Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik had 1x iemand die dravend de ring in kwam (binnen) paard schrok en ging stil staan, wou niet meer vooruit. Zij draait hem weg en stapt de andere kant op en daar bleef ze wat stappen. Tja, dan heb je van de gelegenheid ook geen gebruik gemaakt en dan geef ik idd een seintje
en ik stond maar 1 meter voorbij X stil...Was al rondje om de baan geweest maar hij vond het ineens eng. mocht toen opnieuw beginnen. Vond ik wel heel aardig van die jury
_10_ schreef:CharleyT schreef:Nou collega, das wel erg streng. Als het eerste onderdeel is: bij A binnen komen naar C, dan mogen ze echt de A passeren zonder -2 .
Da's een andere discussie
Maar ik zou zeggen, lees de link even door.
bambi76 schreef:Simmie schreef:Na het startsein heb je zoveel (ik dacht 45) seconden om je proef te beginnen. Je kunt dus nog rustig even een volte draaien.
De 45 sec regel is uit het reglement geschrapt
CharleyT schreef:Heb die oude discussie al een stukje gelezen. Waar het mij omgaat is: de proeven zijn gemaakt met de gedachte dat je buiten de ring aan het rijden bent totdat het startsein gegeven wordt door de jury. Kun je niet buiten de ring omrijden dan wordt er gestart vanuit de ring. Als iemand na het startsein langs A draaft buiten de ring=niks aan de hand, doe je dat in de ring dan zou je opeens -2 krijgen, te gek voor woorden natuurlijk. Alle proeven waarbij je over de A-C lijn moet binnenkomen mogen naar mijn idee gewoon langs de A. Zolang ze maar binnen de 45 seconden daadwerkelijk aan hun proef beginnen door of bij A binnen te rijden of bij A af te wenden.
Naar mijn bescheiden mening kun je in deze proeven geen -2 geven voor het passeren van de A. Vind dat ook niet in de geest van de sport, meer een gevalletje mierenbevruchterij:).
De B en L1 proeven zijn duidelijk bedoelt voor de beginnende combinatie. Dus enige soepelheid lijkt mij op zijn plaats. En ja, blijven ze maar rijden dan gaat de 45 sec. regel wel mee tellen.