Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lisch schreef:"Hoe is die nou weer in de L/M/Z beland?"
helemaal mee eens mijn instructriese jureert t/m z en die verteld mij ook vaak aparte dingen.. en dan kijken ze je boos aan als ze geen goede punten hadden ach je hebt overal mensen voor he;)
. 'T zal wel aan mij (ons) liggen, nooit aan de ruiters namelijk
. 

just_bassie schreef:Ik kan mijn proeven meestal aardig goed relativeren
alleen nu heb ik in september mee gedaan in Ermelo NK klasse L2 met mn fries.
1 proef gereden daarbij 3 juryleden
Ik werd gepunt met het volgende 200(4e) 186(14e) 176(24e) uiteindelijk 13e
Nu was het gefilmd, het was een mooi voorwaartse proef met swung
paard liep keurig in de aanleuning, oefeningen waren allemaal correct geen fouten.
Ik had mij zelf op 190 tot 195 geschat, hoe kan ik nu zeggen welke jury goed zit?
Ik ben er nog steeds niet over uit
Roxxiejj schreef:Van mij mag het ook wel strenger
Is het bij jullie in de buurt ook zo dat als iemand met een bekende naam (lees: veel paarden uitbrengen, ook hoger in de dressuur) rijdt, dat ze dan ook automatisch hoog eindigen? Ik zag gisteren een bekende stalruiter hier uit de buurt rijden. Paard was tegen de hand, onregelmatig, viel een keer in galop, maar reed toch erg hoge punten in vergelijking met de rest van de ruiters.
Soms denk ik nog wel eens van 'als ik ook een bekende naam had, dan gaat het allemaal veel makkelijker'.
Skygirl schreef:just_bassie schreef:Ik kan mijn proeven meestal aardig goed relativeren
alleen nu heb ik in september mee gedaan in Ermelo NK klasse L2 met mn fries.
1 proef gereden daarbij 3 juryleden
Ik werd gepunt met het volgende 200(4e) 186(14e) 176(24e) uiteindelijk 13e
Nu was het gefilmd, het was een mooi voorwaartse proef met swung
paard liep keurig in de aanleuning, oefeningen waren allemaal correct geen fouten.
Ik had mij zelf op 190 tot 195 geschat, hoe kan ik nu zeggen welke jury goed zit?
Ik ben er nog steeds niet over uit
Eigenlijk kunnen ze allemaal gelijk hebben. Ik vind vaak dat als je kijkt per onderdeel wat ze ervoor gegeven hebben het altijd wel klopt. Ik denk dat het best leuk is om die coupons allemaal naast elkaar te leggen en het filmpje van je proef nog eens te kijken. Dan kun je goed zien wat welke jury belangrijk vond en zo.
risky schreef:wat mij ook opvalt is dat met het vorige proevenboekje je blij mocht zijn als je 2 winstpunten in 1 proefje reed dat kwam ook niet zo vaak voor.
met de huidige proeven word er heel vaak 2 winst gereden per proefje terwijl het niveau echt niet beter is en naar mijn idee komt dat toch door die laatste 7 onderdelen, rijd je een normale proef met wat 6en 7ens een vijfje dus voor 1 winst voldoende door de extra 7ens bij de laatste onderdelen kun je ineens 2 winst hebben terwijl het niveau gelijk blijft
sorry weet het niet beter uit te leggen maar dat valt mij gewoon op

doom schreef:mensen denken vaak al klaar te zijn voor een klasse, terwijl er gewoon vele malen beter getraind moet worden.
Dit zien ze dan ook terug op hun protecol en dan wordt er vaak gezegt MAAR ik had een strenge jury, dus ja jammer maar helaas....
Ben wel benieuwd hoe jullie bokkers het zien