Bixie Jureren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Bixie Jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 06:32

@Qiz, daar ben ik nog nooit voor gevraagd eigenlijk.
Neem aan dat wanneer je Bixie jury bent, je alleen bevoegd bent Bixie rubrieken te beoordelen.
Anders even contact opnemen met de KNHS of je hiervoor bevoegdheid hebt.

Nu is het ook zo dat ik eigenlijk zelden gevraagd word voor Bixie (wat ik best jammer vind) maar nu kreeg ik van de week een pb van iemand die Bixie gaat beoordelen en hier geen jury voor is met de vraag wat de regels ed zijn :? volgens deze bokker kon de organisatie geen officieel bixie jurylid vinden en dan mogen ze een gewoon jury lid benaderen van de KNHS..... Terwijl er toch enkele jaren gekozen is Bixie rubrieken alleen nog te laten beoordelen door Bixie juryleden??? Dan snap ik wel dat ik zo weinig aanvragen krijg.
Overigens jureer ik ook B t/m M2 maar vind de Bixie gewoon een hele leuke rubriek om kinderen op een leuke manier kennis te laten maken met de wedstrijdsport

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:14

Ik hoor hier ook wel van juryleden dat ze nauwlijks gevraagd worden, aan de andere kant hoor ik ook van collegasecretariaten dat er haast geen juryleden voor de Bixie zijn !?!

Zelf ben ik nu al ruin 12 X gevraagd dit seizoen.

Dus waar zou de hapering zitten ?!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:17

Ik kreeg bij ons een brief van het secretariaat van de kring dat ze bixie juryleden gaan opleiden wegens enorme vraag....
Ik was toen in al die jaren 1x gevraagd, dus ik heb dat ook gemaild, dat de vraag wellicht niet zo hoog.
Vervolgens werd ik direct uitgenodigd (ook eenmalige actie).

De organiserende verenigingen geven soms aan dat ze liever hebben dat ik als IL jury kom dan als Bixie.......

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:22

Dan hebben ze bij ons in de kring tweemaal de zelfde klacht ontvangen. Ik heb ook een mailtje gestuurd met de mededeling dat het mij niet lijkt dat er nieuwe bixiejuryleden nodig zijn in onze kring aangezien we er drie hebben (waaronder jij) en dat we ongeveer 4 bixiewedstrijden per jaar hebben in de kring. Kreeg ik een mailtje terug dat ze iedereen een kans willen geven die opleiding te doen. Prima, maar licht ze dan niet verkeerd voor.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:35

Ik ben er van overtuigt dat er bij ons ook genoeg zijn !

Mijn vraag ( hard op) was dus ook, waarom weten ze mij wel te vinden en een hoop andere niet ?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 01:32

Ik zei ook, dan school je gemotiveerde mensen, maar vervolgens worden ze nooit gevraagd....
Weg motivatie.......

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:47

raket schreef:
Ik zei ook, dan school je gemotiveerde mensen, maar vervolgens worden ze nooit gevraagd....
Weg motivatie.......

Duidelijk !
Kan ik me ook helemaal wat bij voorstellen !

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:55

Ik ben ruim 1,5 jaar jurylid voor het Bixie mennen. Tot op heden heb ik nog nooit Bixie gejureerd (wel 2x onderling B t/m ZZ en vaardigheid mennen).

Daarbij heb ik ook fanatieke bixie menners, maar geen wedstrijden in een straal van zo'n 50 km. Die zijn dus hobbyklasse/impulsrubriek B gestart bij gebrek aan anders.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:00

@Dennis dat is toch erg, 1,5 jaar bixiejury en nog nooit hiervoor gevraagd.......
Over weg motivatie gesproken ;)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:52

Ik vernam ook laatst dat er moeilijk bixie juryleden te vinden zijn in Drenthe.
Terwijl hier gemeld wordt dat sommige nieteens benaderd worden.
Zitten ze dan te ver weg en lopen de kosten dan teveel op?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:00

Ik jureer sinds ik in Groningen woon ineens veel meer bixie, onder andere in Drenthe. Dat is voor mij namelijk prima aan te rijden. Heb vandaag nog de hele middag in Norg gezeten, was erg geslaagd.

In Noord-holland heb ik in een kleine 2 jaar tijd 3 keer gejureerd :o

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:37

ik kan morgen weer,.. wat is de vergoeding momenteel ook alweer?
15 euro (maakte niet uit of je daarvoor 1, 2, 3 of 4 uur zat he?) en reisgeld 0.28 per km?
voel me altijd bezwaard als ze vragen wat je krijgt,.. vind dat altijd heel vervelend,.. heb liever dat ze een envelopje klaar hebben liggen. Bij mij wordt het soms best veel door de reiskostenvergoeding. Maar ja,.. die kosten maak je nou eenmaal en de regel is toch dat je die vergoed krijgt,..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 21:46

Bixie is een impulsrubriek en de vergoeding voor het dagdeel zou door de KNHS aan de vereniging betaald kunnen worden als ik het goed heb begrepen.

Op de een of andere manier verloopt in ieder geval tussen de zoekende verenigingen en de wachtende juryleden de communicatie niet.

Overigens op de herhalingscursus een groot deel die nog nooit bixie gejureerd had, vraag me af hoe lang die mensen het volhouden om dat eind te rijden voor een herhaling van iets wat ze nooit doen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:32

Sinds 1 april is de vergoeding 20 euro per dagdeel Qizz. Ik stond versteld vandaag toen ik dat ineens kreeg, had zelf nog 15 opgegeven :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:12

Dat meen je niet? En ik hoef maar 7 kids (ruim uurtje),...
Heb ik helemaal niet gezien dat dat nu al op 20 zit,... dacht dat het van 12.50 naar 15 was gegaan.
Schaam me bijna om het bedrag te noemen en dan de reiskosten voor 2x 25 km,..

Ik heb verder weg gejureerd (men vroeg mij) en toen ik moest afrekenen zei ze: ja hallo zeg, die reiskostenvergoeding is wel heel erg hoog. Toen dacht ik ook, ja sorry hoor, maar jullie vragen mij en dit is toch standaard,.. (was toch 0.28 p/km?), ik voelde me zo banketstaaf,.. (maar weet ook dat ik daar niet meer heen ga, in de volle zon gezeten zonder maar iets te drinken en moeilijk doen,.., misschien was ik ervoor teveel verwend met broodjes en drinken :D)

Buiten dat vind ik bijvoorbeeld 24 bixiekids (2 proeven!!) jureren bijvoorbeeld echt teveel,
dat wil ik niet (meer).
Van 9.30 af zonder maar 5 minuten pauze om te plassen ofzo,.. hoe gaan jullie daarmee om?
Op de cursus zeiden ze dat ca 15 kids max was ongeveer,.. zeggen jullie tegen zo'n vereniging dat dat echt niet kan zonder pauze oid? Of dat je niet wil omdat het te lang is?
Het is best erg leuk, mits je een goede en snelle schrijfster hebt en genoeg tijd...
En dus niet teveel kids,.. maar ik had me in principe afgemeld (tijdelijk) ivm een zaterdagbaantje en de zater/zondagen dat ik niet werk wil ik zelf graag op wedstrijd. Maar 2e paasdag kan wel ;-)
Heb momenteel verder geen baan helaas,.. druk zoekende, dus die zaterdagen of zondagen dat ik wat kan doen (qua ander werk moet ik nu aangrijpen),... dus even minder bixie. Maar ik wordt best vaak gevraagd, en ook echt wel voor weg,.. heb ik zelf geen moeite mee met de standaard km vergoedingen.
Uit voorzorg meld ik tegenwoordig wel altijd netjes de kosten vooraf door zodat ze niet weer moeilijk kunnen doen over de km vergoeding,..

Weet jij trouwens waar je die vergoedingsoverzichten kunt vinden Gomir?
Ben erg benieuwd waar dat staat en ook zeer verrast :) ,..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:10

Ze moeten een pauze in lassen voor je, bekijk het reglement maar eens, het algemeen wedstrijdreglement zal hier ook van toepassing zijn.
Ik ga gewoon naar het toilet hoor,als daar geen rekening mee is gehouden door het secretariaat, dan regel ik het zelf wel.
Iets te eten en te drinken is meer dan normaal dat je dat krijgt, dus ik zou er gewoon om vragen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:09

Ik heb het hier op bokt opgezocht, was zelf blijven hangen bij de verhoging van 12.50 naar 15 euro :+ Nieuwsbericht van de KNHS stond hier ook keurig.

Pauze is sinds 1 april ook verplicht dat kun je via de KNHS-site of hier ook wel terugvinden.
Ik had gister 28 combinaties, dat is een behoorlijke zit voor de bixie :o

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:32

Goeiedag zeg. Dat vind ik er echt teveel ;-).

Ik had een gezellige onderlinge wedstrijd van een club. Ruitertjes reden allemaal heel keurig. Je kon duidelijk zien dat ze goed les kregen. Alle ruitertjes reden in de A al keurig op t goede been en netjes op de letters. Heerlijk in het zonnetje gezeten. Fijne schrijfster. Wat wil je nog meer ;-)?

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:30

Ongelofelijk wat ik hier lees, ik moet met grote regelmaat "NEE"zeggen ik wordt bijna wekelijks benaderd voor de bixie.... ( mijn eigen dochters gaan namelijk ook op concours...)
Zelfs de KNHS had problemen om Bixiejuryleden te vinden voor de Bixie dag komende dinsdag in Ermelo!
Ik ga nu 'smorgens jureren, mijn pony's in een box op het federatiecentrum en 's middags doen de eigen kindertjes mee. Het is volgens mij mond op mond reclame...zoals er benaderd wordt :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 06:48

@ARhythmical in mijn regio is het nu eenmaal een feit dat er weinig bixie wedstrijden georganiseerd worden.
De kleintjes hier rijden gewoon met de gewone wedstrijdjes mee.
De organisatie's die besloten hebben om een keer Bixie te doen, zijn erg enthousiast en geven er ook een vervolg aan, maar dat is op 1 hand te tellen ;)

De KNHS heeft blijkbaar niet goed gezocht dan want ik had graag willen jureren volgende week in Ermelo, maar dan moet ze me wel vragen :+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:20

Hier in de regio wordt ook weinig Bixie uitgeschreven hoor.
Daarom verbaasde het me dat ze te weinig juryleden hebben.
Ik heb trouwens van de 2x dat ik in 3 jaar gevraagd ben, 1x nee gezegd.
Ik moest werken.....

Ik denk dat de KNHS ook naar de portemonnee kijkt en mij niet gevraagd heeft uit financieel oogpunt. :+

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:30

raket schreef:
Ik denk dat de KNHS ook naar de portemonnee kijkt en mij niet gevraagd heeft uit financieel oogpunt. :+

:Y) precies!!!!

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:44

Onze vereniging is jaren geleden zelf zeer enthousiast in de Bixie gedoken....van af het begin een groot succes met 80/85 combinaties op 1 dag, we laten ze rijden in beide binnenhallen tegelijk, terwijl er in de grote hal in het overige deel ook losgereden wordt.
Regio Drenthe stimuleert de Bixie ook enorm ( oa met financiele bijdrage) want eerlijk is eerlijk, de Bixie wedstrijd kost geld. Dit komt bij onze vereniging ook door het feit dat de binnenhallen ( lees: kantineopbrengst) niet van de vereniging zijn.
Wat wel gek is dat de eerste jaren we een dagdeel konden vullen met de hele kleintjes die de begeleidings spel proef wilden rijden ( hadden we een enorm aangeklede ring staan, met de volte en de links/rechtsomkeert met zaagsel uitgezet) en de laatste keren moesten we die wegens gebrek aan belangstelling ( maar 3 a 4) cancelen. En hadden we een volle ring (20/24) op de B1 dressuur.

Dus misschien kunnen jullie de eigen vereniging enthousiast maken en zelf wat gaan organiseren???

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:47

ARhythmical dat probeer ik al enkele jaren, maar men wil er niet aan geloven ;)
Nu is onze vereniging zelf al heel klein wat betreft ponyruiters en nogal prestatiegericht zeg maar :o
Ik zit zelf in de regio Utrecht en hier zijn pony wedstrijden al vaak zonder volle ringen.
Het is gewoon heel erg regio gebonden de deelname en dus organisatie van bixie wedstrijden

Als ik word benaderd voor Bixie zeg ik altijd mijn aanwezigheid toe, al moet ik andere dingen daarvoor gaan omgooien of what ever ik probeer hiermee wel te stimuleren dat verenigingen het blijven organiseren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:51

En ik heb geen enkele band met de ponyclub hier......
Ik voel ook niet de dringende behoefte om Bixie hier meer te krijgen, ik vind het alleen apart dat er gezegd wordt dat er in onze kring te weinig bixie juryleden zijn, terwijl je in 3 jaar 2x gevraagd wordt (en dan nog vanuit een andere kring ook).
In mond op mond reclame geloof ik niet zo, ik word erg veel gevraagd voor ponywedstrijden, ze kennen me dus wel degelijk.