prijs voor lesgeven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:26

Asyaa schreef:
moonsparkle schreef:
Let wel op dat je alle inkomsten moet opgeven bij de belastingdienst, dit is al 19 procent gok ik voor paardrijles.

Belasting kan ze weer terug vorderen vanwege leeftijd en omdat je tot 3000 (+-) belastingvrij mag verdienen. Daarbij is les volgens mij 6%, maar zeker weet ik dat niet. Ook gaat bijna alles in de paarden wereld zwart, dus denk niet dat belasting een probleem gaat worden.

BTW tarief voor lesgeven is 19% het is namelijk een dienst die je verricht en dat is 19 %

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:35

Zonder diploma kan je 10 tot 15 euro per uur vragen. Meer vind ik niet terecht.
Tuurlijk kan je ook goed lesgeven zonder diploma maar dat is hetzelfde als dat je een goede secretaresse of sales manager kan zijn zonder diploma. Toch verdien je met diploma gewoon veel meer.
Je praktijkervaring is dan theoretisch onderbouwd en je leert hoe je het moet verwoorden en bent beter didactisch onderlegd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:46

Ryanne_ schreef:
Listiglistje: daar heb ik wat aan! dankje!

Maar wat ik me ook wel eens afvraag.. er zijn mensen die hebben wel hun papiertje zeg maar.. maar die rijden zelf helemala niks! Als die op het paard stappen kunnen ze zelf nog niet eens nagevelijkheid vragen.. wat is er dan beter zoiemand met papieren of iemand die geen papieren heeft maar heeel veel ervaring in de paarden heeft en die zelf M2/Z1 rijd???

In principe hoef je natuurlijk zelf helemaal niet goed te kunnen rijden ;) Als je de theorie snapt, een scherp oog hebt en goed bent met je didactiek, dan ben je een betere instructrice dan de geweldige ruiter die niks uit kan leggen.

Ryanne_

Re: prijs voor lesgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 13:24

Nouja Didactiek krijg ik nu op school.. wordt juf zeg maar O:) dus krijg les in lesgeven, maar ik heb zeker wel wat aan wat jullie gezegt hebben en waar ik pb over gehad heb! dankjewel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:26

Nou da's dan hartstikke mooi toch? Wees kritisch naar jezelf en dan komt het vast wel goed :)

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:29

IK vraag 12,50 per half uur en voor een uur word het 25 euro dus als ik langer doorga blijft de prijs gelijk. Of je hebt een uur les of een half uur en word dat uur 1,5 uur dan heb ik pech :P
Ik ben wel in het bezit van een ORUN diploma. Ik btaal voor mijn eigen instructrice die orun fase 3 heeft 30 euro per uur.
Ook toen ik nog geen diploma had vroeg ik 12,50 per half uur. Het gaat om je kennis en ervaring en zo'n papiertje bepaald niet hoeveel jij kan vragen voor een les. Ik zou zelf nooit voor 5 euro staan gaan lesgeven het kost je wel tijd en tuurlijk is het ook leuk maar voor niks gaat de zon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:20

Ik schrik me rot van de bedragen (of moet ik zeggen bedragjes) die jullie noemen voor de lessen. Dan moet je lesgeven wel heeeeeeeeeeeeel erg leuk vinden (en weinig boterhammen willen eten) als je daarvoor in een bak gaat staan...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:23

Sonja: Dat is dus het verschil met een diploma, veelal denk ik.
Ik ga er niet voor staan, maar toen ik ging oefenen voor mijn diploma vroeg ik ook 5€ ofzo, voor de moeite. :)

Elodie1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:48

ik heb jarenlang op een manege les gegeven met diploma voor 7 euro per uur.. achteraf gezien zou ik dit NOOIT meer doen ik stond daar met weer en wind..

nu vraag ik 10 euro per half uur prive les.

Maar ook zonder diploma sta je er tijd en energie in te steken dus ik vind 10 euro per keer niet raar.. je helpt haar toch en ze geeft zelf aan dat ze er wat aan hebt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:06

Ik denk dat tussen de 10 en 15 euro per uur een mooie start is.

Ik krijg zelf 20 euro per uur, ben wel gediplomeerd maar rijd B/L niveau.
Ik denk dat het er ook om gaat bij les geven, of dat je kan overbrengen wat je bedoelt en meerdere oplossingen zoeken als de ene manier niet begrepen word.
Ik zelf vind dat ook het moeilijkste aan het les geven. Ik geef dan een groeples recreanten allemaal B niveau en merk dat het overbrengen en de aandacht verdelen het moeilijkste is.

Veel succes alvast en veel plezier met je cursus!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:12

Sonja schreef:
Ik schrik me rot van de bedragen (of moet ik zeggen bedragjes) die jullie noemen voor de lessen. Dan moet je lesgeven wel heeeeeeeeeeeeel erg leuk vinden (en weinig boterhammen willen eten) als je daarvoor in een bak gaat staan...

Denk dat er ook een groot verschil is tussen een vergoeding voor een vriendendienst voor een stalgenoot en lesgeven als broodwinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:16

Hmmmzzzz ik hoef er bepaald niet van te leven, heb een (meer dan) fulltime baan en lesgeven is dus "hobby" maar mijn schaarse beschikbare uurtjes zijn toch echt waardevoller dan de bedragen die ik hier lees :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:24

Ik reken in de dorpen in de nabije omgeving 15 Euro per uur en als het verder weg is 20. Ik ben niet gediplomeerd. Ik hecht meer waarde aan iemand s niveau en ervaring qua tarifering dan aan diplomering. Zeker de eerste ORUN cursus (zelf ook ooit gevolgd) vind ik op het gebied van lesgeven geen meerwaarde hebben, dat is meer gericht op het rijden. Voor 5 Euro stap ik mijn auto echt niet in.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:54

Vijf euro is idd erg weinig, daar zou ik het ook niet voor doen :n

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:56

€15 per uur lijkt mij een heel redelijk bedrag :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:58

Hoi Ik heb ook elke week priveles, ik betaal 10 euro voor een half uur! Ze heeft geen diploma's maar heeft meerdere paarden naar de z gereden...Bedenk wat je zelf zou willen geven in zo'n situatie!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:06

voor een meisje van 17 dat begint met les geven zonder diploma, denk ik tussen 10 en 15 euro per uur. Krijg je meer vraag, dan kun je je prijs verhogen. Zelf zit ik een stuk hoger, omdat de vraag hoog is.

Ik hecht weinig waarde aan een diploma, ik ben zelf wel gediplomeerd, omdat het nodig schijjnt te zijn met de aansprakelijkheidsverzekering. Rijervaring op topniveau is ook niet altijd nodig vind ik.
Het belangrijkste voor een instructeur is dat ie goed kan verwoorden. Hij moet op de meeste problemen een oplossing hebben en de ruiter en paard zelfvertrouwen kunnen geven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:06

helemaal met schoentje eens.
je bent waard wat ze voor je willen geven. Als er dus meer/veel vraag komt, kun je best wat duurder worden. Het voordeel hiervan is ook dat alleen de fanatiekelingen overblijven ;) de gene die het dan alleen voor het geld doen vis je er mooi uit.

NinaSavine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:02

Ja ikzou nietextreem met een hoogbedrag beginnen, hijofzei wil toch wel eenproefles endangeeft die wel aanwat hij of zei voor je wil geven