Ik tel ook in principe niet op, maar als er bijv een kind op een overduidelijk bange pony toch heel knap cq vriendelijk blijft sturen dan tel ik wel op.
Zo'n kind roep ik dan altijd bij me na de proef. En dan vertel ik dat ze het echt heel knap heeft op proberen te lossen en heel netjes heeft gereden voor hoe bang de pony was, maar dat ik voor de onderdelen geen hoog punt kon geven.
En dat ze een beetje door moeten oefenen etc.
Nu reed ik gister zelf een proefje, met een paardetende 2 zits naast de ring.
En ik zat absoluut tegen verlies aan, heb bewust doorgereden, als het verlies is, is het zo. Het is maar 1 punt, maar als mijn paard wat anders zo relaxed is nu halverwege of bijna op het einde mag stoppen, no way. En zo erg is het toch niet???? Was niet van plan bij 10 winstpunten over te gaan.
Punten vielen nog mee, had overigens wel onterecht -6 gehad, maar dat is een andere discussie.
Tsja en verlies geven niet positief,, Misschien niet positief nee, maar misschien wel naar andere combinaties, dat het niveau niet wordt opgekrikt en dat slechte proeven gewoon worden afgestraft.
Als de ruiter in kwestie probeert netjes en VRIENDELIJK blijft paardrijden dan zou ik persoonlijk niet een verliespunt uitdelen.