Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
femiaans schreef:De opmerking dat het pas een 4 jarige was, tja, wij vragen er niet naar om met een jong paard te gaan starten of op M-Z niveau voor te gaan rijden op een cursus.
.... Sorry hoor maar het slaat echt nergens op wat je hier boven zegt. ten eerste was het een cursus B/L en het paard gaat de B in dus dit is uit de lucht gegrepen. En de rest van de opmerking zal ik maar even laten gaan. Als er geen mensen zijn die voorrijden op een cursus om zich te laten afzeiken door mensen die nog niet eens kunnen zien of iets onregelmatig is of niet dan zullen die mensen het ook nooit leren.
caro29 schreef:@ femiaans. Ik kijk ook niet naar leeftijd en punt wat ik zie. Het was niet dat hij steeds kort-lang liep maar wel een paar keer. Vond het verder wel een heel fijn dier.
oversized schreef:@femiaans : Het paard liep alleen direct na de overgang naar de stap een paar pasjes kort-lang en verder niet dus onregelmatig is zwaar overdreven. Die cursusleider van de KNHS (whaaaaaatttt???) moet dan beter opletten want dan is hij een van die cursusleiders die zorgt dat er veel te vaak onrechtmatige dingen op een protocol staan. Pasje kort-lang heeft nog niets te maken met onregelmatig! Dat werd dus gelukkig ook bevestigd door de KNHS jurycursusleider die in de baan stond (Kloosterboer) dat dit niet onregelmatig was, maar een pasje kort-lang....
femiaans schreef:De opmerking over de onregelmatige pas werd wel gegeven door een jurycursusleider van de KNHS. En die "kort-lang"passen waren ook (buiten het feit dat het een leuk dier was) wel iets wat me opviel. De opmerking dat het pas een 4 jarige was, tja, wij vragen er niet naar om met een jong paard te gaan starten of op M-Z niveau voor te gaan rijden op een cursus. Ik ga dus ook niet elke coupon bestuderen hoe oud het paard is, en wat de afstamming is. Ik punt wat ik zie, en als ik een paard in de ring krijg met een kort-lang pas, dus onregelmatig is, neem ik dat wel degelijk mee. Zeker bij goede (jonge) paarden die ervaring moeten opdoen zie ik daar het probleem niet in, die komen er toch wel. En die hoeven voor mij niet steevast elke wedstrijd winst te rijden, ondanks dus die "onregelmatigheid".
Attitude schreef:Hij liep wel vaak in stap kort-lang..... dat is niet waar alleen direct na de overgangen naar de stap toe.oversized schreef:@femiaans : Het paard liep alleen direct na de overgang naar de stap een paar pasjes kort-lang en verder niet dus onregelmatig is zwaar overdreven. Die cursusleider van de KNHS (whaaaaaatttt???) moet dan beter opletten want dan is hij een van die cursusleiders die zorgt dat er veel te vaak onrechtmatige dingen op een protocol staan. Pasje kort-lang heeft nog niets te maken met onregelmatig! Dat werd dus gelukkig ook bevestigd door de KNHS jurycursusleider die in de baan stond (Kloosterboer) dat dit niet onregelmatig was, maar een pasje kort-lang....
Huh, beide cursusleiders hebben benoemt dat het geen onregelmatigheid was. Volgens femiaans was de opmerking over onregelmatig van een cursusleider die in het publiek zat die zei dat hij onregelmatig was..
Iemand uit het publiek vond het paard wat onregelmatig, dit werd juist uit de wereld geholpen door beide cursusleiders.
En hebben uitgelegd wat het dus wel was. INDERDAAD DAT KLOPT HELEMAAL MIJNS INZIENS WAS HET INDERDAAD ZO ALS JIJ ZEGT... volgens mij staat dat er ook hoor hierboven
femiaans schreef:De opmerking over de onregelmatige pas werd wel gegeven door een jurycursusleider van de KNHS. En die "kort-lang"passen waren ook (buiten het feit dat het een leuk dier was) wel iets wat me opviel. De opmerking dat het pas een 4 jarige was, tja, wij vragen er niet naar om met een jong paard te gaan starten of op M-Z niveau voor te gaan rijden op een cursus. Ik ga dus ook niet elke coupon bestuderen hoe oud het paard is, en wat de afstamming is. Ik punt wat ik zie, en als ik een paard in de ring krijg met een kort-lang pas, dus onregelmatig is, neem ik dat wel degelijk mee. Zeker bij goede (jonge) paarden die ervaring moeten opdoen zie ik daar het probleem niet in, die komen er toch wel. En die hoeven voor mij niet steevast elke wedstrijd winst te rijden, ondanks dus die "onregelmatigheid".
Een paard in de B wat alleen in stap kort-lang is kan toch zeker wel een winstpunt verdienen imo. VIND IK OOK
Het verschil van spanning-balans fouten ( kort-lang) afstraffen of onregelmatigheid afstraffen en kunnen zien als een jurylid wat het verschil hierin is dit juist kunnen benoemen en kunnen zien waar dit vandaan zou kunnen komen is ook erg belangrijk.
femiaans schreef:Zo, even een dagje weggeweest, en gelijk heilige huisjes om![]()
Ik heb nooit geroepen dat het dier geen winst zou kijgen omdat hij op een enkel punt een kort lang pas liet zien, maar op het moment dat hij het doet neem ik het wel mee. Was het trouwens wel dezelfde bijscholing/ paard? Ik heb namelijk wel degelijk bij het M-Z gezeten .
Verder hou ik me even uit de discussie, over vooroordelen gesproken zeg..pfffff
femiaans schreef:Grappig is dat dan zeg, er wordt heel hard geroepen over vooroordelen, maar we hebben het dus wel degelijk over een ander paard en een andere bijscholing. Mijn voorbeeld ging over een paard op het M-Z niveau. In dit geval kan ik geen mening geven over "jullie" paard, en ook niet over "mijn" paard.
Goed jureren heeft ook alles te maken met op een nette manier communiceren, ook als je het NIET met elkaar eens bent. Helaas mis ik dat even in dit geval.

oversized schreef:Ik vind het jammer dat je dus niet hebt begrepen wat de heer Kloosterboer heeft gezegd.... Sorry hoor maar het slaat echt nergens op wat je hier boven zegt. ten eerste was het een cursus B/L en het paard gaat de B in dus dit is uit de lucht gegrepen. En de rest van de opmerking zal ik maar even laten gaan. Als er geen mensen zijn die voorrijden op een cursus om zich te laten afzeiken door mensen die nog niet eens kunnen zien of iets onregelmatig is of niet dan zullen die mensen het ook nooit leren.
Ik hoop dat ik jou niet tegen kom als jury met een jong paard want ik krijg de indruk dat je je vooroordelen al klaar hebt voordat de proef is gereden en dat je dus wel degelijk kijkt naar de leeftijd maar in plaats van positief te blijven beoordelen (wat iedere jury zou moeten doen volgens de cursusleiders bij de bijscholing) haal jij dus die paarden naar beneden want die hoeven niet steevast een winstpunt te halen....