Tijdens proef prikbeest, sla jij hem dood?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:14

Ik sla ze zeker dood. Hoogst iritante en vieze beesten. Paard word alleen maar afgeleid als je dat vieze ding laat zitten. En de eerste keer zal je paard vast schrikken als je hem slaat, die van mij is het zo gewend dat hij reageerd op de daas en niet op mijn doodslag :o
Zelf tijdens een proef gewoon slaan. Ben er nog nooit op afgestraft door een jury.

Fitzroy

Re: Tijdens proef prikbeest, sla jij hem dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:34

Stom is dat, ik denk er eigenlijk niet eens aan om zo´n beest weg te jagen of dood te slaan. Ik ben dan zo geconcentreerd met mijn proef bezig dat me dat niet eens te binnen schiet.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:04

Nou, vind dit interessant om te lezen :D
Want ik had dus begin juni zo'n dilemma in de ring :o
Begin m'n 2e proef, na 2 onderdelen begint hij in ene heftig met z'n staart te zwiepen _-:( Dus stiekem omgekeken en jawel, een daas op z'n kont :( En dan :? ?
doorrijden maar ...
Vervolgens ging er 1 op zijn nek zitten dus schudden met z'n hoofd en geprobeerd om die sneaky er af te afwippen met mn teugel :+ maar ja, die zat al vast + daas op kont heeft ook heel de proef mee gereden + zwiepende staart dus ook....
En ik was dus meer met dat bezig als te rijden want ik wist dus werkelijk niet wat te doen :o?
Durfde die op zn nek er niet zichtbaar af te meppen omdat ik idd niet wist of dat mocht..
(en mijne heeft precies zo'n kleur dat een daas waarschijnlijk voor jury niet opvalt want zie ze zelf amper)
Dus ik snap de combi van TS wel :j
Fijn om te lezen dat het dus door sommige jury's wel op prijs wordt gesteld als je dat zou doen :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:18

Relaxed schreef:
bulck schreef:
Daarom gaat er hier altijd nog dazenspul over vlak voor ik binnega, dan heb je dat probleem niet.

Nou dat spul is ook niet zaligmakend.. Ik spoot het er ook altijd op, maar toch zitten ze er nog wel is hoor..

weleens dat spul op een spierwit paard gesprayed? := ikke wel, en was NIET blij }:0
m'n mooie wit gewassen merrie zag eruit alsof ze door een zwarte olietanker was gekropen naderhand.

ik mep ze ook door, al zet ik m'n paard stil tijdens de proef. zo'n vlieg verpest het anders toch compleet

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:15

Ze hebben dat spul tegenwoordig ook voor schimmels
Ook bremze bremze heeft een schimmel variant ( ruikt ook nog eens lekker en je paard gaat niet zo verbrand ruiken als met de gewone variant )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:21

Dazen op de hals zijn dan nog redelijk eenvoudig weg te jagen, maar wat doe je met een daas op de kont/buik? Als je nog met zweep mag rijden kan je die er misschien langs halen, maar zonder zweep? Of een daas bovenop de kont?
Ik zou als paard er echt onrustig van wordt in het halthouden toch even omdraaien en het beest wegjagen/pletten, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat doet. Vooral jonge ponyruiters zijn vaak "bang" om iets te doen wat niet mag.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:58

Zodra een paard gaat zweten dan is het spul uitgewerkt. Vriend heeft er afgelopen weekend ook eentje doodgeslagen, bij teugels op maat maken. Arm paard was hard aan het schudden om er vanaf te komen!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 17:23

Doodmeppen als het kan, als je een proef moet rijden en je paard heeft er last van dan kun je de punten ook wel vergeten. Dus beter even een korte storing :o en weer verder rijden dan de hele tijd met een geirriteerd paard rijden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:16

Als ik daas in mijn proef tegen kom zou ik hem ook doodslaan. Wel proberen of ik het buiten de onderdelen kan doen. Maar als dit niet kan of niet lukt dan er maar tijdens..

Vriendin van mij had vorig jaar daas op paard zijn kont. Toen moest ze halthouden en achterwaarts. Wat doet ze toen ze stil stond, hup draait zich om. Mept, daas dood. Ik moest voorlezen, nou ik had het niet meer. Zag er zo grappig uit. Had ze voor dat punt nog gewoon een 7. Met als commentaar: prima opgelost!
Vond het wel grappig :D
Denk dat ik, mocht het gebeuren, mijn paard stil zal zetten en ook dood zal meppen. Dan dat punt maar een minder cijfer, maar anders is hele proef minder.

Kreeg wel keer 5 voor verzorging met als commentaar: Vliegenspul volgende keer niet opspuiten, komen vlekken op zijn kont van.
Dat vond ik eerlijk gezegd best raar.. Snap dat ze vlekken daarvan krijgen, maar het helpt iets tegen de dazen. Dus ik blijf het lekker spuiten, dan maar een 5.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:20

JA!!! Ik sla dood..

Heb dat ook een keer gedaan ook.
Moest diagonaal in uitgestrekte stap, gaat er zo'n rot daas net achter d'r hoofd op d'r nek zitten.
Dat levert mateloos geirriteerde pony op, die van beestje af wil.
Aan eind van diagonaal, dus einde gemaakt aan de daas, met 1 harde mep.

Die van mij "wijst" de beestjes ook aan, in de verwachting dat haar mens ze dood mept.

Nog wel even aan de jury uitgelegd, dat ik niet mijn paard, maar de daas een optater verkocht.
(pony reageerde ook totaal niet op de mep, had ik ook verwacht.)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:26

Wat een hilarische reacties. Hahaha.

Ik zou hem ook doodslaan. Weg met die vieze beesten!!

WashingtonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:39

Mijn paard kan er ook echt helemaal 'gek' van worden als er een daas zit. Dan blijft hij maar schudden en trillen.
Heb er zelf ook een keer één doodgemept, had als gevolg alleen een rode handschoen. Op mn paard zie je het niet, want die is mooi donker.
Maar in mijn proef doe ik het dus ook gewoon, zou dan het beste moment er voor uit proberen te zoeken, maar ik vind niet dat mijn paard lek geprikt hoeft te worden, omdat een jury er een minder punt om zou geven. Ik vind dat het welzijn van het paard dan voorgaat.
En dan is het schudden inderdaad over en anders zit je er de rest van de proef mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:44

Als mijn paard er duidelijk last van heeft en ik zie hoe het komt ga ik zeker proberen hem weg te slaan.
Als het zo erg zou zijn dat mijn paard continu met het hoofd schud zou ik er zelfs wel even voor halthouden mocht dat nodig zijn.

Als de jury het er niet mee eens is moeten ze maar minpunten geven, zal me worst zijn. Ik ga niet mijn paard 5 of 6 minuten lang ongemak bezorgen omdat ik no nodig een dressuurwedstrijd wil rijden ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:47

Scum schreef:
Zodra een paard gaat zweten dan is het spul uitgewerkt. Vriend heeft er afgelopen weekend ook eentje doodgeslagen, bij teugels op maat maken. Arm paard was hard aan het schudden om er vanaf te komen!

Veerust werkt ook als een paard zweet en is goedkoper dan die speciale paardenzooi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:48

anneliesdj schreef:
Scum schreef:

Veerust werkt ook als een paard zweet en is goedkoper dan die speciale paardenzooi ;)

Veerust werkt niet tegen dazen :n

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:51

Bij mij anders wel hoor, ik heb nog nooit een middeltje gehad wat langer werkte dan een uur en als ze gaan zweten is het zowieso weg.
Met veerust kan ik een buitenrit maken van 2 uur en met een flink bezweet paard thuiskomen en dan heb ik de hele rit geen daas gezien.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:55

Ik heb ze ook doodgeslagen afgelopen weekend :D Tijdens de eerste proef zat er 1 op haar hals waarna ze begon te schudden, ik heb hem gewoon doodgeslagen en daarna konden we weer fijn verder rijden. Ik wist toen ook niet zeker of het mocht, had er geloof ik is iets van gehoord dat iemand er op was aangesproken, maar mijn pony gaat toch voor!! *D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:01

Twiggy2008 schreef:
Je laat je paard lek prikken voor al dan niet een paar puntjes meer of minder????
Hmmmmm, tja......... wat je maar belangrijk vindt :? ....... Ik zou het belangrijker vinden dat mijn paard zich prettig voelt en zou dat rotbeest absoluut wegjagen!!! :j

In het voorbeeld van de TS had ze wsl juist hogere punten gekregen als ze dat gedaan had hoor. :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:42

moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit gehad heb tijdens de proef... :o maar spuit mijn paard dan ook van top tot teen in met stinkspul, denk dat ze daar niet zo dol op zijn... :+
maar denk dat ik op zo'n moment en mijn paard reageert er wel echt heftig op, hem idd dood zal slaan/weg zou vegen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:49

ik had er vandaag met rijden veel last van, zeker omdat ze helemaal nat was.
ze kan er echt niet tegen en gaat dan zo erg met d;r hoofd schudden dat ik ze wel dood moet slaan anders is het geen rijden :P
en als ze op mij zitten doet het ook pijn en sla ik ze ook dood dus waarom mijn pony onnodig pijn laten lijden?

zou het trouwens heel banketstaaf vinden als je er minpunten voor zou krijgen!

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:08

Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad. Ik spuit mijn paard voor ik de ring in ga helemaal vol met Atex daas spray, en tussen de 2 proeven door krijgt hij nog een lading :+ . Mocht het een keer gebeuren dat er wel zo'n naar beest mijn paard lastig komt vallen tijdens mijn proef dan zou ik hem zeker proberen we te jagen en nog beter dood te meppen :D

_mobo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:18

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar als ik een horzel oid zie zou ik ze denk ik wel weg/doodslaan.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:25

Uums schreef:
Pletten zo`n ding :j

Mijn paarden zijn me er altijd dankbaar voor en raken niet uit balans. Wel wijzen ze zo`n beest soms voor me aan zodat ik het weg kan tikken en dat is pas lastig in een proef :+

Dat doen mijn paarden exact zo!
Ze draait haar hoofd of achterhand gewoon toe, zo van, sla!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:38

Mijne begint al te hoofschudden en staart zwiepen als die dingen alleen al in de buurt zijn dus ik probeer ze er wel altijd af te halen omdat ie anders nog gekker kan gaan doen.Op de hals kun je het vrij simpel met je teugel doen,en kaak en buik/kont zijn wat lastiger,dat vereist om het idd snel in een grijs gebied even te doen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:49

Ik heb één of ander giga sstinkspul wat zowel tegen vliegen als tegen dazen helpt.
Ik wíl alleen zelf ook niet in de buurt staan. Machtig wat stinkt dat zeg!!!
Ik spray het altijd met de wind in de rug op, want als ik het op me spuit moet ik zeker 2x douche om de lucht weg te krijgen.
Dus das wel een minpuntje... maar geen vliegend prikbeest die meer in de buurt durft te komen!!!