Schrijven als je zelf jury bent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Schrijven als je zelf jury bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:33

De eerste keer dat ik jureerde zat er ook ervaren jury naast me als schrijfster. Dit was echter uit pure nood, er was geen andere schrijver en dit was de enige beschikbare. Was toch eigenlijk best fijn moet ik zeggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 06:45

@lielle, niemand hoeft toch te weten dat er een schrijver zit die jurylid is? Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Je moet dat natuurlijk niet overal gaan verkondigen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 07:19

TeeGee schreef:
De eerste keer dat ik jureerde zat er ook ervaren jury naast me als schrijfster. Dit was echter uit pure nood, er was geen andere schrijver en dit was de enige beschikbare. Was toch eigenlijk best fijn moet ik zeggen.

Ik had dat toendertijd ook wel heel fijn gevonden :j ik had een vriendin mee die vaak schreef bij wedstrijden ter correctie maar niet nodig gehad (was onzeker omdat ik nu zo pats boem maar moest gaan doen) en zou het misschien af en toe nog wel fijn vinden als er een ervaren jury 1 of 2 proeven even erbij komt zitten *D
Niet dat ik onzeker ben, maar gewoon om weer het e.e.a. van te leren.....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:12

Fitzroy schreef:
@lielle, niemand hoeft toch te weten dat er een schrijver zit die jurylid is? Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Je moet dat natuurlijk niet overal gaan verkondigen.

Dat hangt een beetje van de regio af. Ik ga regelmatig met een vriendin mee als ze Z jureert en dan komt het ook wel eens voor dat ze wat M-ruiters heeft. Buiten de regio weet niemand dat ik M-jury ben, dus daar komt dan ook geen commentaar op. Maar we komen volgende wedstrijd op mijn eigen vereniging schrijfsters te kort en daar heb ik zelf voor ik bestuurslid was ook regelmatig gejureerd. Dan is het niet handig om er als schrijfster naast te zitten.

Heel vroeger (lang voordat ik begon met jureren) schijnen er jureerstages geweest te zijn. Ik vind dat niet zo heel verkeerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:15

precies, ten eerste mag het gewoon niet, en ten tweede is de kans aanzienlijk dat er iemand wel weet dat de schrijver ook jury is, en dan heb je een lastig verhaal.

Anoeska, ik meen dat dat alleen in het Z was. Ik ben ergens begin jaren '90 geslaagd voor IL en heb nooit een stage hoeven doen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 13:06

Anoeska27 schreef:
Heel vroeger (lang voordat ik begon met jureren) schijnen er jureerstages geweest te zijn. Ik vind dat niet zo heel verkeerd.

Nee, ik denk dat dat juist een goede zaak zal zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:16

Tegenwoordig zijn er weer stages toch? Z moet eerst stage lopen dacht ik??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:21

Nee, niet dat ik weet.
ZZ-L en hoger wel