gr_roos schreef:Suzanne, gewoon even een vraagje, niet persoonlijk opvatten. Jij geeft aan dat je punt wat je ziet en dat je de punten niet natelt. Terecht, zo hoort het ook.
Heb hier al een reactie geplaats over het naar beneden afronden. In mijn geval dus een 4 voor verzorging om aan 179 punten komen. (eerste proef, zelfde jury een 8)
Vraag me af of er meer juryleden zijn die dit doet en wat je er als jury van vindt.
Verzorging is bij mij standaard een 8, als ik iets kleins aanmerk een 7 en als ik me stoor aan iets een 6.
Ik ga eigenlijk nooit onder de 6 voor verzorging omdat ik er vanuit ga dat iedereen zijn best doet om zich zo mooi mogelijk te maken voor een wedstrijd. Iedereen is druk met vlechten, wassen en poetsen. Als ik echt een spierwitte schimmel zie met een golvende witte staart enzo ga ik naar de 9.
Als ik echt een vies modderpaard aantref zal het een onvoldoende zijn hoor maar dat zie ik nooit.
Ik pas dus nooit punten aan zoals ik al zei, dus ook niet naar beneden. Punten zijn punten.
Als iemand op winst uitkomt door die 8 voor verzorging is dat mazzel. Kan ook weleens anders uitvallen.
Dat moet je als ruiter ook kunnen relativeren vind ik. Soms krijg je de punten die je niet verdient en de andere keer krijg je niet wat je wel verdiende.