Aantal starts, hoever kan een vereniging en/of jury gaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petersburg

Re: Aantal starts, hoever kan een vereniging en/of jury gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:16

Wij doen altijd maar minimaal 30 start, tuurlijk komt het eens voor dat het 32 wordt, maar we proberen dat nooit te doen. We beginnen om 9 uur en dan tot half 1, en dan van half 1 tot half 4 en dan half 4 tot 7 ongeveer. En elke jury heeft altijd pauze bij ons.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:23

Een redelijk aantal vind ik 25, zal dan we 26 worden (2 x 13), maar ik vind het niet meer dan logisch om te overleggen met het jurylid over welk dagdeel, en het aantal starts en ook om aan te geven om welke klasse(n) het gaat, en of het paarden en/of pony's betreft. Kom je als organisatie over het afgesproken aantal heen of wil je toch iets anders dan in 1e instantie afgesproken is, neem dan gewoon even contact op met de jury. Dan is het meestal geen probleem en voorkom je een hoop ergernis. Op die manier probeer ik het tenminste te regelen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:24

Ik houd het tot max. 4 uur ( incl. pauzes ) per jury. Hoeveel starts dat zijn, dat hangt van de indeling af, maar echt niet meer dan 30. Als het net niet uitkomt, bijvoorbeeld door een bijschrijving oid, dan bel ik eerst de jury of ze dat erg vinden.
Daarbij is er sowieso één keer een pauze, en rond lunch/etenstijd een langere pauze om een door ons aangeboden ( en huisgemaakte ) maaltijd/broodje/soep te verorberen.

Bovendien overleg ik al zodra ik een jury vraag, welke tijden het worden. Wij hebben drie blokken: 9-12:45, 13:00-16:45 en 17:00-20:30 ( uitloop naar 20:45/21:00). We maken de startlijst zo, dat de jury zich aan die tijden kan houden. Wijzigingen alleen na telefonisch overleg.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:25

@zesiram: dat is helemaal duidelijk, dan voorkom je misverstanden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:33

Ja, in het begin deed ik dat nooit zo. Maar elke keer als ik de startlijst af had, dan kwam ik toch op die tijden uit. Dus nu bespreek ik dat van te voren.
Voordeel is wel dat wij altijd vol zitten, dus ik weet zeker dat ik die ruimte ook op kan vullen. En als er eens een plekje open valt, vul ik dat weer op met de reservelijst (die is meestal langer dan de startlijst namelijk ).
Als de deelname aan het concours nog onzeker is, is het natuurlijk lastig om al zo'n strakke indeling te hanteren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:46

Ik kom gewoon bij jullie jureren!!!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:48

Haha, denk dat je dan nog niet om half elf thuis bent. Wij zitten helemaal in het Zeeuwse :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:51

Hahahaha geen goed plan......kun je me wel lekker kort indelen maar met twee uur reistijd, nee toch maar niet!

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:51

Zesiram dat is idd een beetje net als ons, wij zitten ongeveer ook steeds aan dezelfde tijden.. wel handig!
En ik vraag altijd aan de jury voor een voorkeur, of geef door dat het die tijd is.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:30

Vergeet nooit dat wat je ook neerzet op bokt, ook secretariaten kunnen op bokt alles lezen, zo ook dit bericht alvorens een reactie te hebben gegeven op de toegestuurde startlijst.

Een jury mag maximaal 40 combinaties jureren, hier wordt ook rekening mee gehouden, zeker als een jury niet aangeeft hoeveel hij of zij max wil jureren. Ook naar het bewuste dagdeel is gevraagd echter was de reactie van de andere genodigde juryleden eerder retour.
Deze vereniging heeft bewust rekening gehouden met het aantal afmeldingen dat nog zou komen. De tijd staat inmiddels op 16.30 20.00 en zal zeker nog teruglopen. Het aantal afmeldingen zal niet worden hervuld en hiermee zal gehoor worden gegeven aan de vraag van de jury.

Tegenwoordig wordt er wel veel gemompeld op verenigingen, maar u moest eens weten wat juryleden allemaal wel niet uithalen. Zo is het heel moeilijk om tegenwoordig een jury te vinden die beschikbaar is en uit de buurt komt. Ook het aantal afmeldingen van juryleden is erg groot. Zo hadden wij in september 3 van de 4 juryleden die afmelden, moeilijk hoor om 3 dagen van te voren nog andere jury's te vinden. Het is een officiele gedragsregel om zelf te zoeken voor vervanging echter wordt hier helaas weinig gehoor aan gegeven.

a fijn laten we het gezellig houden, ik begrijp de frustatie maar had het fijner gevonden om eerst contact te hebben alvorens een bericht te plaatsen. Op naar een mooie succesvolle zondag!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:47

vanessakusje schreef:
a fijn laten we het gezellig houden, ik begrijp de frustatie maar had het fijner gevonden om eerst contact te hebben alvorens een bericht te plaatsen. Op naar een mooie succesvolle zondag!

Volgens mij zit TS al een tijdje op een mail van jullie te wachten. Misschien kun je beter op de mail reageren van Daf ipv hier een reactie neer te zetten ;) Dat zou wat chiquer zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:54

Als ik gebeld wordt om ergens te komen jureren, geef ik tegenwoordig zelf aan dat ik niet meer dan 30 starts doe.
Heb ook op de harde manier moeten leren van verenigingen die je 5 uur neerzetten zonder pauze en soms zelfs zonder broodje oid. Ik had zelfs een soort 'zwarte lijst' van verenigingen waar ik niet meer wilde jureren. Je moet als jury echt op je strepen staan, sommige verenigingen willen het maximale halen en er het minimale voor betalen lijkt het wel...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:05

Ik heb nergens jullie vereniging genoemd volgens mij en stel een algemene vraag met iets waar ik zoals ik al eerder genoemd heb, al vaker tegenaan loop. En dat blijkt in dit topic, ik ben niet de enige.

Ik heb gelijk gemaild naar jullie om aan te geven dat ik dit niet helemaal lekker gepland vond. Ik heb even mijn mails teruggezocht en de bevestiging gekregen dat smorgens vroeg het Z al ingepland stond maar dat ik gelijk daarna ingepland zou worden. In mijn beleving is dat dus de middag.

Je mag me corrigeren maar ik heb de mails gewoon nog in mijn mailbox staan, dus ik zit hier niets te verzinnen.

En om gelijk alle vooroordelen uit de wereld te helpen, ik heb nog nooit, maar dan ook werkelijk nog nooit, iets laten merken tijdens het jureren van iets waar ik het niet mee eens was of wat dan ook. Iemand die bij mij start, krijgt een beoordeling zoals diegene dat op welke plek en tijdstip dan ook zou krijgen van mij. Laat ik dat heel duidelijk stellen.

Ik vind het wel jammer, dat je hier zo reageert terwijl ik dus inderdaad bijna een week geleden gemaild heb.

De tijden zijn aangepast, daar ben ik erg blij mee!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 23:08

Overigens dacht ik, ik pas gelijk mijn voorkeuren aan bij juryplatform maar goed daar had ik dus al een keer eerder keurig ingevuld: Niet 's avonds...... nu heb ik die 30 combinaties er ook maar bijgezet!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:05

Ik ben dan wel geen jurylid, maar als ik op zondagavond nog om 20.30u moet starten haak ik om mee te doen ook af, moet maandagmorgen ook gewoon weer werken! Ik vind het dus niet zo raar dat je als jury daar voor bedankt.

Komen die lange dagen voor een deel ook doordat je op steeds meer plekken indoor ook 2 proeven kunt starten? Ik meen me van "vroeger" te herinneren dat je in de winter gewoon 1 proef deed op een dag en geloof niet dat iemand daar ooit een punt van maakte. Nu lijkt het al abnormaal als je niet 2 proeven kunt rijden. Waar komt dat vandaan?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 00:38

Vaak - is mijn ervaring - wanneer er 2 proeven verreden worden gebeurt dit in 2 banen. Dan heb je 1 jury per baan. Sommige verenigingen hebben deze mogelijkheid niet en dan wordt alles wel in 1 baan verreden. Dan neemt het hoogstwaarschijnlijk ook meer tijd in beslag.. Maar vaak wanneer er maar 1 baan is laten ze ook minder deelnemers starten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 03:37

Ik snap absoluut dat zo'n tijdstip op de zondag niet leuk is. Bij het mennen is echter 40 starts heel gebruikelijk, jurys zijn dan de hele dag de klos. En dat terwijl een menproef over het algemeen nog langer duurt dan onder het zadel. Ik neem mijn petje af voor ze!!! Zo zie je maar weer, bij ieder onderdeel van de sport zijn er zo eigen gebruiken. Je zou de prijzen bij het mennen ook eens moeten zien. Snap niet dat de knhs dat goedvindt. Laatste wedstrijd werd ik (wederom) eerste. Onder het zadel en zeker bij het springen neem je dan doorgaans nog een leuk bedrag mee naar huis. Nu won ik toch wel een hele handdoek. Ja, daar doen menners het dus voor. Of een droge worst, een fles wijn, een zak voer. Onbegrijpelijk dat iedereen dit pikt. Ik schijn de enige te zijn die dit wat vreemd vind. ;(