Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

vibabu schreef:Bij ons worden ook de papieren bij het secretariaat gecontroleerd. Vaak worden ze daar al gecontroleerd maar het gebeurd ook dat deze bij de jury nagekeken worden. Ik vind het raar als je entingen niet nagekeken worden op een wedstrijd![]()
Een vriendin van mij gaat binnenkort op vakantie en toen zei ik al van ah joh dan start ik wel ff op jouw paard. We kwamen tot de conclusie dat wanneer niemand je kent, niemand zal zien dat dit niet de ruiter is die op dat paard hoort...
Fitzroy schreef:Jeetje, dat dat in het noorden nog gedaan wordt, papieren controleren. Dat is hier echt uit de tijd. Op bijscholing of in het cursusmateriaal - dat weet ik even niet meer - is ook vermeld dat het controleren van papieren geen taak van de jury is.
Ik doe er dus ook niet meer aan.
Ik rijd in deze omgeving nu 3 jaar wedstrijden en er is nog nooit om gevraagd!
Indoor dan weer niet 
yarrah schreef:Vandaag ben ik alleen naar een wedstrijd geweest. Ik heb mijn papier bij de ringmeester in bewaring gegeven toen ik heb geroepen ben heb ik de papieren meegenomen naar de jury en daar afgeven. Dat ging allemaal heel makkelijk en zo ga ik het nu doen.
BoRo schreef:Ik heb op mijn wedstrijd sjabrak een zakje genaaid waar mijn papieren precies in passen. Werkt perfect, bij regen heb ik een dik plastic zakje die niet kraakt daar de papieren in, en weer in het zakje op de sjabrak.
Ik had gewoon mijn spullen in een plastic zak. Toen ik bij de ringmeesters kwam keken ze wat angstig "kan dat?" vroegen ze. Ik begreep er niets van "wat is er aan de hand?" vroeg ik. "Nou je plastic zak"..... ik lachen "ohh dat, daar geeft hij geen donder om".
(de leukste training die ik ooit gedaan heb). Hij is gelukkig wel wat gewend. Maaike_Ma schreef:huh welke papieren zou je dan bij de jury moeten laten zien?
Ik rijdt nu een half jaar wedstrijd maar nog nooit gedaan of van gehoord dat het moest
:csc schreef:Gelukkig heeft de KNHS hierover wel wat in het reglement opgenomen:
O.a. artikel 47 van het algemeen wedstrijd reglement:
Artikel 47 - Controle op wedstrijddocumenten
1. Tijdens KNHS-wedstrijden wordt gecontroleerd op de aanwezigheid van de benodigde
wedstrijddocumenten met hierin de gevraagde gegevens volgens de onderstaande
bepalingen. De deelnemer is hiervoor verantwoordelijk.
2. De deelnemer dient tijdens een KNHS-wedstrijd op verzoek van een official te tonen:a. Een geldige startkaart of een gastlicentie. Voor deelnemers, waarvan de startkaartaanvraag
in behandeling is bij de KNHS, is deze verplichting de eerste drie
weken na de datum van de aanvraag niet van toepassing.
b. Het bij het paard behorende paardenpaspoort met daarin alle gegevens volgens
de Verordening Identificatie & Registratie van het PVV en de reglementaire
bepalingen.
3. In het paardenpaspoort dient een geldig overzicht te zijn geregistreerd van de aan
het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen
influenza.
a. De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21
en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen
deze twee entingen mag het paard niet op wedstrijden worden uitgebracht.
b. Vervolgens dient jaarlijks (niet later dan maximaal 12 maanden) de vervolgenting
te zijn gegeven (voorbeeld: wanneer een paard op 1 maart 2006 is geënt,
dan dient de vervolgenting op uiterlijk 1 maart 2007 te zijn gegeven).
c. Een vaccinatie dient minimaal zes dagen voor de (eerste) wedstrijd(dag) te zijn
toegediend.
d. Vermeldingen van vaccinaties zijn uitsluitend geldig wanneer deze zijn voorzien
van de sticker met het batchnummer van de entstof, de datum van de
enting en de handtekening en het (praktijk)stempel van de dierenarts, die de
vaccinatie heeft toegediend.
e. Wanneer de basisenting en de vervolgentingen voorheen in een afzonderlijk
vaccinatieboekje zijn vastgelegd, dient de dierenarts de volgende tekst in het
paardenpaspoort op te nemen: “the vaccination history of this horse/pony is
correct. Last vaccination on: [datum]”. Deze Engelse regel dient te zijn opgenomen
in een FEI-paspoort. Voor paarden met een ander paspoort dan een FEIpaspoort,
volstaat de regel in het Nederlands. Deze regel moet zijn afgetekend
en afgestempeld door de dierenarts, ongeacht de taal waarin de regel is opgenomen.
4. Wanneer met een pony wordt deelgenomen aan KNHS-wedstrijden dient in het
paardenpaspoort van de pony een geldig overzicht van de meethistorie te zijn opgenomen,
zoals omschreven in artikel 30 van dit reglement.
5. Deelnemers, die de benodigde documenten niet op het eerste verzoek (dan wel
uiterlijk voor het einde van de desbetreffende rubriek) aan de official overleggen,
zijn – met uitzondering van het gestelde in lid 2 sub a van dit artikel – in overtreding.
De combinatie wordt gediskwalificeerd van (verdere) deelname aan de wedstrijd, hetgeen dient te wordt aangegeven op de startcoupon. Voor deze diskwalificatie
van de combinatie worden geen verliespunten toegekend.
6. Overtreding van de bepalingen van dit artikel wordt aangemerkt als administratief
verzuim en heeft – met uitzondering van het gestelde in lid 2a van dit artikel –
diskwalificatie van de combinatie tot gevolg. Wanneer de diskwalificatie van de
combinatie het gevolg is van een overtreding van lid 3 en/of lid 4 van dit artikel kan
met het paard door geen deelnemer (verder) worden deelgenomen aan de wedstrijd.
enz.
Wat voor mij als jury in het kort inhoud dat het mijn taak is om de papieren te controleren. Echter in Brabant zijn er zulke volle rubrieken met de bijbehorende tijdsdruk dat daar geen tijd voor is. Ik kijk altijd even goed naar de coupon. Daarnaast word er door onze kringbesturen regelmatig paspoorten gecontroleerd.
Je bent dus verplicht om voor het einde van desbetreffende rubriek je papieren te laten zien en ik zou dus die juryleden in het noorden maar een beetje opvoeden en ze het reglement onder de neus houden als ze je willen uitsluiten omdat je ze niet op je paard bij je hebt! Bovendien zijn het waardevolle papieren die ik niet zomaar aan iedereen in bewaring zou willen geven.
Succes!