Commentaar op de instructeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:59

Ik denk dat het heel gezond is om regelmatig te wisselen van instructie. Iedereen heeft een andere kijk en let op andere dingen.
Dat je ontevreden bent over je vorige instructie is een tekortkoming van jezelf. Je kan gewoon met elkaar praten en je moet van te voren duidelijk aangeven wat je doelstellingen zijn. Voldoet het dar niet aan dan moet je erover praten, dat doe je met je dokter en tandarts toch ook als je kiespijn hebt....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:10

aliealie schreef:
............vaak weet je bij de nieuwe pas wat je bij de oude miste.......... ;)

helemaal mee eens, ik was super tevreden over mijn oude instructrice, tot ik overstapte (oude stopte ermee) en toen pas werden ik en mijn paard aan het werk gezet en de fundimentele dingen aangepakt waar ik tegenaan liep.
Frappante was is dat mijn omgeving al een tijd zei dat ik verder moest gaan zoeken, maar ik vond het prima zo, achteraf had ik veel eerder moeten overstappen, maar dan volgend probleem, vind maar eens goede instructie waarbij het klikt.

__PSM__

Re: Commentaar op de instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:57

Mijn vorige instructeur heeft mij een hele tijd prima geholpen, maar toen ik vond dat ik daar niks meer aan had, ben ik overgestapt, van mij zul je niks slechts horen over mijn vorige instructeur, ik ben nog altijd dankbaar dat hij mij en mijn vorige paard niet als een baksteen heeft laten vallen...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:00

ik denk dat veel mensen erachter komen wat hun oude instructie wel of niet goed deed, nádat ze veranderd zijn.

Zo kan de nieuwe instructie iets zien, wat de oude gemist had, of wat de oude ook probeerde aan te pakken, maar wat bij de ruiter niet goed doorkwam. en dan denken veel ruiters in ene van.. hé maar deze instructeur is veel beter want die ziet of doet dit of dat wel, en mijn oude niet...

Dorien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:00

Ik ben het met je eens.
Misschien komt het doordat iedereen anders les geeft.
en het is mooi als mensen blij zijn met hun nieuwe instructeur/instructrice maar. Elke instructeur/instructrice let weer op andere dingen, misschien dat mensen die een nieuwe instructeur/instructrice hebben alleen denken aan de dingen waar hun nieuwe instructeur/instructrice wel aandacht aan geeft en hun oude niet.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:05

ach, soms klikt het gewoon niet.
En soms zie je ook het andere uiterste: de instructeur die geen les wil geven aan een bepaalde ruiter.
Beide zelf gelukkig niet meegemaakt, maar ik merk in mijn lessen dat ik met iedereen wel een stapje verder kan komen, maar soms heb je iets extra's nodig in een klik om de ruiter echt verder te helpen. Als de ruiter dit ook voelt zit je goed, zo niet, dan is het de ruiter goed recht om een ander te zoeken. (en wel zeggen wat eraan scheelt, hoeft niet tot in detail te zijn "gewoon geen klik" vind ik ook prima, maar daarna alsjeblieft wel normaal doen en geen dingen rondbazuinen)
Ohja, wat mij ook opvalt in mijn eigen "klanten bestand" is dat soms overleg NAAST het paardrijden heel nuttig kan zijn. Laat de doeleinden van de ruiter de intructeur duidelijk zijn, de wensen van de ruiter, de manieren waarop de ruiter het wilt etc. Tot op zekere hoogte kan ik me daar heel goed aan aanpassen en komen dingen vaak ophetzelfde neer. Maar werk SAMEN naar iets toe, en heb Beide hetzelfde perfecte plaatje in beeld.
Wel heb ik eens iemand meegemaakt die dacht dat ie wel even kon leren piafferen, want dat wilde ze zo graag. wonder boven wonder vond ze een intructeur die haar en haar paard wel kon leren piafferen, terwijl madame nog niet eens een fatsoenlijk verzameld drafje kon laten zien :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:22

ik heb het ook al een paar keer meegemaakt. had eerst eentje die me jarenlang super heeft geholpen, maar op een bepaald moment zaten we qua leren gewoon "vast".
heb toen de overstap gemaakt naar een ander, erg tevreden over,maar die kwam 9 van de 10 keer niet opdagen :=

toen begonnen met 2 andere instructeurs tegelijk, eentje was ik na 2 lessen iegenlijk al klaar mee, dat was teveel basisruiter, en vertelde alleen dingen welke ik al wist.
De andere is het uiteindelijk geworden, en heb daar nu al een tijd met veel plezier lessen van.
leer er veel van, en ben bij dat ik uiteindelijk daar bij kon rijden.

maar als ik dan terugkijk.. 4 instructeurs/instructrices binnen een jaar :=
( alhoewel.. die eerste heb ik ruim 5 jaar les van gehad achter elkaar)