Zelf vind ik het wel heel interessant, eigenlijk met name omdat John Swaab het doet, maar ik hik wel een beetje tegen de afstand aan want voor mij is het echt wel heel erg ver. Ook ga ik nog even mailen over het vervolgtraject, omdat ik deze kosten niet steeds aansluitend kan opbrengen.
knollentuin
Geplaatst: 31-07-10 11:34
thanx voor pb! ga er hard over nadenken of dit tijdstechnisch te regelen valt lokt wel erg..
Urielle
Geplaatst: 31-07-10 12:27
ja hier ook. Zolang hebben we niet meer om kennis te krijgen bij de oude garde. Heb ook besloten om binnenkort weer eens te bellen naar Jo Willems. Ik trainde daar in het verleden wel eens maar ook daar is kosten/afstand een issue. Nu ik weer overdag thuis ben, wil ik er toch wel weer werk van gaan maken. Het lijkt me wel heel goed voor mijn rijden als ik bijv. de cursus bij John Swaab ga doen, eens per week bij mijn instructeur Jan Meersmans blijf rijden en dan eens per 3 weken bijv. naar Jo Willems te gaan bijtrainen. Dan moet mijn basis toch in orde gaan komen? Wel zonde dat het allemaal zo kl*re ver weg is.
benweg
Geplaatst: 31-07-10 18:23
Ik las hierover gisteren pas voor het eerst op Bokt. Het lukte me niet om naar de informatieavond te gaan, maar ik heb wel meteen de Bit gekocht Zou heel graag ook een PB ontvangen met meer informatie!
Ik denk een stuk of 30 mensen al met al misschien. Wat voor mij de pre was, was dat hij bij zijn uitleg al wat voorbeelden gaf van een soort 'standaard rijhandleiding in de africhting' en die mis ik bij veel instructeurs. Veel instructeurs roepen wel dat je nu je linkerbeen aan moet leggen of nu meer op rechts moet gaan zitten, of je ziet dat jij met een jong paard rijdt met je handen laag en dat de ruiter na je met een ervaren paard rijdt met de handen hoger maar de preciese hoe en wat moet je dan zelf concluderen. Als je het rekent per uur vind ik het trouwens heel hard meevallen, al rij je dan dus niet steeds zelf, maar je leert wel kijken wat er gebeurt en hoe je dat zou moeten (laten) corrigeren dus ook weer voor je ontwikkeling om anderen te begeleiden. Ik zit dus ook wel met de kosten, maar aan de andere kant denk ik dan: ga eens naar een trainingsweek op de Academy, of boek een clinic bij Van Baalen, of boek een les bij willekeurig welke hotemetoot. En dan moet je nog met je eigen paard naar daar. Voor mij speelt meer de vraag of ik het financieel kan opbrengen en of ik het kan redden qua tijdsmanagement om helemaal naar daar te gaan.
Farag
Geplaatst: 01-08-10 13:11
Ik zit er ook sterk aan te denken om de cursus van John Swaab te gaan doen. Ik was ook bij de info bijeenkomst afgelopen vrijdag. Het is wel flink veel geld, maar als je het omrekent per uur valt het wel mee (al zit je niet zelf alle uren op het paard) Heeft iemand ervaring met zitlessen? Volgens mij is het wel flink zwaar, maar gelukkig zit je niet zelf 3u achter elkaar op het paard, maar kun je ook kijken naar de anderen. Daar leer je ook erg veel van. Heeft iemand zich al opgegeven?
Jolieka
Geplaatst: 01-08-10 13:24
Ook ik was op de bijeenkomst. (Mede dankzij Kaatje )
En of het echt flink veel geld is, dat vind ik eigenlijk niet. Zelf ben ik wel gewend aan "hogere" lesgelden en voor mij is het dan ook redelijk normaal om rond de 60 tot 80,- per les (45 min/uur) te betalen. (En uiteraard zijn er zat mensen die zelfs meer vragen zoals door enkele van jullie ook al vermeld.) Bij dhr. Swaab zit het paard er ook bij he? En voor het ter beschikking stellen van een paard betaal je uiteraard ook! Dus tja, dat het wat duurder is vind ik wel begrijpelijk.
Ik denk ook, mede door dat leerpaard, dat je er onwijs veel van kunt leren. Dus ja, ik ga me zeker opgeven!
Urielle
Geplaatst: 01-08-10 13:30
Ik ga nu even snel profielen kijken of ik jullie herken Jolieka, volgens mij zat ik bij jou aan tafel?
Laatst bijgewerkt door Urielle op 01-08-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Klinkt leuk. Ik weet alleen niet of het voor mij heel waardevol zal zijn omdat hij zich richt op de niet heel ervaren ruiters. Misschien kan ik een mail sturen en meer info vragen ofzo.
Urielle
Geplaatst: 01-08-10 18:32
Het is niet per se voor de onervaren ruiter Suzanne, hij stelde alleen geen toelatingseis qua niveau (en stelde dat de minder ervaren ruiters vaak gemakkelijker leren dan de ervaren omdat er nog geen aangeleerde verkeerde automatismen in de weg zitten die afgeleerd moeten worden) Vragen konden per mail gesteld
Jolieka
Geplaatst: 01-08-10 21:27
Urielle schreef:
Ik ga nu even snel profielen kijken of ik jullie herken Jolieka, volgens mij zat ik bij jou aan tafel?
Hoi Urielle Ja, dat klopt. Jij zat inderdaad bij mij aan tafel. Ik heb ook even snel in je profiel gekeken