Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar dan zat ik alleen zelf op mijn paard. No_No schreef:Zijn er mensen die de opleiding al gedaan hebben?
(Zowel met rijden als zonder rijden)
Zijn er dingen die je zelf van te voren al kan gaan leren?
Wat miste je bij de opleiding?
Moest je helpen met wedstrijdbegeleiden? Wat wordt er verwacht? Hoe wordt dit gecontroleerd?
Moest je helpen een evenement o.i.d organiseren? Wat wordt er van je verwacht? Was dit lastig? Wat voor evenement moet dit zijn?
Is het tegenwoordig de bedoeling dat je zelf rijdt? Ik meende dat je eerst een ruiter en paard mee moest nemen?
Hoe vaak moet je een paard meenemen
Anniek schreef:No_No schreef:Zijn er mensen die de opleiding al gedaan hebben?
(Zowel met rijden als zonder rijden)
Zijn er dingen die je zelf van te voren al kan gaan leren?
Wat miste je bij de opleiding?
Moest je helpen met wedstrijdbegeleiden? Wat wordt er verwacht? Hoe wordt dit gecontroleerd?
Moest je helpen een evenement o.i.d organiseren? Wat wordt er van je verwacht? Was dit lastig? Wat voor evenement moet dit zijn?
Is het tegenwoordig de bedoeling dat je zelf rijdt? Ik meende dat je eerst een ruiter en paard mee moest nemen?
Hoe vaak moet je een paard meenemen
ORUN 2009/2010 Dit is het topic waar mensen nu met de cursus bezig zijn, ik denk dat ze hier al je vragen wel goed kunnen beantwoorden.
En dat mag dus niet. Weet iemand waar in Drenthe/Groningen de cursussen onder andere op dit moment worden gegeven?

Mootje schreef:tarja, dat is toch de gids van afgelopen cursus en niet de aankomende cursus, of bedoel je deze niet:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... le=11&men=
haha niet goed gelezen. Blonde actie weer van mij
Ik snapte ook al niet waarom jullie hem niet konden vinden. Citaat:Er zal tijdens de lessen “het geven van instructie”, waarbij
de cursisten zelf in de les meerijden om hun medecursisten
te laten leren lesgeven, door zowel degene die voor het
allround gedeelte hebben gekozen als degene die deelnemen
aan de dressuurrichting worden deelgenomen aan
het onderdeel springen. Het paard dat de cursist meeneemt
naar de cursusavonden moet hiervoor voldoende geschikt
zijn.
Mootje schreef:Urielle, meestal staat het op max. 80/90 cm en 3 sprongen, dat gaat toch wel lukken met een beetje oefenen tot September?
) en zal op zijn vroegst in juli een sprongetje kunnen maken als beeb er komend weekend uitkomt (veel te vroeg) dus dan zou ik hem op 2 maanden tijd als niet-springruiter moeten leren springen... dat vind ik eigenlijk best een pittige klus want ik kan het zelf niet eens fatsoenlijk.

Misschien eventjes afwachten hoe alles loopt met de beebs en jou en kun je daarna altijd nog beslissen wat je precies wil gaan doen (je kunt evt. ook de cursus zonder rijden doen meen ik?) en welk paard je evt. mee zou kunnen nemen.