Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb afgelopen jaar met een haf tussen de paarden gereden in de B maar ik ga nu verder tussen d epony's (ik ben 17...het was alleen wegens omstandigheden makkelijker om bij de paarden te rijden
) en ik ben ook erg benieuwd naar het verschil.
vond ik erg leuk om te horen...ze gaf toe dat ze Haflingers niet zo geweldig vind, dus kreeg meteen wel respect voor haar!
Onassa schreef:Dit is dus ook weer een van de redenen dat ik nooit aan dressuur wedstrijden zal meedoen.
Niet alleen dressuur, maar alle jury sporten, want je benjt veels te afhankelijk naar wat zij mooi, leuk en goed vinden.
Je hoeft maar 1 jury lid erbij te hebben die jou paard/pony niet leuk vind en daar ga je al.
Daar heb je dan helaas zelf helemaal geen invloed op.

Bonny4life schreef:even beetje offtopic, maarre..mag je met een pony nou wel of niet met stang en trens rijden? ik heb vanavond op mn kop gekregen omdat het niet zou mogen, woorden gehad met een jury maar ik weet gewoon zeker dat het mag. ga maandag zowiezo de knhs bellen!!

) gaat en niet om 2 kleingebleven KWPNérs
Grit schreef:Ik ben met mijn haflinger nooit benadeeld tussen de paarden. Wij waren geen shownummer, zeker niet qua gangen. Maar kregen onze punten door correct rijden. En in de B en L zaten we geregeld in de prijzen/voorhoede. Vanaf de M zakte dit terug, we lieten punten liggen op vooral de midden en uitgestrekte gangen. Je moet meer laten zien en dat zat er bij mijn haflinger niet in. Maar ook toen konden we nog steeds een winstpunt rijden, was wel hard werken. Om deze reden vond ik de Z ook niet eerlijk tegenover mijn paard. Dus besloten dat de M2 met winst voor ons een mooi einddoel was en toen tevreden gestopt.
Gewoon zelf eerlijk zijn in wat jij en je pony kunnen en niet mokken als paarden met een betere beweging hogere punten krijgt
)
. Dat diertje trok automatisch alle aandacht naar zich toe in de rijbak... Urielle schreef:Ik vind toch nog steeds dat er verschil zit tussen bijvoorbeeld een Haflinger of een Fjord, of een NRPSer/Welsh K/te klein gebleven KWPNer.
fresco schreef:Tijdens de juryopleiding kwam ook de vraag naar voren: wat doe je met al die aparte rassen in de baan?
Hij zei toen: Tja, je gaat toch ook niet wielrennen met een bakfiets?
Dus je moet gewoon realistisch blijven als je ervoor kiest te starten.
Maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je zonder problemen de Z2 kunt behalen.