de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:30

Bettine schreef:
Ik heb wel eens per ongeluk 3 complete onderdelen overgeslagen. Gewoon overgeslagen, niet eens de lijnen gereden.

En daar had ik twee 6en en één 5 op staan :? :?

Had het tijdens de proef helemaal niet door, maar zag het thuis pas toen ik de video van de proef aan het terugkijken was.
Heb dus 3 complete onderdelen helemaal niet uitgevoerd, maar wel cijfers voor gekregen _O-

toch knap dat je dan nog gewoon verder kunt rijden haha

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:31

Die heeft echt niet opgelet :x
Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt.
Kan me ook niet herinneren dat ik ooit een proefje verkeerd heb gereden.

Ik had trouwens wel heel vaak dat ik de e-b-e of de b-e-b meer als een ei-vorm maakte.
Stond er aan het begin ook vaak achter, later niet meer xD

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:38

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt met het rijden zelf, maar wel als ik bij een jury moest schrijven. Dan zaten ze niet op te letten. En dan vroeg ik bv; cijfer voor onderdeel 15? Jury: ow ow ow, uhh uhh een uhh 6. of wacht nee volgens mij was ie iets te schreef, uhm doen maar een 5je. denk ik, ja een 5..

Echt slordig als een jury niet oplet. Ik moet zeggen dat ik vaak juist vind dat het punt te laag is. Dan rijden ze bv een keurige gebrokenlijn en krijgen een 5 terwijl het minstens een 6 waard was..
Maarja, sommige hebben er voordeel aan, andere nadeel.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:40

vonneke schreef:
Bettine schreef:
Ik heb wel eens per ongeluk 3 complete onderdelen overgeslagen. Gewoon overgeslagen, niet eens de lijnen gereden.

En daar had ik twee 6en en één 5 op staan :? :?

Had het tijdens de proef helemaal niet door, maar zag het thuis pas toen ik de video van de proef aan het terugkijken was.
Heb dus 3 complete onderdelen helemaal niet uitgevoerd, maar wel cijfers voor gekregen _O-

toch knap dat je dan nog gewoon verder kunt rijden haha

Ja kwam in die proef twee keer redelijk snel na elkaar op de AXC-lijn uit bij C.
En in ben na de eerste keer dat ik op dat punt kwam verder gegaan met de proef zoals ik dat had moeten doen nadat ik er de 2e keer langs was gekomen...

Heb overigens ook wel eens een van hand veranderen teveel gereden, en daardoor de rest van mijn proef in spiegelbeeld afgemaakt. Had de jury ook niet gezien _O- :')

En heb ook wel eens mijn moeder voor staan lezen, dat ik de verkeerde proef voor had. En de jury tuterde toen pas bij punt 15 (!!!) van de proef om te zeggen dat ik de verkeerde proef had :')

Urielle

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:48

B-proefje, paard springt correct aan maar had te weinig impuls. Dus ik tik bij, paard bokt op de zweep en springt overkruist. Dus ik pak hem terug in draf, spring opnieuw aan en krijg een 4 'paard valt uit de galop'. Uhmmmm juist ja!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:02

Nog nooit gehad dat ze een fout over het hoofd hadden gezien, maar wel 2 grote verschillen in beoordeling van een fout.

Moest laatst keertwending contragalop, viel uit de contragalop geen mogelijkheid meer tot corrigeren dus ook de overgang galop-draf niet kunnen laten zien. 5 voor de keertwending valt uit de galop en een 5 voor de overgang die ik NIET had gereden commentaar, overgang te vroeg.

Paar weken later wederom dezelfde fout, 3 voor de keertwending en een o voor de overgang.

Laat het nu zijn dat het me zaterdag weer gebeurde, paard en ik letten blijkbaar niet zo goed op met de keertwendingen:P
Maar wel geprobeerd te corrigeren, maar geen contra galop aangesprongen, stug doorgereden in de normale galop.
Keertwending een 5, valt uit de galop.
Overgang een 5,overgang verkeerde galop draf.

Ach ja..

Vooral frusterend als dit soort fouten NOOIT voorkomen tijdens de training en op wedstrijd de prijs kost.

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:08

Hahaha leuk om te lezen dit. Ik maakte een wissel in plaats van een eenvoudige wissel en kreeg een 7 hahaha

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:11

Magnummm schreef:
Ik heb dit zelf nooit meegemaakt met het rijden zelf, maar wel als ik bij een jury moest schrijven. Dan zaten ze niet op te letten. En dan vroeg ik bv; cijfer voor onderdeel 15? Jury: ow ow ow, uhh uhh een uhh 6. of wacht nee volgens mij was ie iets te schreef, uhm doen maar een 5je. denk ik, ja een 5..

Echt slordig als een jury niet oplet. Ik moet zeggen dat ik vaak juist vind dat het punt te laag is. Dan rijden ze bv een keurige gebrokenlijn en krijgen een 5 terwijl het minstens een 6 waard was..
Maarja, sommige hebben er voordeel aan, andere nadeel.

dit heb ik als schrijver dus ook al heel vaak meegemaakt...(bijna altijd dus) gisteren ook geschreven maar dit was de eerste jury die echt ieder onderdeel puntte zonder dat ik iets hoefde te vragen...

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:39

Urielle schreef:
B-proefje, paard springt correct aan maar had te weinig impuls. Dus ik tik bij, paard bokt op de zweep en springt overkruist. Dus ik pak hem terug in draf, spring opnieuw aan en krijg een 4 'paard valt uit de galop'. Uhmmmm juist ja!

Moet de jury dan een heel verhaal op laten schrijven dat hij eerst overkruist sprong, jij hem terug nam en toen corrigeerde.
De korste weg voor de schrijver is iets in de trant van: draf of uit galop ;)
Als jury ga je er ook wel een klein beetje vanuit dat de ruiter zelf ook wel weet wat er gebeurt is.

Ik had het afgelopen zondag nog, paard sprong netjes aan, gaat de volte in bij B en spring om, ruiter neem het paard terug naar draf en spring opnieuw aan.
Enige commentaar wat ik erbij laat zetten is 'draf', heb heus wel gezien dat hij om sprong maar mijn schrijfster moet al zoveel schrijven, dan is 'draf' de meeste korte en duidelijke verklaring voor het cijfer :)

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:46

ik heb met regelmaat(in het verleden) in de z1 twee keertwendigen naar links gedaan ipv ook een naar rechts.ivm ataxie van het paard.zelfs op de kampioenschappen en niemand die het ooit gezien heeft...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:55

_10_ schreef:
Urielle schreef:

Moet de jury dan een heel verhaal op laten schrijven dat hij eerst overkruist sprong, jij hem terug nam en toen corrigeerde.
Als jury ga je er ook wel een klein beetje vanuit dat de ruiter zelf ook wel weet wat er gebeurt is

Als je het kort wil houden, maak je er storing van.
Valt uit galop is wel heel erg fout, aangezien de ruiter hem zelf terug nam.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:58

ik kan het me wel voorstellen dat jury het niet opmerkt of je links of rechtsom iets doet.
als hij kijkt op blaadje en dan lijkt het mij dat ie kijkt naar het figuur wat er gereden moet worden, maar welke kant om daar lees je toch snel overheen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:09

ik kan niet doorzitten, in het begin met wedstrijden, bleef ik gewoon stug lichtrijden en sprong dan in galop aan vanuit het lichtrijden. nooit wat over gehoord, zelfs gewoon winstpunten mee gereden, belachelijk natuurlijk. Tot de laatste keer, had ik ineens -1 of -2. Terecht natuurlijk. Toen heel goed op het doorzitten gaan oefenen en gelukkig gaat dit nu redelijk goed, in ieder geval goed genoeg om de kleine doorzitstukjes in de B uit te kunnen zitten.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:25

ThaGirl schreef:
ik kan het me wel voorstellen dat jury het niet opmerkt of je links of rechtsom iets doet.
als hij kijkt op blaadje en dan lijkt het mij dat ie kijkt naar het figuur wat er gereden moet worden, maar welke kant om daar lees je toch snel overheen

Je hoort als jury je proef te kennen en weet dan ook wat er komen gaat.En als er al combinaties voor je zijn geweest moet er toch iets opvallen?? :+

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:34

ik heb dit ook al eens gehad
moest aan het einde van de proef middendraf lange zijde
ga natuurlijk van hand veranderen, kreeg een 7??
moest daarna gelijk afwenden bij A dus viel niet zo op denk ik

laatst een wedstrijd waarbij mijn paard erg spanning had
kon niet meer doorzitten dus ging lichtrijden
allemaal voldoendes?

maak een keurig volte in galop, ppff eindelijk ontspanning krijg ik een 5 en als commentaar rommelig?

maak een volte in galop bij de C, daar zag hij iets engs, dus volte met zijwind en niet onder X, krijg ik een 8, keurig???

een super middendraf , een 5, rommelig??

verder had ik nog drie vijven met als commentaar rommelig
nou daar heb ik wat aan? weet dan toch echt niet wat ik fout heb gedaan

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:45

Waventy schreef:
Nog nooit gehad dat ze een fout over het hoofd hadden gezien, maar wel 2 grote verschillen in beoordeling van een fout.

Moest laatst keertwending contragalop, viel uit de contragalop geen mogelijkheid meer tot corrigeren dus ook de overgang galop-draf niet kunnen laten zien. 5 voor de keertwending valt uit de galop en een 5 voor de overgang die ik NIET had gereden commentaar, overgang te vroeg.

Paar weken later wederom dezelfde fout, 3 voor de keertwending en een o voor de overgang.

Laat het nu zijn dat het me zaterdag weer gebeurde, paard en ik letten blijkbaar niet zo goed op met de keertwendingen:P
Maar wel geprobeerd te corrigeren, maar geen contra galop aangesprongen, stug doorgereden in de normale galop.

Ach ja..

Vooral frusterend als dit soort fouten NOOIT voorkomen tijdens de training en op wedstrijd de prijs kost.

Bedoel je geen rechtsomkeert en linksomkeert? Keertwendingen lijken me zo moeilijk in contragalop..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:48

Ik denk dat ze na de keertwending in contra moet aanspringen...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:02

Ik moest van een galop terug komen naar de draf tussen twee letters in en dat deed ik dus ook.
Wat staat er op mijn briefje paard valt in draf ipv galop.
Heb de jury gevraagd wat ze daar mee bedoelde en zij zei dat mijn paard in de draf kwam terwijl galop werd gevraagd.
Toen heb ik haar de proef maar eens laten lezen en moest ze zich verontschuldigen omdat ze verkeerd had gelezen.
De punten konden niet meer veranderd worden zei ze...
Ik had toch nog een vier en zat bij lange na niet in de prijzen dus ik vond het niet erg.
Heb haar haar fout laten zien en dat vond ik het belangrijkste.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:09

Regallie schreef:
Waventy schreef:

Ach ja..

Bedoel je geen rechtsomkeert en linksomkeert? Keertwendingen lijken me zo moeilijk in contragalop..

Schaam schaam, blond blond.. Rechtsomkeert, linksomkeert.... Ben teveel met de keertwendingen in de stap bezig ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:25

Er schiet me ook nog een fout te binnen van een jury die ik overigens niet zo mooi vond.
Recentelijk heb ik echt een fijne proef gereden. Mijn beste proef dusver vond ik.
Behalve dat de jury dat niet met mij eens was, had ik ook nog eens onterecht aftrekpunten gekregen omdat ik zou zijn vergeten om door te zitten. Wat dus gewoon niet zo was. Maarja, jou woord tegen dat van de jury en ik had de proef niet op video staan :(

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:46

Ik ben wel is de verkeerde kant opgegaan en de jury had het pas door tot ik van hand moest veranderen, en ik ook _O-. Heb toen geen aftrek gehad.
En wel is te laat aangesprongen of dat ie van galop naar draf viel en dat ze dat niet zagen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:57

Ik heb vorige week 2 keertwendingen achter elkaar naar links gereden, ipv de 2e naar rechts, had gewoon een 6 en 7 :Y)
Rijd uit m'n hoofd en toen ik de 2e inzette dacht ik 'shiiiiiiiiiiiiiiit, verkeerde kant', heb stoicijns door gereden en zat op het belletje te wachten maar die kwam niet :D

Jureer zelf ook en zou het toch soort l*llig vinden als ik dingen over het hoofd zou zien :o, maar het blijft mensenwerk en het kan natuurlijk altijd dat je even iets niet in de gaten hebt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:30

_10_ schreef:
Urielle schreef:

Als jury ga je er ook wel een klein beetje vanuit dat de ruiter zelf ook wel weet wat er gebeurt is.

Ik had het afgelopen zondag nog, paard sprong netjes aan, gaat de volte in bij B en spring om, ruiter neem het paard terug naar draf en spring opnieuw aan.
Enige commentaar wat ik erbij laat zetten is 'draf', heb heus wel gezien dat hij om sprong maar mijn schrijfster moet al zoveel schrijven, dan is 'draf' de meeste korte en duidelijke verklaring voor het cijfer :)

Bij een flinke bok waarbij ik net niet achter de oren belandde verwacht ik een 3 met de opmerking 'verzet' ;)
Eventueel had ie er nog 'overkruist' van kunnen maken, maar 'valt in draf' wijst er toch echt op dat de jury net even opzij keek in het stuk dat mijn paard bokte, omsprong en door mij in draf werd gezet. 'Valt in draf' wil zeggen dat het initiatief bij het paard lag en dat was toch echt niet het geval.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:35

meestal denkt de jury dat het je eerste proefje is en den zijn ze mild, vooral in de B willen ze zulk soort fouten wel eens door de vingers zien...

niet zo heel bijzonder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:12

ik moest gisteren jureren, L2, de mensen reden 2 proeven en beide proeven bij mij.

op een gegeven moment moest de amazone C-X-C grote volte hals laten strekken. Wat er mis ging weet ik niet, maar het was zowat E-B-E.

Ik kreeg het ff spaans benauwd! ik zeg tegen mijn schrijfster, ik zit toch niet al tig onderdelen naar de verkeerde proef te kijken???

Maar gelukkig was dat niet zo haha