Welk cijfer voor halthouden (met filmpje)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Welk cijfer voor halthouden (met filmpje)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 13:28

Nou je zou mij ook niet horen protesteren bij die vijf hoor, daar ben ik eerlijk in, maar ik vind zelf een vier wel streng maar dat is persoonlijke mening.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:31

Ben geen Jury maar een 2 is wel heel extreem, al snap is soms zo wi zo jury oordelen niet hoor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:32

idd hand naar achter en duidelijk naar jury knikken, niet in de zwaai meteen belonen zonder duidelijk afgegroet te hebben :P

Maar dat zal niet het zwaarste argument zijn, dat is denk ik dat je niet laat zien wat er gevraagt wordt.
Citaat:
- Geen niet-progressieve overgang (vanaf M2 moet je niet progressieve overgangen laten zien!, dus dat is het zwaarte argument)
- Paard zet achter 1 pas terug (terugzetten mag nooit, bijzetten wel)

Een 6 is veel te hoog, ik zou zeggen een 3, een soepele jury een 4.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:36

De kwaliteit van de bodem staat los van het terug bijzetten van het achterbeen.[/quote]

Daar heb je gelijk in Karin

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:37

daffodil schreef:
Commentaar erbij: Niet correct afgroeten.

Ik heb nou werkelijk waar nog nooit iemand afgestraft op het gelijk belonen van het paard.....de proef is klaar na het afgroeten en technisch gezien bestaat het halthouden en afgroeten aan precies ja, halthouden en afgroeten. Dat doet ze toch?

Om heel eerlijk te zijn vind ik het zelf nogal straf hoor een 2....het is wel Z maar als je hier al een 2 voor geeft, wat geef je dan in vredesnaam aan een volledig uit elkaar staand paard, een paard wat overeind komt, een paard wat loeischeef staat, een paard wat zijn hoofd eruit gooit etc. Je houdt erg weinig over en zo dramatisch is dit nou ook weer niet, tenminste in mijn ogen niet. Ik zou hier dus gerust een 6 aan geven.....

ik heb het gezien ik heb het gezien ik had gelijk een melding over afgroeten :D
Goed ik vind een 2 wel laag maar een 4 was echt op zijn plaats..echt waar afgroeten zelf is zo rommelig en snel en dan gelijk belonen dat wordt niet altijd op prijs gesteld wacht met belonen tot je op de hoefslag bent werd mij ooit verteld.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:39

daffodil schreef:

Ik vind een 2 wel erg zwaar hoor.
Ik heb nog eens weer gekeken en het is inderdaad niet correct, ze doet haar arm wel naar achteren, maar ze neigt het hoofd niet. Maar om om die reden een 2 te geven...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:31

Ik kwam op een 5 en een 4 is ook te verantwoorden. Dit cijfer was bij mij mede ingegeven door het stapje achterwaarts.

Verder stoorde ik me wel aan het afgroeten zelf en dan heb ik het niet over het belonen erna. Het afgroeten mag wat statiger, is nu wat afgeraffeld maar daar zou ik geen punt voor aftrekken.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:35

daffodil schreef:

Ik heb nou werkelijk waar nog nooit iemand afgestraft op het gelijk belonen van het paard.....de proef is klaar na het afgroeten en technisch gezien bestaat het halthouden en afgroeten aan precies ja, halthouden en afgroeten. Dat doet ze toch?

Om heel eerlijk te zijn vind ik het zelf nogal straf hoor een 2....het is wel Z maar als je hier al een 2 voor geeft, wat geef je dan in vredesnaam aan een volledig uit elkaar staand paard, een paard wat overeind komt, een paard wat loeischeef staat, een paard wat zijn hoofd eruit gooit etc. Je houdt erg weinig over en zo dramatisch is dit nou ook weer niet, tenminste in mijn ogen niet. Ik zou hier dus gerust een 6 aan geven.....

Dit klopt niet hoor volgens mij, na de eerste hoekletter is de proef pas afgelopen niet na het groeten. Vind het niet zo gek dat je een laag cijfer hebt gehad doordat je eerder belonde al vind ik een 2 wel heel laag.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:37

Vanwege het achterwaarts corrigeren zou ik een 4 geven.
Zéker tijdens het halthouden moet de voorwaartse drang aanwezig zijn en blijven.
Achterwaarts corrigeren is een ernstige fout, vaak veroorzaakt door teveel hand, te weinig impuls en verzameling.
Dat de rest wat slordig is wil ik nog wel op de koop toe nemen: de dressuurmatige aspecten van het halthouden komen voor mij op de eerste plaats.

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:37

Ben ook wel benieuwd wat het toegekende cijfer dan was?[/quote]

ja, daar ben ik nu ook benieuwd naar ;)

=> niet goed gelezen, een 2 ????? sorry, dat vind ik ook onzin. veel te streng!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:41

lovey_ou schreef:
Dit klopt niet hoor volgens mij, na de eerste hoekletter is de proef pas afgelopen niet na het groeten. Vind het niet zo gek dat je een laag cijfer hebt gehad doordat je eerder belonde al vind ik een 2 wel heel laag.

Oh en waar staat dat dan?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:45

Proef is direct afgelopen na het groeten.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:45

Kan het nu niet zo snel vinden maar meen dat ergens gelezen te hebben. Maar zoals ik al zei weet ik het niet 100% zeker. Het kan ook zijn dat ik FNRS en KNHS door elkaar haal hoor ;)

jury schreef:

Oke dan heb ik het blijkbaar door elkaar gehaald dan neem ik me woorden terug :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:46

lovey_ou schreef:

Bij de FNRS is dat inderdaad zo, maar bij de KNHS ben je na het groeten klaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:46

jury schreef:

geldt alleen voor de hoger klasse he ...vroeger moest je nog de rijbaan verlaten via bv chea cmba

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:47

Dat weet ik ook 100% zeker en het geldt voor alle klassen. Je zou kunnen muggenziften over het al dan niet duidelijker afgroeten maar goed dat is persoonlijk. Ik zit er niet mee zelf, klaar is klaar....en daarbij als je in zulk noodweer rijdt en tot op je bot doorweekt bent, denk ik dat je er aan het eind van je proef ook wel letterlijk "klaar" mee bent....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:48

tita schreef:
jury schreef:

geldt alleen voor de hoger klasse he ...vroeger moest je nog de rijbaan verlaten via bv chea cmba

nee dat geldt al een hele tijd voor alle klasses...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:48

daffodil schreef:
Dat weet ik ook 100% zeker en het geldt voor alle klassen. Je zou kunnen muggenziften over het al dan niet duidelijker afgroeten maar goed dat is persoonlijk. Ik zit er niet mee zelf, klaar is klaar....en daarbij als je in zulk noodweer rijdt en tot op je bot doorweekt bent, denk ik dat je er aan het eind van je proef ook wel letterlijk "klaar" mee bent....

och je bent al nat dus wat maken die paar druppels nou nog uit ik ga voor winst zeg maar (nou ja ik ga al jaren nergens meer voor :=)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 15:50

Nou ik niet (overigens ben ik het niet he!), ik ga voor een fijne proef waarbij mijn paard lekker loopt, dat ik daarop lager of hoger gepunt wordt dan ik denk, is jammer of mooi meegenomen, maar altijd bijzaak....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:51

maar afgroeten kun je altijd gewoon netjes doen, dat hoort erbij.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:00

KarinvdM schreef:
daffodil schreef:

Ik vind een 2 wel erg zwaar hoor.
Ik heb nog eens weer gekeken en het is inderdaad niet correct, ze doet haar arm wel naar achteren, maar ze neigt het hoofd niet. Maar om om die reden een 2 te geven...

Ik eerlijk gezegd niet. Ik vind het terecht. Er worden 5 fouten gemaakt op iets wat al vanaf de B proeven gevraagd wordt..... Dan hoor je gewoon een laag cijfer te krijgen, jammer maar helaas

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 16:02

Als je van een tien uitgaat en er worden vijf fouten gemaakt, kom je in mijn berekening op een vijf uit........

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:03

dan moet je toch eens doorlezen wat er in het proevenboekje voor omschrijving bij een 2 staat, en dat is hier niet van toepassing.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:04

Tja, er kan nog zóveel meer fout gaan chocobroodje.
Wat doe je dan bij een paar passen echt achterwaarts? Niet willen stilstaan? Steigeren en ander verzet?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:06

KarinvdM schreef:
Tja, er kan nog zóveel meer fout gaan chocobroodje.
Wat doe je dan bij een paar passen echt achterwaarts? Niet willen stilstaan? Steigeren en ander verzet?

We hebben het over Z nivo mensen kom op he, dan mag je toch verwachten dat iemand correct afgroet? Stijgeren en ander verzet dan hoor imo niet in een Z proef thuis.