact is, en dan de figuren een beetje fatsoenlijk te rijden. Dat deed deze ruiter helemaal niet, en reed ook nog eens twee keer verkeerd. Dat kost dan 6 punten wat niet nodig was. Ook lichtrijden op het verkeerde been kost punten, dat is allemaal zo zonde. Paard vond het ook totaal niet leuk, er werd enorm in zijn rug gebonkt en aan de teugels geplukt. Dat vind ik als jury niet acceptabel...

kleinvosje schreef:Het lichtrijden waar je moet doorzitten of omgekeerd, levert een aftrek van 1 op, dus als je een 7 zou krijgen voor de oefening, maar je blijft lichtrijden terwijl je moet doorzitten, krijg je een 6. Ga je in genoemde geval doorzitten en krijg je daardoor tactfouten, wordt het cijfer lager. Aan jou dus de keuze wat je liever hebt, de oefening doen zoals hij moet, met tactfouten en een daardoor lager cijfer, of lichtrijden, de oefening goed rijden en een punt minder ervoor krijgen omdat je niet doorzit. Ikzelf zou voor het tweede gaan, en vooral thuis blijven oefenen op het wel doorzitten zonder huppels en aanspringen.

pitbullgup schreef:Maar toen de prijsuitrijking... er waren gewoon mintpunten uitgedeeld![]()
ik had nog 163 en 161 punten dus mocht blij zijn dat ik niet in de min zat!( 2 weken geleden nog 179 -2 en 186 punten met hetzelfde paard gereden)Maar ik vind dat voor de B toch wel heeeeel erg streng of ligt dat nu aan mij?
Kijk als je paard compleet in de staak gaat en je er niet één gang of figuur er uit gereden krijgt zou dat eventueel kunnen maar dan zou je als jury toch ook zo coulant moeten zijn om iemand uit te bellen... Maar zolang je een beetje de figuren en de gangen rijd lijkt me toch dat je niet zo snel een minpunt kunt rijden of zie ik dit nou helemaal verkeerd?[/b]
kleinvosje schreef:Leuk dat je dat nog even komt melden, hoewel de hoefzweer zelf natuurlijk niet leuk is. Maar zo zie je maar weer, je kunt wel heel erg afgeven op de jury, maar we zijn niet voor niets in opleiding geweest, dan leer je dit soort dingen te herkennen!