newmom schreef:en zoals ik al zei over t hoekje, daar zal ik mijn mening over bijschaven, als iemand vind dat je vanuit een hoek t overzicht beter kan houden dan is dat prima. ik niet, en al helemaal niet in een hoekje op een krukje al hangend met mn rug tegen de bakrand aan onder een deken.. kom op zeg..
Zo wordt het bij de ORUN ook geleerd (althans de cursus die ik deed
), in de hoek gaan staan tegen de bakwand, zodat je binnen- en buitenkant van de voltes kunt zien (vanuit het midden alleen de binnenkant, ruiters gaan nl. bijna automatisch om je heen draaien) en je kunt verplaatsen over de korte zijde ter hoogte van de lijn die de ruiter rijdt (hoefslag, binnenhoefslag, kwartlijn,..) als je rechtgerichtheid wilt beoordelen of bijv. de hoek en buiging waarin sb of travers gereden wordt.Verder trekt deze les natuurlijk nergens op

Ik kijk, draai, loop mee, doe voor, voer toneelstukjes uit om dingen duidelijk te maken, stel vragen, maar kom er ook op terug. Dus als iemand een aanwijzing gekregen heeft, stiekum even later checken hoe dat gaat natuurlijk! Zou bijna zeggen: en DAT is de kracht van de instructrice.