Half uur voor en half uur na het jureren wordt doorbetaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Half uur voor en half uur na het jureren wordt doorbetaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:40

Ik ben heel benieuwd hoe verenigingen (en juryleden) hiermee om zullen gaan, de tijd zal het leren.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:01

Remember schreef:
Robbedoes, het is er al door :j. Staat ook al op de site vermeld, en in de official nieuwsbrief etc.

da's mooi. ik ben benieuwd....

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:00

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo belangrijk, geld verdienen doe ik door de week wel en jureren is leuk om te doen. Er zijn genoeg officials bij andere sporten die niets krijgen. En we zij uiteindelijk niet verplicht om te jureren, toch? Zelden vraag ik het toegestane bedrag en als ik dan een jurylid hoor vragen om 32,40 omdat dat exact de hem/haar toekomende vergoeding is dan vind ik dat ronduit belachelijk

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:58

Natuurlijk doe je het niet om geld te verdienen, dan zoek je wel wat anders om in je weekend te doen ;-). Dan kun je beter een paar lessen gaan geven, wat daar voor gevraagd/gegeven wordt staat in schril contrast met de juryvergoeding.
Ik vind het echter niet meer dan normaal dat je er een vergoeding voor krijgt, anders leg je er nog op toe ook (je moet er toch heen rijden en je km geld hou je dus al niks van over). Ik miep ook zeker niet over een paar cent, maar eea is wel een beetje afhankelijk van hoe de vereniging geacteerd heeft. Heb altijd eigen schrijver bij me, die wordt soms niet eens bedankt en wat te drinken kan er soms al moeilijk af. Dat zijn vaak ook de verenigingen die tot op de cent uitrekenen wat je krijgt, en dan zeg ik niet 'Nee, maak er maar *naar beneden afgerond bedrag* van'. Anders doe ik dat gerust :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:27

Wij hebben als vereniging inderdaad de nieuwsbrief gehad voor officials waarin de vergoeding staat. Echter in de kring vergadering is dit ook al uitvoerig besproken dus voor ons was het sowieso al bekend.

Wij doen altijd al netjes met de vergoeding, daarnaast is er genoeg te eten en te drinken en krijgen onze juryleden nog een klein presentje.

Waar ik mij wel over kan opwinden is de vergoeding voor de KNHS. Zij krijgen een meervoud van wat de juryleden krijgen voor de onderdelen (naast lidmaatschap/ startkaart/ startcoupons). De juryleden krijgen ook uiteraard een vergoeding maar als vrijwilliger voor een organiserende vereniging krijg je helemaal niks. Niet dat ik dat wil (doe het voor de hobby) maar ook hier gaan heel wat vrije uurtjes en flink wat kilometers erdoorheen! Erg jammer dus dat de KNHS niet eens wat terug kan doen voor haar vrijwilligers die, vooral de basissport, organiseren!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:35

carmab schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo belangrijk, geld verdienen doe ik door de week wel en jureren is leuk om te doen. Er zijn genoeg officials bij andere sporten die niets krijgen. En we zij uiteindelijk niet verplicht om te jureren, toch? Zelden vraag ik het toegestane bedrag en als ik dan een jurylid hoor vragen om 32,40 omdat dat exact de hem/haar toekomende vergoeding is dan vind ik dat ronduit belachelijk

Kom jij op de fiets of zo?
Ik red het niet eens met 0,28 cent per km, dus er moet al geld bij. Dan ga ik niet nog eens naar beneden af zitten ronden.
Kom op zeg, je betaalt tegenwoordig zo 9 euro per proef!! Als ik dan 28,- krijg hebben ze mijn vergoeding er bijna met 3 proeven al uit, terwijl je er zo 30 voor je kiezen krijgt. Moet ik nog even uitrekenen hoeveel een vereniging daar dan aan overhoudt?
Ik vind de dagvergoeding echt niet in verhouding meer staan tot het startgeld.

Ik vind dit dus een goede ontwikkeling, maar ik vraag me daadwerkelijk af of verenigingen hier ook zo mee om zullen gaan. De tijd zal het leren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:23

Fitzroy, ik ben het helemaal met je eens. Hier in de regio zijn ook genoeg verenigingen die een tientje per proef vragen, en dan ook nog eens een waardeloze ring neerleggen om in te rijden. De verenigingen hebben natuurlijk hun afdracht aan de KNHS, maar ze houden er wel degelijk genoeg aan over. Dan kan de jury-bijdrage toch ook wel wat omhoog?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:43

Ik ben het er niet mee eens dat een vereniging veel overhoud aan het organiseren van wedstrijden..
Om een wedstrijd te organiseren heb je ook een hoop kosten, denk eens aan prijzen..voor een beetje beker betaal je al min. €10,- en/of het prijzengeld, een hapje en drankje..niet alleen voor de juryleden maar ook de ringmeester, schrijvers, secretariaat, de afdracht van de KNHS, juryonkosten, je linten, vaak huren de verenigingen een accomodatie wat ook betaald moet worden...enz..enz... Nee, vind het kort door de bocht om te zeggen dat een vereniging voldoende overhoud..tuurlijk houden ze iets over, maar echt geen honderden euro's.

Neemt overigens niet weg dat ik ook vind dat de juryvergoeding te laag is en niet in contrast staat tot de FNRS en de verhogingen van startgelden die doorgevoerd zijn.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:45

Ik weet ongeveer wel wat de verenigingen aan kosten hebben, maar het gaat er toch niet om dat ze er veel winst op maken? Ik ben het helemaal met je eens dat de verhoudingen zoek zijn, FNRS-juryleden mogen veel meer vragen. Dat snap ik dan echt weer niet...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:19

Judith, even een simpel sommetje.
30 x 9 = 270,-
Daarvan af gaan de prijzen: op 30 proeven 8 prijzen a gemiddeld 8,- = 64,- (prijzen worden ook nog vaak gesponsord)
270,- -/- 64,- -/- 28,- = 178,-
Daar moet je dan drankjes/eten voor 1 jurylid en 1 schrijver en de ringmeester van betalen.
Dingen als huur accommodatie, afdracht KNHS kun je per wedstrijd rekenen en dat zijn dus veel meer proeven dan 30.
Je maakt mij niet wijs dat je dan niet voldoende overhoudt. Volgens mij doe je dan iets niet goed als vereniging.
Maar we gaan nu OT.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:24

15 euro???? dat is ook de k*t moeite niet. Respect bij deze voor alle jury's! vind dit wel heeeel laag!!

Als je ervan uitgaat dat de inschrijfkosten al hoger zijn. Meestal 16 euro...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:35

Fitzroy schreef:
carmab schreef:

Kom jij op de fiets of zo?
Ik red het niet eens met 0,28 cent per km, dus er moet al geld bij. Dan ga ik niet nog eens naar beneden af zitten ronden.
Kom op zeg, je betaalt tegenwoordig zo 9 euro per proef!! Als ik dan 28,- krijg hebben ze mijn vergoeding er bijna met 3 proeven al uit, terwijl je er zo 30 voor je kiezen krijgt. Moet ik nog even uitrekenen hoeveel een vereniging daar dan aan overhoudt?
Ik vind de dagvergoeding echt niet in verhouding meer staan tot het startgeld.

Ik vind dit dus een goede ontwikkeling, maar ik vraag me daadwerkelijk af of verenigingen hier ook zo mee om zullen gaan. De tijd zal het leren.

Dat lijkt zo..
Maar jij bent niet de enigste kostenpost tijdens een wedstrijd...

Hier zijn er vereningen die het heel moeilijk hebben gehad (voornamelijk binnen wedstrijden)
Ik ben er eens bij geweest en na 1 dag wedstrijd hielden ze wel geteld 24 euro over.

Al geef ik toe, dat het voor jullie moeite het gewoon geen geld is wat je krijgt.
Veelste weinig voor de inzet.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 08:29

Een hoop verenigingen doen het ook echt niet goed dan hoor, als je rekening houdt met het indelen van de rubrieken, gebruik maakt van de handicapregeling én op een slimme en goedkopere manier aan je prijzen komt, valt daar echt heel veel winst te behalen!

En ja ik heb zelf jarenlang de organisatie gedaan en toen ik het overnam van de persoon voor mij heb ik ervoor gezorgd dat in drie maanden tijd de kosten met 400 euro (2 wedstrijddagen) naar beneden gingen. Kwestie van plannen!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:35

Ik blijf er bij dat ik er niet aan hoef te verdienen. Maar volgens mij klopt de berekening niet hoor, gemiddeld 8 euro is nog lager dan het startgeld van 9,--. Bij dit soort startgelden zie ja vaak een prijzenschaal van 40-30-25-20-15-10-10 etc. en dan kom je bij 30 ruiters op 160,-- euro prijzengeld. Daar komen dan de linten nog bij en de juryvergoeding en inderdaad de overige kosten, die je dan kunt omslaan per rubriek. Maar vergeet niet dat er ook genoeg rubrieken zijn die veel kleiner zijn en relatief dus duurder. Ook zijn er altijd rubrieken bij waar door de e.a. punten meer prijzen moeten worden uitgedeeld. Ik ben jaren penningmeester geweest en geloof maar dat je er heel weinig aan overhoudt als vereniging. Ik wil geen pleidooi houden voor de organiserende verenigingen, maar het is echt geen vetpot. Een van de redenen voor mij om de vergoeding meestal naar beneden af te ronden. Ik veroordeel degene die het wel exact uitrekent niet hoor, maar ook dan kan je wel afronden, tot achter de komma nauwkeurig vragen zie ik bij ons ook haast nooit iemand doen, vandaar dat het me misschien extra opvalt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 00:04

Nou, ik maak regelmatig toch andere dingen mee. Startgeld van 9 euro en gesponsorde gebruiksvoorwerpen, bekers of gebruikvoorwerpen die echt geen drol kosten. Zal wel aan de regio liggen vermoed ik. Bij ex aequos kunnen ze de laatste punten de doorslag laten geven. Ík vind het niet meer dan normaal om het exacte bedrag te vragen, zo weet een vereniging ook dat je niet meer vraagt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:30

Hoef er niet aan te verdienen, zal ook niet lukken met zo'n uurvergoeding. Hoeft ook niet want het is hobby. Maar wel graag gewoon de vergoeding krijgen die de KNHS er voor vastgesteld heeft. Beetje arrogant misschien maar 1!!! jury zorgt er wel voor dat 30 combinaties van hun wedstrijdhobby kunnen genieten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 23:27

Ik zie het hier in de regio ook hoor Fitzroy, er is zelfs een vereniging die het presteert om alleen de nummer 1 een prijs te geven (gebruiksvoorwerpen) ook al zitten er meer dan 4 starts in de rubriek, nummer 2 krijgt alleen een rozet mee. Overigens hebben ze ooit ook gehanteerd dat als diegene geen winst had, die ook geen prijs kreeg!!!

Ik heb recht op die vergoeding en vind dat niets te veel voor mijn kostbare tijd. Ik vind het onwijs leuk om te jureren maar ga er niet meer op toeleggen dan dat ik nu al doe. Net wat Charley zegt, doordat ik mijn halve dag (vaak zelfs driekwart van mijn dag) hiervoor opoffer kunnen 30 combinaties starten!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:45

Mag ik een offtopic vraag stellen?

Wij hebben net ons Pinksterconcours achter de rug en wij geven altijd gewoon het door de jury aangegeven bedrag. Nu wilden een aantal jury's meteen naar huis. Mag ik ze dan verplichten om te blijven? En in hoeverre wordt het op prijs gesteld dat er een presentje bij het afrekenen zit? Dit doen wij al jaren, maar volgens mijn schoonvader, is dit eerder een belediging dan een attentie.. Dit terwijl het wel leuke presentjes zijn hoor, uit een woonwinkel.. Graag jullie mening.. kan ik weer meenemen voor volgend jaar.. Bedankt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:51

Lame, ik wil er wel op antwoorden hoor! Het is de bedoeling dat juryleden dat half uur blijven, tenzij er een gegronde reden is dat dat niet mogelijk is. Afgelopen maandag moest een jurylid meteen weg, omdat haar dochter ook nog moest starten en zij de chauffeur was. Dan kan ik me voorstellen dat je vlot weg gaat om niet in de knoop te komen qua tijd.
Wij kregen afgelopen pinksterconcours in Hoogland de jurybijdrage met een fles prosecco. Mijn eigen vereniging geeft ook altijd een presentje, bijvoorbeeld met de paaswedstrijd een leuk opgemaakt bloemstukje met paaseitjes erbij. Ik vind dat juist leuk, dat betekent i.m.o. dat de vereniging het op prijs stelt dat je wilt komen jureren! Ik zou het erin houden!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:59

Bedankt voor je antwoord KleinVosje!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:00

Graag gedaan hoor, ik was er nog vergeten bij te zetten dat ik geen prosecco lust, maar het toch erg leuk vond die fles te krijgen! Heb hem aan manlief gegeven, houdt hij er ook nog wat aan over!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:41

Ik vind het ook altijd erg leuk een klein presentje te krijgen, het gaat om het idee.
Soms krijgt de schrijfster ook iets en zoniet dan sta ik mijn presentje aan haar af, zo krijgt ze toch iets leuks mee naar huis.

Over het langer blijven van de jury, op grote concoursen gebeurt het vaker dat de jury direct naar huis gaat maar dan duurt het vaak best lang eer de prijsuitreiking wordt gehouden.
Wordt de prijsuitreiking redelijk snel gehouden vind ik het niet meer dan normaal dat de jury blijft.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:01

_10_ schreef:
Ik vind het ook altijd erg leuk een klein presentje te krijgen, het gaat om het idee.
Soms krijgt de schrijfster ook iets en zoniet dan sta ik mijn presentje aan haar af, zo krijgt ze toch iets leuks mee naar huis.

Over het langer blijven van de jury, op grote concoursen gebeurt het vaker dat de jury direct naar huis gaat maar dan duurt het vaak best lang eer de prijsuitreiking wordt gehouden.
Wordt de prijsuitreiking redelijk snel gehouden vind ik het niet meer dan normaal dat de jury blijft.

Sluit ik me helemaal bij aan :j

Het presentje wordt hier ook gewaardeerd als het gegeven wordt.
Die gaat meestal rechtstreeks naar de schrijfster toe :+

En wat het onderste gedeelte betreft ben ik het ook helemaal met 10 eens.
Overigens vind ik het ook nogal een groot verschil maken of je rubriek giga uitgelopen is door mindere doorstroming van ruiters e.d.
Je eigen 4 voeters moeten toch ook hun beweging hebben en thuis draait het ook allemaal gewoon door.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:04

Lame schreef:
O ik vraag altijd gewoon wat de jury van ons krijgt. Ik ga het toch zeker echt niet vooraf zitten berekenen.. Ik ga er vanuit dat iedereen opgeeft wat hij/zij nodig acht..

toch vind ik dit vrij vervelend,

je krijgt al niet veel, en daar gaat het ook niet om,..
maar zoals vandaag als ze je vragen wat je krijgt en je zegt de standaard vergoeding en je je bedrag aan reiskosten noemt en ze gaan uitgebreid zitten zuchten dan heb ik ook zoiets van JA HALLO,... dat had je vooraf kunnen bedenken, dan had je maar iemand moeten nemen die niet zover uit de buurt woont,..

ik voel me er nog rot om terwijl het gewoon zo geregeld is,...

op een vorig concours hadden ze keurig netjes een brief waarop je het in kon vullen en kreeg je zonder pardon na afloop netjes de envelop zonder gezucht,..

ik denk erover om toch de volgende concoursen (1 is 160 km retour) aan te schrijven of ze wel denken aan de reiskostenvergoeding... niet dat ik daar kom (eind rij) en ze zeggen: ja dat doen we niet,...
ze zijn niet altijd zo goed op de hoogte van de kosten volgens mij,..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:06

Lame schreef:
Mag ik een offtopic vraag stellen?

Wij hebben net ons Pinksterconcours achter de rug en wij geven altijd gewoon het door de jury aangegeven bedrag. Nu wilden een aantal jury's meteen naar huis. Mag ik ze dan verplichten om te blijven? En in hoeverre wordt het op prijs gesteld dat er een presentje bij het afrekenen zit? Dit doen wij al jaren, maar volgens mijn schoonvader, is dit eerder een belediging dan een attentie.. Dit terwijl het wel leuke presentjes zijn hoor, uit een woonwinkel.. Graag jullie mening.. kan ik weer meenemen voor volgend jaar.. Bedankt!

ik zou het erg leuk vinden als je een presentje krijgt, erg attent,...