Juryleden: matsen bij hoosbuien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:45

Gracezellaa schreef:
Oh, nu begrijp ik waarom ik altijd hogere punten scoor in de regen :=

hahahah, (sorry) maar jij bent dan dus zeker de gene die dan op een hoosbui zit te wachten als de rest hoop op droog weer??? :o

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:18

_Pien_ schreef:
Gracezellaa schreef:

hahahah, (sorry) maar jij bent dan dus zeker de gene die dan op een hoosbui zit te wachten als de rest hoop op droog weer??? :o

Haha, ja eigenlijk wel ;) Ik heb er totaal geen problemen mee als het hoost. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:07

liess1 schreef:
heb toevallig zondag de ring even stil gelegd omdat er een vreselijke bui aan kwam zetten,het onweerde en flitste al..dus de laatste 2 kandidaten snel schuilen in de binnenbak en daarna weer starten.Anders is een proef toch ook niet te beoordelen als je het niet kan zien vanwege de heftige regen.En veiligheid is toch wel het belangrijkste vind ik..stel je voor als er iets gebeurd.

De wedstrijd moet toch stilgelegd worden bij onweer?

Scum

Re: Juryleden: matsen bij hoosbuien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:42

Volgens mij staat dat zo niet in de reglementen Neon. Maar ik vind het wel meer dan normaal dat je de boel dan stillegt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:06

Gedragscode welzijn paard, artikel 3c?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:35

Een maand geleden had ik geen last van een regenbui, maar wel van een te zware baan! Het had de dagen voor het concours flink geregend en ik moest eind van de middag starten. De baan in de hoeken bij de jury was behoorlijk omgeploegd. Paardlief vond draf- en galoponderdelen in die hoeken ook niet zo plezierig :+ Dat was L2, moest natuurlijk in die hoek een volte 10 meter in galop laten zien. Werd veel te groot natuurlijk.. Toch twee dikke winstpunten, terwijl ik in die hoek niet veel heb kunnen laten zien. Er waren er ook een aantal die de hoek bij C afsneden en winst reden. De meeste jury's houden toch wel rekening met de omstandigheden. Lijkt me ook wel reeël. In een knollenveld kun je nou eenmaal geen mooie volte 10 meter laten zien in een verzamelde galop.. :Y)

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:23

Ik had laatst ook een flinke regenbui tijdens mijn proef. Staat er aan het eind op mijn coupon: paard loopt af en toe te diep! Ja, dat weet ik ook wel, ooit in een hoosbui tegen de wind in gereden?
Vond ik wel flauw.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:01

[quote="Gracezellaa"]
[quote="_Pien_"]

[quote]

hahahah, (sorry) maar jij bent dan dus zeker de gene die dan op een hoosbui zit te wachten als de rest hoop op droog weer??? :o[quote]
Haha, ja eigenlijk wel ;) Ik heb er totaal geen problemen mee als het hoost. :o
[/quote

En ja hoor, vandaag in de plensbuien weer 2 keer eerste :=

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:06

Ik heb jaren terug een enorme hagelbui gehad tijdens het rijden. Begon meteen tijdens het bij A binnenkomen en de proef had helaas veel oefeningen op de AC lijn. Elke keer afgestraft terwijl de hagel recht van die kant af kwam en houd dan je paard maar eens recht. Na mijn proef is de wedstrijd een half uur stilgelegd en kon de rest gewoon droog doorgaan. Had er toen wel een beetje de pest in, maar goed kan gebeuren.