Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bertie schreef:ohw, het werk op het voorterrein en de prestatie in de ring..
Dat kan een wereld van verschil zijn!
Een jurylid beoordeelt alleen wat er tijdens de proef wordt getoond.
Helaas, soms.
Wat dat betreft hebben we nu meer ruimte om als official bij wedstrijden op te treden, zelfs al ben je niet in functie.De combinaties 'beroerd-op-het-voorterrein' zijn bij juryleden natuurlijk wel bekend, en er wordt ook over gesproken. We houden echt niet van dat soort ruiters, maar als er in de ring dan toch een goede proef wordt neergezet heb je als jurylid geen keus.
Ik heb het zelf ook wel gezien: een paard op het voorterrein dat van ellende niet weet waar het z'n voeten moet zetten. In de ring krijgt het paard eindelijk rust. Resultaat een winstpunt. Om van te huilen.

Daar kreeg ik medelijden met de jury...je zal het voor je neus krijgen zeg. _Esther_87_ schreef:Daar kreeg ik medelijden met de jury...je zal het voor je neus krijgen zeg.
.
: geen bekende naam, geen stal, niet al vanaf jongs af aan gereden bij een ponyclub of rijvereniging (zodat je doorgroeit met de juryleden!), krijg niet van een bekende landelijke ruiter (hier uit omgeving) les oid . En daar heb ik vrede mee!

)
Evelienepien schreef:Ik rij zelf wedstrijd maar ben een nobody
Evelienepien schreef:niet al vanaf jongs af aan gereden bij een ponyclub of rijvereniging (zodat je doorgroeit met de juryleden!)
)Evelienepien schreef:2 onbekende ruiters niet, die reden braaf z'n proefje zonder fouten oid en die stonden onderaan
jasmijn78 schreef:Tsja, als jij jezelf ook als een nobody presenteert in de ring dan is het logisch dat punten uitblijven. Als je al geneens in jezelf geloofd waarom zou een jury dat dan wel moeten doen?
)jasmijn 78 schreef:Daar heb ik echt nog nooit van gehoord; 'doorgroeien met de juryleden'? Wat versta je daaronder en welk voordeel moet dat volgens jou opleveren?
jasmijn78 schreef:Braaf is niet altijd goed. Braaf is vaak: zonder stelling/buiging/impuls/verzameling... Wat men vaak bestempeld als 'braaf' zijn meestal combi's die zonder enige sjeu hun proefje doorsloffen. Dat zijn van de 5-jes proeven; het is het allemaal net niet. En bij 30 x een vijf kom je op 150 punten uit.
En dan hebben we het dus nog niet over het bok, steiger, staken en uit de ring vliegengedeelte gehad. maar ja, 1 verschil; ik heb het met eigen ogen gezien en jij niet
Evelienepien schreef:En als je ff verder had gelezen, las je dat ik in 2 wedstrijden 4 wp's in M1 heb gereden (en pas 1 jaar bezig ben) dus waar heb je het over?
Evelienepien schreef:Stel, je bent als 8 jarige bij de ponyclub begonnen. Vervolgens groei je door naar de rijverening (landelijk), vervolgens kent iedereen je in de buurt (tenminste zo is dat hier) en kent iedereen je dus nog! En dan valt het dus wel (hier dus) op dat die namen (ookal hangen ze onder de buik van hun paard bwv) hier dus bij vooral de oudere jury's (en die hebben we hier nog veel) vaak scoren. Diegene, die toen commandanten, jury's, zelf ruiter waren groeien dus letterlijk ook mee. Dat versta ik eronder
Evelienepien schreef:maar ja, 1 verschil; ik heb het met eigen ogen gezien en jij niet

bertie schreef:Naarmate iemand beter leert rijden begrijpt hij/zij ook beter of iets goed is of minder goed.
Daar kunnen zomaar een aantal jaren overheen gaan, ook al rijdt iemand M of Z.
Het probleem is (en zal ook wel blijven) dat mensen nog niet weten hoeveel er nog te leren valt.
Mijn onderschrift is er niets voor niets, ik hoop er jury-klagers mee aan het denken te zetten.
.
en door sommige wordt zelfs geadviseerd om zelf jury gaan worden of te gaan springen
jury's zijn ook mensen, die met z'n ogen knipperen of voorkeuren hebben
. Maar dat mag niet blijkbaar gezegd worden

Evelienepien schreef:bertie schreef:Naarmate iemand beter leert rijden begrijpt hij/zij ook beter of iets goed is of minder goed.
Daar kunnen zomaar een aantal jaren overheen gaan, ook al rijdt iemand M of Z.
Het probleem is (en zal ook wel blijven) dat mensen nog niet weten hoeveel er nog te leren valt.
Mijn onderschrift is er niets voor niets, ik hoop er jury-klagers mee aan het denken te zetten.
Luister, ik ben het volledig met je eens. Vandaar dat ik in allereerste post ook gezegd heb dat ik totaal niet te klagen heb.
Het enige wat ook weer hier na boven komt is: iemand meent iets te hebben geconstateerd (ts) en vraagt meningen hierover. Vervolgens geven mensen hun bevindingen en worden ze gezien als jury-klagersen door sommige wordt zelfs geadviseerd om zelf jury gaan worden of te gaan springen
![]()
Waarom? zijn jury's heilig dan????jury's zijn ook mensen, die met z'n ogen knipperen of voorkeuren hebben
. Maar dat mag niet blijkbaar gezegd worden
![]()
Dus bij deze sorry

bertie schreef:SyhaxDesy schreef:Als het lastig word tussen 2 combi's word er gewoon gekozen uit welk paard ze mooier vinden.
Ja hoor. Vertel eens hoe je dat moet doen? Daar zou ik iets van kunnen leren!
Toch maar misschien ALLE proeven tegelijkertijd laten uitvoeren, zou dat dan DE oplossing zijn?

bertie schreef:Ah. Dat is interessant.
Stel je voor: om 8:10 start combinatie A.
En om 11:45 start combinatie B, die eigenlijk niet zo veel voor A onder doet. Of .. misschien wel ex aequo uitkomt.
Moet ik dan nog weten hoe het paard van A er (meer dan DRIE uur geleden) uitzag?
Eerlijk gezegd weet ik dat op zo'n moment helemaal niet meer.
Want er gaan zo'n 30 tot 40 combinaties op een ochtend of middag 'door'.
Als jurylid vergelijk je geen combinaties met elkaar, maar geef je punten voor dat wat je op dat moment ziet.
Hoe ervarener het jurylid, des te meer hij of zij weet welk cijfer bij welke kwaliteit van verrichting hoort. Het 'mooi' vinden van een paard is helemaal niet aan de orde.
Ik zie op je profiel dat je 11 jaar bent. Het is heel leuk om een keer bij een jurylid te gaan schrijven. Ik weet zeker dat je het superleuk zult vinden!