Wat mij betreft mag hij iets actiever. Wanneer je hem wat actiever gaat rijden denk ik dat je de neus er automatisch meer uit al rijden.
Verder denk er goed om dat je (nog beter) op de letter gaat rijden, vooral de voltes in galop. En nog een tip, de stelling is prima, maar de buiging niet. Hier en daar zie je dat de kont of naar binnen of naar buiten gaat.
Ik let op: Activiteit, nageeflijkheid & ontspanning, rijden op de letter en het geven van de hulpen. Dat vind ik de belangsrijkste punten.
Ik zou ook nog niet bezig gaan met oprcihting, dat komt vanzelf wanneer ie er aan toe is en wanneer zijn achterhand sterker wordt. Maar de basis is hier nog niet correct, hij loopt (af en toe) nog scheef en door het te diep lopen een vals knikje en geen nageeflijkheid door het hele lijf. Hij mag meer zakken vanuit de schoft. Maar dat komt wanneer hij correct nageeft
Horseware
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-11 17:33
Bedankt voor de reacties
Actiever rijden en (daarmee automatisch) neusje er meer uit komen telkens naar voren als commentaar. Daar ga ik mee aan de slag.
anonymous54
Geplaatst: 16-01-11 18:34
Het is een B proef, er wordt dus niet van je verwacht dat je paard in de oprichting loopt. Wat juryleden willen zien is vooral een ontspannen proef waarbij je paard netjes nageeglijk is. Maar let er wel op dat je paard dan niet te diep gaat lopen en op de voorhand loopt.
Het blijft een jurysport natuurlijk...maar a;ls jury zou ik bovenstaand zeer waarderen in de B klasse
ismy
Geplaatst: 16-01-11 19:43
ik heb nu ook 2 wedstrijdjes in B gereden. ik dacht eerst ook hoe versla ik mijn concurrentie? echter daar gaat het me niet meer om! tegen mij is altijd gezegd de eerste wedstrijd met een nieuw paard gaat altijd niet zo als je wil. Dus ik zou gewoon voor ontspanning vragen! mijn eerste punten waren 170 en toen ging het oook heeeeeel slecht. midden in de proef stil staan etc.
ik let gewoon op het commentaar van de jury en daar richt ik me dan op!