Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frantic schreef:Je papieren in de auto laten liggen gaat hier in het Noorden iig niet op, die moet je bij de juryauto tonen, of je nu wel of niet een groom hebt!
Citaat:Graag aandacht voor het volgende: Van alle aanwezige paarden kunnen door jury’s entingen (influenza en tetanus) , chip en paspoortgegevens worden gecontroleerd, meestal gebeurt dit steekproefsgewijs. Zorg dat je je zaken goed voor elkaar hebt, zodat je voorkomt dat je wordt uitgesloten van deelname. Een en ander geldt ook voor deelname aan de onderdelen op zondag.
Relaxed schreef:Tja ik zou iemand echt niet diskwalificeren om een basisenting uit 2002
Born2BCrazy schreef:Regels zijn regels!
Die zijn voor iedereen gelijk en ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat iemand gedisqualificeerd wordt wanneer hij/zij zijn spullen niet voor elkaar heeft.. De rest heeft immers toch ook alles op orde?
Zo moeilijk kan het nu ook weer niet zijn denk ik dan
KarinvdM schreef:Relaxed schreef:Tja ik zou iemand echt niet diskwalificeren om een basisenting uit 2002
Dat vind ik wel wat raar. Een week later komen ze bij mij en ik gooi zo iemand eruit en de ruiter snapt er dan niks meer van want vorige week is het ook gecontroleerd en toen was het wel goed...
Maar ik neem aan dat je het dan ook nooit controleert?
Joki schreef:wat ik me wel afvraag is of de TS de officiele rubriek heeft gejureerd of de proef zonder startkaart.
Bij degene die officieel starten kan ik prima begrijpen dat alles perfect in orde moet zijn. Bij het gedeelte zonder startkaart heb ik er minder moeite mee als het net niet helemaal klopt. Die mensen rijden 1 proefje per jaar en komen daarvoor vanuit het hele land naar de haflingerdag in Ermelo. Tja als je dan een basisenting uit 2000 mist maar verder gewoon geent hebt til ik daar niet echt zwaar aan
comikasa schreef:Citaat:Ik denk dat het allemaal wel mee valt met dat enten, ik vind het erger als men met een ziek snotterig paard, die wel goed geent is, op de wedstrijd komt.
Deze kun je ook niet laten starten in het kader van het paardenwelzijn.
janouk schreef:Binnen de mensport ben ik gewend dat bijna elke wedstrijd gecontroleerd wordt op entingen en geldige startkaart.
Wat mij wel stoort, is de uitspraak zonder enig vorm van bewijs dat bij de Haflingers veel paarden starten met een paspoort en startkaart die niet bij de haflinger hoort. Als je in de haflingers zit, zie je echt wel verschil tussen de ene of andere haflinger. Ik vind deze opmerking echt niet kunnen. En het stoort mij echt.![]()
Kijk maar eens naar een filmpje van de parade; er is geen haflinger hetzelfde
Ik vind het storend dat je als jurylid dergelijke ongefundeerde en ongenuanceerde opmerkingen plaatst op een openbaar forum.
janouk schreef:Binnen de mensport ben ik gewend dat bijna elke wedstrijd gecontroleerd wordt op entingen en geldige startkaart.
Ik raad TS aan een officiele brief te sturen aan het bestuur van de Aangespannen Haflinger. Het staat bij de inschrijving vermeld dat onder KNHS regels wordt gereden en dat paspoort en startkaart in orde moet zijn.
Mogelijk dat volgend jaar nog meer aandacht geschonken kan worden aan de controle. Want het blijft zuur dat je niet mag starten omdat je je papieren niet in orde heb. Regels zijn regels.
Het is apart dat TS de startkaarthouders heeft gejureerd; daar zou je toch van kunnen verwachten dat de papieren in orde zijn. Bij zonder startkaartstarters kan ik me voorstellen dat de ruiters niet op de hoogte zijn van alle regels en dat het meestal verzorgpaarden zijn die ze 1 x per jaar op een wedstrijd uitbrengen.
Wat mij wel stoort, is de uitspraak zonder enig vorm van bewijsdat bij de Haflingers veel paarden starten met een paspoort en startkaart die niet bij de haflinger hoort. Als je in de haflingers zit, zie je echt wel verschil tussen de ene of andere haflinger. Ik vind deze opmerking echt niet kunnen. En het stoort mij echt.![]()
Kijk maar eens naar een filmpje van de parade; er is geen haflinger hetzelfde
Ik vind het storend dat je als jurylid dergelijke ongefundeerde en ongenuanceerde opmerkingen plaatst op een openbaar forum.