Ik had vorige week een meisje met een B pony in de ring die B ging dressuren. In de 1e proef was de pony een paar keer geschrokken en begon erg te bokken. Ik was zeer verbaasd dat dit meisje van 8 bleef zitten op de pony. Menig volwassene was hier echt vanaf gevallen. Normaal is deze pony echt braaf maar hij hoorde steeds weer wat achter een heg. Toen wilde zij bij mij niet meer starten. Zij was aan het huilen en zag het even niet zitten. Haar moeder een prof ruiter begeleidde haar heel goed door uit te leggen dat zij het toch even moest proberen en als het niet ging zij altijd nog kon stoppen. Ik heb haar ruim de tijd gegeven om even onder begeleiding door door ring te rijden. Daarnaast mocht zijn stalmaatje die ook meedeed achter de ring van mij staan zodat pony wat vetrouwds zag.De proef ging best goed ondanks dat de pony 1x wegvloog. Na de Proef was moeders erg blij dat ik hun alle tijd had gegeven om even wat vertrouwen weer te krijgen. Ik weet dat sommige juryleden heel star zijn maar ik vond het vertrouwen van het meisje belangrijker. Haar nog een compliment gegeven dat zij zou goed bleef zitten. De volgende dag kwam zij en haar moeder nog een keer naar mij toe om mij te bedanken voor de tijd die zij hadden gekregen ondanks dat de ring al uitliep. (jury 1e proef deed ontzettend lang met paspoortcontrole) Dit is ook als jury een keer leuk om te horen...