Na het halsstrekken, teugels op maat maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:03

criollolover schreef:
ts, ga er maar vanuit dat die 3 voor het halsstrekken was, er zijn juryleden die daar heel streng op zijn,vooral omdat er bijstond van niet getoond.

Dat doe ik absoluut niet, want hij zakte keurig tot op kniehoogte, en heeft nog nooit lager dan een 6 gehaald, dus zou niet weten waarom dat nu ineens een 3 zou zijn....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:03

Remember schreef:
Fitzroy schreef:
Denk je nou echt dat die dat nu nog weet?
Zou ik heel knap vinden. Ik zou het overigens ook raar vinden om thuis gebeld te worden over een beoordeling van afgelopen weekend. Dan had je maar gelijk moeten komen.

Ik zou er ook niet echt van gediend zijn om de week erna nog opgebeld te worden, ik zit niet voor niks tot na de prijsuitreiking in de kantine!

Kan ik me helemaal voorstellen, en ik had inderdaad zelf maar niet zo dom moeten zijn om in mijn stress dat te vergeten :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:05

Blijheid schreef:
Wat moest je nog meer doen tijdens teugels op maat maken?

Je hebt bijvoorbeeld een proef dat je X-C-X een volte moet maken, en tussen X-C teugels op maat maken. Als je bij dat stukje geen halve volte van X-C maakt maar juist diep door de hoeken stuurt heb je het op maat maken wel getoond maar de halve volte niet.

Uhm volgens mij moest ik..EBE grote volte, tussen E en H teugels op maat maken, dus niks geks....

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:09

CharleyT schreef:
Waarom niet???
Omdat juryleden het niet waarderen als ze thuis lastig gevallen worden voor zoiets onnozels. Hou me ten goede, snap de vraag wel, en ook de verbazing over de cijfers. Ik kan er ook niets logisch in vinden. Halsstrekken een 7, op maat maken een 3. Shoot me, een blackout momentje misschien van de jury.
Maar om daar nu mensen thuis mee lastig te vallen, nee, dat vind ik zwaar over dreven.

Ik vind dat een beetje behulpzaam mens (jurylid) dat best even kan uitleggen. Het is toch ook een rare opmerking? Ik heb nog niemand in dit topic een juiste uitleg zien geven...

__PSM__

Re: Na het halsstrekken, teugels op maat maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 10:05

Ben ik niet met je eens hoor, ik bedoel, na die tijd is er vaak tijd om wat vragen te stellen, toen ben ik dat met mijn domme hoofd vergeten, maar als ik mijn vraag had willen weten, had ik die maar op dat moment moeten stellen lijkt mij :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:20

Dit heb ik nou tot 3 keer toe gehad.. Had ik een 8 voor halstrekken ( commentaar: Erg netjes!) maar een 4 of 5 voor teugels op maat maken ( commentaar: Tegen de hand) voor mijn gevoel is ze tijdens het teugels op maat maken totaal niet tegen de hand.. Ik reed 196,193 en 197 met goede punten voor ontspanning en impuls.. Maar elke keer een onvoldoende op dat teugels op maat maken.. irritant is dat..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:13

Tegen de hand kan ik me wel wat bij voorstellen... Want dan blijven ze niet mooi nagevelijk... Maar een 3 zonder commentaar daar snap ik niks van...

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 03:56

__PSM__ schreef:
Hoi hoi,

Voordat jullie allemaal zeggen dat had je op wedstrijd moeten vragen :P Jullie hebben gelijk, maar we gingen laat naar huis, en paard lief was het zat, ik was al gestressd vanwege het feit dat mijn pa onverwachts ziek was en ik er alleen met een paar vriendinnen heen moest, dus tja gewoon vergeten :P

Ik heb in mijn proefje keurig een 7 gehaald op het halsstrekken :) Dan is het volgende punt, teugels op maat maken, daar staat een 3, met als commentaar, niet getoond, bij het volgende onderdeel staat een 6 en vervolgens weer een 7...

Mijn vraag: wat wordt er nou bedoeld, ik bedoel, hoe kan ik daarna nou nog voldoendes halen en zelfs 7ens, als ik het teugels op maat maken niet getoond zou hebben?

Groetjes en alvast bedankt :)

__PSM__ schreef:
Tegen de hand kan ik me wel wat bij voorstellen... Want dan blijven ze niet mooi nagevelijk... Maar een 3 zonder commentaar daar snap ik niks van...

Ik lees vast niet goed :?

Tis al laat zullen we maar zeggen ;)

niet getoond is toch niet getoond??? Als jij de rest van je proef lekker heb gescoord en gereden zal je wel tussendoor iets gedaan hebben dat lijkt op ... op maat maken... maar niet tóen het gevraagd werd...

Wat begrijp je hier niet van??????

En áls je het onterecht vindt .. of het niet begrijpt ... er zit toch bijna altijd een jury op de dag zelf volledig in haar/zijn eigen tijd (meestal die tijd te verdoen ) ... omdat het verwacht wordt dat hij/zij aanwezig is voor vragen... die persoon zat nou net te wachten totdat bijvoorbeeld jij kwam deze vraag!!!

Of is het hot ... om tegenwoordig 'andere' juryleden (op bokt) te vragen tot begrip .. zonder filmpje, zonder foto's alleen afgaand op jouw oordeel van rijden en jou puntenlijst???????????

Want dan heb ik ook nog wel wat protocollen in de strijd te gooien en met mij vele anderen ~~}>

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 03:59

Nessah schreef:
Dit heb ik nou tot 3 keer toe gehad.. Had ik een 8 voor halstrekken ( commentaar: Erg netjes!) maar een 4 of 5 voor teugels op maat maken ( commentaar: Tegen de hand) voor mijn gevoel is ze tijdens het teugels op maat maken totaal niet tegen de hand.. Ik reed 196,193 en 197 met goede punten voor ontspanning en impuls.. Maar elke keer een onvoldoende op dat teugels op maat maken.. irritant is dat..

irritant van de jury of irritant dat ze net op dat moment met haar hoofd omhoog komt ipv netjes onder die lijn blijft?????????

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 04:02

Nadir schreef:
CharleyT schreef:
Waarom niet???
Omdat juryleden het niet waarderen als ze thuis lastig gevallen worden voor zoiets onnozels. Hou me ten goede, snap de vraag wel, en ook de verbazing over de cijfers. Ik kan er ook niets logisch in vinden. Halsstrekken een 7, op maat maken een 3. Shoot me, een blackout momentje misschien van de jury.
Maar om daar nu mensen thuis mee lastig te vallen, nee, dat vind ik zwaar over dreven.

Ik vind dat een beetje behulpzaam mens (jurylid) dat best even kan uitleggen. Het is toch ook een rare opmerking? Ik heb nog niemand in dit topic een juiste uitleg zien geven...

Die behulpzame mensen, vaak juryleden zie je in de kantine zitten tijdens de prijsuitreiking ... uiteraard kan een prijsuitreiking vallen buiten de pauze van de jury ... en kunnen wij ruiters nooit wachten totdat zij wel even tijd hebben. .. want WIJ hebben tenslotte een paard/pony op de trailer dat veellllllll belangrijker is snel zijn stal terug te vinden ... als dat we om uitleg vragen

uiteraard kunnen we altijd nog ons verhaal halen op bokt ;)

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 04:04

__PSM__ schreef:
Ben ik niet met je eens hoor, ik bedoel, na die tijd is er vaak tijd om wat vragen te stellen, toen ben ik dat met mijn domme hoofd vergeten, maar als ik mijn vraag had willen weten, had ik die maar op dat moment moeten stellen lijkt mij :)

:j

en niet later aan mensen die je proef niet gezien hebben ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:42

Otje,jeumig rustig maar met je opmerkingen, ik denk echt niet dat alle mensen hier knetter gek zijn ofzo, zo doe jij ze wel af...

Ik mag toch een vraag stellen, daar is bokt voor... Ik zeg toch niet dat de jury iets fout heeft ofzo, ik zeg alleen dat ik de opmerking niet snap... Het niet getoond wel, zei heeft dat duidelijk beoordeeld naar wat zei gezien heeft... Het enige wat ik me afvraag is, hoe het dan kan dat ik toch daarna nog goeie cijfers heb gekregen...

Ik beschuldig de jury nergens, wel mezelf, dat het dom was om niks te vragen in mijn stress enzo... maar een doodnormale vraag stellen is toch geen fout iets... Sorry, ik vind jouw redenering aardig kort door de bocht, ik zeg nergens dat de jury iets fout heeft gedaan, wel dat ik iets fout heb gedaan :P

Verder had je al je antwoorden ook wel in één keer kunnen geven....

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:36

Sorry :o

ps ik lees in etapes :o

palbertly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:31

He wat raar, vooral ook omdat je het strekken dus wel goed getoont hebt.