Opstijgen: Hoe snel gaat het bij jullie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikeew1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:33

als ik zelf opstap kan ik het wel binnen vijf minuten. aansingelen doe ik altijd voor het rijden want ik kan dus niet
aansingelen op het paard. hahah.
de beugels op maat doe ik vaak ook meteen al.
bij eigen paarden heb ik ze dus al op maat zitten.
als ik al een keer op een gedeeld paard rij doe ik dat met een meisje dat voor mij rijdt.
en zij heeft dezelfde beugelmaat. dus dan doe ik alleen de ene langer voor het opstijgen.
want daar ben ik niet zo snel in en met een langere beugel spring ik er makkelijker op.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:52

Hmm, in de manegelessen (die ik ondertussen niet meer doe) hangde het af van niveau, lengte en paard. Een beginner zal er in het algemeen meer moeite mee hebben dan een gevorderde. Een kleintje zal idd ook niet direct de stijgbeugels op maat kunnen doen, tenzij het niet hoog is. En als het paard ook al niet wil stilstaan met opstijgen, heb je er die wachten op een tweede hand..

jouke_h

Re: Opstijgen: Hoe snel gaat het bij jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:44

Ik heb gemerkt dat het bij de ene groep veel sneller gaat dan bij de andere. Zit altijd wel iemand tussen die net iets groter of net iets handiger is dan de ander. Ik liet de volgende groep dan ook binnenkomen als de vorige groep aan het uitstappen was. Degene die op ponies/paarden moesten die doorgingen voor de volgende les hielpen eerst de anderen op hun paard. Sommige waren ook zo slim op de gaatjes te onthouden en als ze dan binnenkwamen was het van ik heb mijn beugels op dat en dat gaatje zitten en ik doe de singel nu op dat gaatje.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:00

Op de manege waar ik rijd zorgen ze er meestal voor dat de beugels op stal al op maat gemaakt worden. Vaak is er ook iemand (of meedere) om te helpen met aansingelen.
De wat meer gevorderde groepen kunnen het wel zelf. Maar de meeste niet. Opstappen gebeurd bij de grotere pony's en de paarden met een kruk.
Al met al duurt het ongeveer 5 minuutjes... Misschien wel minder.