Juryleden nu volledig overgeleverd aan verenigingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: Juryleden nu volledig overgeleverd aan verenigingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:44

Van te voren weet je vaak waar iemand woont en kun je het al ongeveer uitrekenen. 15 Euro voor 4 uur of minder jureren en 28 cent per km. Jury's kunnen niet zomaar zelf een bedrag gaan vragen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:18

Fitzroy schreef:
Setteli schreef:
Terwijl ik die dag ook juryleden had die van verder kwamen, veel langere ring hadden (nee, geen 40 combi's, hahaha) en die veel minder vroegen (ook wel eens minder dan ze hadden kunnen vragen...).
Ik ga het volgende keer ook zelf uitrekenen en dat krijgen ze dan gewoon en geen stuiver meer.

Zo blijf je je juryleden behouden met deze instelling :n
Je zou het ook anders kunnen benaderen. Wel uitrekenen wat het ongeveer zou kosten, dat ergens opschrijven en indien een jurylid erg afwijkt van het berekende kunnen vragen: u woont toch daar en daar?

Ik zou het niet zo hard willen spelen. Maar als er zo'n groot verschil in zit, zal ik er volgende keer wel iets van zeggen. Meestal doe ik dat niet en betaal gewoon netjes.

Ik moest laatst ergens jureren, maar m'n auto was kapot. Mijn vriendin moest ook daar jureren en ben met haar meegereden. Kreeg toen voor het jureren een auto van de organisatie. Maar ik heb toen dus ook geen reiskosten gevraagd.... Zo ben ik dan ook wel weer :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 17:12

AmonRe schreef:
Van te voren weet je vaak waar iemand woont en kun je het al ongeveer uitrekenen. 15 Euro voor 4 uur of minder jureren en 28 cent per km. Jury's kunnen niet zomaar zelf een bedrag gaan vragen.

Bij ons worden juryleden nooit langer dan 4 uur ingepland, omdat we met vaste tijden werken. Ik reken het dus zelf altijd even uit met de routeplanner. Ik leg de envelopjes dan klaar bij het secretariaat, hoeft de jury alleen nog maar even te tekenen voor het ontvangen bedrag ( strenge penningmeester :P ). Ik rond altijd naar boven af op hele euro's, omdat we geen kleingeld in kas hebben meestal. En het is makkelijker rekenen aan het eind van de dag voor het secretariaat.
Ik heb nog nooit klachten gehad gelukkig!

Door dit topic ben ik trouwens op het juryplatform gekomen, wat een ideaal systeem! Ik heb meteen via deze site de juryleden uitgenodigd voor onze volgende wedstrijd. Fijn dat je niet eerst 10 mensen moet bellen die al andere afspraken hebben in dat weekend. Dat scheelt iedereen heel veel tijd.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:59

Ik moet soms mijn schrijfster ophalen en dan kan het wel eens wat verder zijn dan de routeplanner vanaf mijn huis aangeeft, dus die klaargelegde envelopjes ben ik nooit zo blij mee. Maar ik zeg er nooit wat van hoor. Zo heel veel maakt het dan vaak ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:20

Hier vragen ze eigenlijk altijd gewoon het bedrag achteraf.. Heel soms moet je ff een briefje invullen met de km's en dan ligt na afloop het geld klaar.. Heb nog nooit gehad dat ze zomaar een envelop klaarlegden zonder te vragen hoeveel km's of geld.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 23:47

Ik ben ook nooit zo blij met klaarliggende enveloppen...zoals gezegt moet je vaak een schrijfer ophalen, er kunnen omleidingen zijn..
Het aantal gereden kilometers kan altijd afwijken.
Moet er wel bij zeggen dat het niet vaak voorkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:56

judithh schreef:
Ik ben ook nooit zo blij met klaarliggende enveloppen...zoals gezegt moet je vaak een schrijfer ophalen, er kunnen omleidingen zijn..
Het aantal gereden kilometers kan altijd afwijken.
Moet er wel bij zeggen dat het niet vaak voorkomt.

Pcies, en wie zegt dat je de route rijdt zoals de planner zegt.. Ik heb hier altijd 2 opties, 1 is meteen de snelweg op.. Sneller, maar wel 'om' en 2 is binnendoor en op een andere plek de snelweg op. 10 rotondes, dus langzamer, maar wel korter qua km's.. Routeplanner stuurt altijd daarlangs, maar ik schiet bijna altijd meteen de snelweg op..

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:22

In mijn geval is de vereniging goedkoper uit met mijn eigen route ipv de Routeplanner, scheelt ze standaard 8 km.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:06

[quote="Vippie"]
Komt wel banketstaaf over Juud.
Sorry maar FNRS jurlyleden krijgen als basis al een allround opleiding (dressuur (F20 is ook L2/M1 niveau), springen (klassiek en caprilie en tegenwoordig ook oefenspringen en vaardigheid) en CBR (eerste 2 examens van het ruiterbewijs).
Dus makkelijk??? Nou nee hoor, jammer dat er zo gedacht wordt. Daarbij zitten wij wel vaak de hele dag of met meer dan 40 starts en dan graag alle 20 niveau's door elkaar incl de A en B versies van de proefjes als het even kan :D

Klachten over vergoedingen moet je bij de KNHS neerleggen.
Overigens vinden wij het ook raar dat de vergoedingen niet gelijkgetrokken zijn. Bedoel FNRS valt toch onder KNHS. KNHS wedstrijden leveren m.i. meer op (ruiters mogen 2 proeven starten, zijn eigen paarden (dus geen manegepaarden die een dag extra moeten werken)) dus die vergoeding zou wel gelijkgetrokken mogen worden vind ik.[quote]
( quote wil het niet doen :D )

Wat een ontzettend jammere discussie is dit zeg. Volgens mij heeft iedereen die jury is geworden dit gedaan uit de overtuiging dat je een steentje kan bijdragen aan de sport.( De uitzonderingen daar gelaten die alleen even 7 minuten voor God willen spelen) Of dit nu manege niveau of basissport is. Niemand is beter dan de ander, alleen heb ik wel de overtuiging dat de FNRS juryleden een breder vlak maar minder diep hun opleiding hebben gehad.( Van alles een beetje dus) De KNHS ( dressuur) juryleden moeten alleen op 1 onderdeel van het vlak blijven kijken, en dat is dressuur. En het KNHS niveau ligt nu eenmaal hoger dan het FNRS niveau. KNHS juryleden moeten nu eenmaal zelf ook in de klasse hebben gereden als waar ze ook voor een bepaalde opleiding willen gaan. Maar los daarvan, KNHS of FNRS, we zitten allemaal voor dag en dauw in de koude auto, hebben er leuke en minder leuke dagen bij en we hebben volgend mij allemaal 1 doel, een steentje bijdragen aan de sport.
Daarbij vind ik het wel een "regel" dat juryleden elkaar onderling niet afvallen. Ik vind het dan ook niet bepaalt "sjiek" dat er in een ander topic ineens enorm wordt afgegeven op KNHS juryleden. Kom op zeg, dat de FNRS veel al met kinderen te maken heeft, hoeven we toch niet op dat niveau met elkaar te communiceren?

En om even ontopic te gaan, er veranderd dus he-le-maal niets! Het wás al zo dat we niet automatisch voor een uurtje extra een dagdeel meer konden rekenen, alleen is het nu wat duidelijker neergezet. Erg jammer dat we idd niet meer voor het dagdeel vergoeding krijgen, los van het feit dat de FNRS dat wel krijgt. ( De gemiddelde Poolse zwartwerker krijgt waarschijnlijk nog meer dan 3,75 pu)
Maar houden we er wel rekening mee dat we een half uur van te voren aanwezig moeten zijn? En ook nog een half uur tot na de prijsuitreiking moeten blijven zitten? Dat houdt dus in dat er maar 3 uur overblijft om te jureren.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:31

Dat er dingen ge-qoute worden in een ander topic en flink wordt afgegeven getuigd alleen maar van onvolwassenheid. Erg jammer dat er niet op een volwassen manier mee om gegaan kan worden, en ook erg jammer dat mijn reactie erna waarbij ik uitleg dat mij woordkeuze misschien verkeerd was niet meegenomen wordt....ach, zo laat iemand zijn ware gezicht zien..valt me een beetje tegen.

Ben er klaar mee, discusseer vrolijk verder....

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:38

We houden allemaal van de paardesport. Waarom dan geneuzel over een paar euro's en kms??? Ik vind het heerlijk om een aantal uren naar - het liefst goed gereden - paarden te kijken en dan ook nog eens voorzien van een hapje en een drankje. Dat is altijd in orde en als een drukke kantinemedewerkster mij even vergeet, ach dan meld ik me wel als ik ergens zin in heb. Ik vraag zelden de maximale vergoeding en als ik de reiskosten eraf trek hou ik altijd nog wat over, wat wil je nog meer, mij geld verdien ik door de week wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 07:45

Dan rijd jij wsch een goedkope auto, want als je echt gaat berekenen wat het kost, moet er bij mij geld toe per km.

Ik vind het niet meer dan normaal dan dat het iig kostendekkend zou zijn. En natuurlijk is het hobby, anders kan ik beter een krantenwijk gaan lopen op zaterdag voor erbij.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:46

Ik zit net de startlijst van een locatie waar ik vanmiddag moet jureren na te kijken.
1e jury 5 uur zonder pauze
2e jury (ikke) precies 4 uur zonder pauze
3e jury ruim 4 uur zonder pauze
half 9 beginnen, 22.00 uur klaar. Dat is de dag nog eens benutten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:11

Dan heb jij nog een makkie :P

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:23

Inderdaad, ga wel om pampers vragen!
En waarom nu, vraag je je af, want je kan letterlijk voor hetzelfde geld (op reiskosten na) een 4e jury regelen en dan kan iederen wat minder jureren.
Ik ben benieuwd wat ze daar zo op zeggen.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 16:02

jury schreef:
Inderdaad, ga wel om pampers vragen!
En waarom nu, vraag je je af, want je kan letterlijk voor hetzelfde geld (op reiskosten na) een 4e jury regelen en dan kan iederen wat minder jureren.
Ik ben benieuwd wat ze daar zo op zeggen.

Zolang WIJ er niets van zeggen blijf je dit soort dingen tegenkomen. Ik heb me al een paar keer voor het karretje laten spannen en zulke lijsten maar voor lief genomen, maar tegenwoordig doe ik het gewoon niet meer. Zeker niet zonder pauze! ( Staat trouwens reglementer verplicht dat er pauze tussendoor moeten zijn)
Maar persoonlijk wordt ik er dus appelflauw van dat verenigingen zo makkelijk denken. Ze willen maar niet snappen dat je aan het einde van zo`n rubriek geen deelnemers meer zit, maar meer roze olifanten. Daarom alleen al zou niemand dit meer moeten accepteren, het is onmogelijk om zó lang scherp te blijven! (5 uur zonder pauze, wat denken ze wel!!)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:42

Mijn ervaring is dat als je er wel wat van zegt, je als lastig ervaren wordt en niet meer gevraagd wordt. Niet dat ik daar mee zit, maar het valt mij wel op. Ik geef nl. wel tegengas, maar dat wordt niet in dank afgenomen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:47

Fitzroy schreef:
Mijn ervaring is dat als je er wel wat van zegt, je als lastig ervaren wordt en niet meer gevraagd wordt. Niet dat ik daar mee zit, maar het valt mij wel op. Ik geef nl. wel tegengas, maar dat wordt niet in dank afgenomen.

Of er wordt gezegd dat je de eerste bent die er mee komt 8)7
Ik geef het nu direct aan wanneer ik gebeld word of ik wil komen jureren, dat helpt ook!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:29

rhijnauwen schreef:
Of er wordt gezegd dat je de eerste bent die er mee komt 8)7
Ik geef het nu direct aan wanneer ik gebeld word of ik wil komen jureren, dat helpt ook!

Héééél herkenbaar! Maar ik heb zoiets, dan ben ik maar de eerste en dan vragen ze me maar niet meer, ik heb namelijk ook geen zin meer in verenigingen die zó met juryleden omgaan!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:24

femiaans schreef:
Héééél herkenbaar! Maar ik heb zoiets, dan ben ik maar de eerste en dan vragen ze me maar niet meer, ik heb namelijk ook geen zin meer in verenigingen die zó met juryleden omgaan!

precies! :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:39

Das mijn idee ook hoor en wij hebben hier in de directe omgeving al echt wat verenigingen daardoor op onze zwarte lijst staan.

Jury, welke vereniging is dit? Ik snap werkelijk niet dat dit door sommige juryleden als normaal gevonden wordt. Heb je dan verder geen enkele invulling van je dag dat je gemakkelijk 8 uur van huis kunt zijn om te jureren.....want 5 uur jureren, je zal uitlopen omdat er geen pauzes gepland zijn, je moet van te voren aanwezig zijn, je moet erna aanwezig blijven (hoewel ik daar soepel mee omga) en je hebt ook je reistijd nog. Kortom je bent gewoon je hele dag kwijt!

carmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:55

@fitzroy: ik rijd eerder een dure auto, maar ik reken eigenlijk altijd alleen de brandstof mee, zou verder niet weten hoe ik het moet uitrekenen, ik gebruik mijn auto grotendeels zakelijk en die paar km die ik dan voor het jureren reis zullen dan slechts een klein deel van de extra kosten in beslag nemen. Maar dat is misschien voor iedereen anders.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:54

het aantal deelnemers dat je jureert is niet altijd leidend voor de tijd die je kwijt bent.
Er is in de provincie Groningen een vereniging die in het indoorseizoen combinaties de mogelijkheid geeft twee keer te starten, bij twee verschillende juryleden.
Er rijden dan steeds drie combinaties bij het ene jurylid, dan bij het andere jurylid, en dan komt het volgende drietal.
Juryleden hebben dan dus steeds pauze gedurende drie combinaties.
Daardoor ben je (meer dan) twee keer zoveel tijd totaal kwijt als normaal.
En als die vereniging je uitnodigt vertellen ze hun methode er niet bij.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 19:57

verschrikkelijk lijkt me dat, zit je net weer goed moet je weer een half uur vervelen.
Gelukkig gebeurt dat hier fin de buurt maar bij 1 wedstrijd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:12

Dat vind ik behoorlijk grof Bertie. :roll: Dat zou voor mij dan 1x en nooit weer zijn.
In Hoogenweg doen ze dat ook zo. Ik heb dan liever dat ik alle combinaties zelf 2x in de ring heb zoals in Emmercompas.
Zat je vanmorgen in Exloo?