Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josie schreef:Volgens de site van de KNHS moet je voor de dressuur: een wit, geel of beige overhemd of een dressuurblouse dragen, met lange of korte mouwen.
Plastron en handschoenen zijn verplicht.
Voor het springen: een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen met een das of plastron.
De dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
Er zit dus wel verschil in wat je aan mag, beoordeling zou gelijk moeten zijn.

josie schreef:Volgens de site van de KNHS moet je voor de dressuur: een wit, geel of beige overhemd of een dressuurblouse dragen, met lange of korte mouwen.
Plastron en handschoenen zijn verplicht.
Voor het springen: een wit of lichtgekleurd overhemd met lange of korte mouwen met een das of plastron.
De dames mogen in een speciaal rijoverhemd met hoge kraag rijden zonder plastron of das.
Er zit dus wel verschil in wat je aan mag, beoordeling zou gelijk moeten zijn.

kleinvosje schreef:Een shirt mag inderdaad niet. Een blouse hoort dichtgeknoopt als je er een plastron om hebt, en volgens mij zonder plastron ook. Dat staat er inderdaad niet duidelijk vermeld. Gewoon in een toegestane blouse zonder plastron en handschoenen vind ik prima, dat is toegestaan en ik geef er dan niet minder punten voor.
Appieee schreef:Volgens mij mag het niet, al zou ik zo ook nooit in de dressuurring verschijnen. Vind het toch meer een springshirt maar het is wel een heerlijk shirt, vooral zo met het boordje open.. Niet zo zweterig en klam als al die blousjes. Maar netjes.. Echt absoluut niet, in mijn ogen tenminste.
chrisje_83 schreef:De praktijk ligt echt heel anders. Ik heb dit jaar al twee keer met alleen een shirtje gesprongen en ik denk dat er nog geen dressuurruiters in zomertenue hebben gereden.Anne_GTI schreef:In die 7 minuten ga ik dus wel ziek worden; heb al vaker kotsend de proef verlaten. Dat is geen pretje, ben er de hele dag echt ziek van. Aangezien ik rijd voor mijn plezier start ik liever geen dresssuur als het zo warm is en de jas aanmoet. Ik spring dan alleen maar. Heb je nog een beetje koeling van de rijwind en de jas kan veel sneller uit.
De regels van zomertenue zijn bij spring- en dressuurwedstrijden gelijk, dus de temperatuur is even hoog voor de grens zomertenue.
kleinvosje schreef:Oftewel, daar mag ook niet zo'n shirt gedragen worden, zoals ik het nu lees...
Appieee schreef:Bedoelen ze dat niet met een rij-overhemd?
Want wat is het verschil tussen een overhemd of rij-overhemd vraag ik mij dan af..
En @ Vibabu, klopt hoor. Ik ken ook nog iemand die vorige week een 4 voor verzorging had met commentaar: Geen plastron.