BHV

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: BHV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:56

Volgens de wet dien je ieder jaar op bijscholing te gaan.
Ondanks het feit dat het 2 jaar geldig zou zijn.
Verzekeringen doen hier ook vaak moeilijk over.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:10

ik heb 'm via mijn werk, en als je na een jaar geen herhaling hebt gedaan moet je de cursus helemaal opnieuw doen...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:55

Er zijn 2 soorten bijscholingen: die van een dagdeel is een jaar geldig, die van een hele dag is 2 jaar geldig.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 10:00

nou ik heb de neiging om niet te gaan. als ze het willen verplichten mogen ze ook betalen. en anders besteed ik mijn geld liever aan iets wat goed is. (wat geen 2 uurtjes duurt) dan kan ik net zo goed een boek lezen vind ik, waar alles in staat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 12:08

Ik ga het bij de vereniging aankaarten, wil eigenlijk wel deze cursus doen. Vind mezelf een "handelend" type en geef veel les voor de vereniging. Daarnaast ben ik eigenlijk altijd aanwezig bij dingen die we organiseren.

Afgelopen zaterdag is één van onze deelnemertjes snoeihard ten val gekomen, van de bijna 50 mensen aanwezig had dus echt niemand BHV. Gelukkig was er wel een met EHBO en ikzelf heb razendsnel 112 gebeld, want vrijwel gelijk bleek dat dit geen simpele val was.

Ik ga dit bij de vereniging neerleggen, uiteraard ga ik er wel van uit dat zij dit betalen voor mij.....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:02

daffodil schreef:
Ik ga het bij de vereniging aankaarten, wil eigenlijk wel deze cursus doen. Vind mezelf een "handelend" type en geef veel les voor de vereniging. Daarnaast ben ik eigenlijk altijd aanwezig bij dingen die we organiseren.

Afgelopen zaterdag is één van onze deelnemertjes snoeihard ten val gekomen, van de bijna 50 mensen aanwezig had dus echt niemand BHV. Gelukkig was er wel een met EHBO en ikzelf heb razendsnel 112 gebeld, want vrijwel gelijk bleek dat dit geen simpele val was.

Ik ga dit bij de vereniging neerleggen, uiteraard ga ik er wel van uit dat zij dit betalen voor mij.....

Stel je niet al te veel voor bij de BHV hoor, als je echt wat wil leren raad ik EHBO aan, BHV beperkt zich tot wondjes verbinden, mensen in stabiele zijligging neerleggen, reanimatie en vooral heel snel 112 bellen. Maar het is altijd meegenomen (onder het mom van iets is beter dan niets ;) )

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:34

Ik was afgelopen weekend op het horse event en daar had men ook formulieren liggen voor de BHV cursus. Nu was ik met een vriendin en die zag deze cursus ook wel zitten(onder het mom: altijd handig....), dus ik hoop dat we binnenkort hier nog even wat mee gaan doen(heb zelf al EHBO training gehad via mijn school). Vindt het wel 'jammer' dat je elk jaar een herhalingsdag moet doen, en dat terwijl er volgens mij echt niet zoveel veranderd ten opzichte van 'calamiteiten'.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:14

Somebody_ schreef:
Vindt het wel 'jammer' dat je elk jaar een herhalingsdag moet doen, en dat terwijl er volgens mij echt niet zoveel veranderd ten opzichte van 'calamiteiten'.

Dat is niet omdat er iets verandert, maar om de kennis vers te houden. Als je iets 20 jaar geleden hebt geleerd, maar nooit wat mee hebt gedaan dan zakt het op een gegeven moment weg. Als je het regelmatig blijft herhalen blijft het vers en weet je precies wat te doen mocht het voorvallen en hoef je niet 20 jaar terug in je geheugen te graven.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:21

Falona schreef:
Somebody_ schreef:
Vindt het wel 'jammer' dat je elk jaar een herhalingsdag moet doen, en dat terwijl er volgens mij echt niet zoveel veranderd ten opzichte van 'calamiteiten'.

Dat is niet omdat er iets verandert, maar om de kennis vers te houden. Als je iets 20 jaar geleden hebt geleerd, maar nooit wat mee hebt gedaan dan zakt het op een gegeven moment weg. Als je het regelmatig blijft herhalen blijft het vers en weet je precies wat te doen mocht het voorvallen en hoef je niet 20 jaar terug in je geheugen te graven.

Mwah, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik begrijp die gedachtengang wel hoor, maar eens per 2 a 3 jaar lijkt mij dan zeker genoeg. Iedereen weet wel ongeveer de basisvoorwaarden en na zo'n cursus weet je die zeker, zo snel vergeet je dat niet!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:27

Je kan het niet met mij eens zijn want het is niet mijn mening maar mijn redenatie over waarom ze waarschijnlijk die herhalingscursus zo hebben ingesteld. Ik heb het niet bedacht en de knappe koppen die erachter zitten hebben er waarschijnlijk wel goed over nagedacht.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:33

Falona schreef:
Je kan het niet met mij eens zijn want het is niet mijn mening maar mijn redenatie over waarom ze waarschijnlijk die herhalingscursus zo hebben ingesteld. Ik heb het niet bedacht en de knappe koppen die erachter zitten hebben er waarschijnlijk wel goed over nagedacht.

Volgens mij zei ik dat ik de redenatie wel snap, maar daar ben ik het nou eenmaal niet mee eens :D (Heb niets gezegd over jou, maar over 'daar') Als ik naar mijn eigen EHBO cursus kijk, weet ik daarvan echt alles nog wel. M.I. is het voornamelijk het spekken van hun kas :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 08:52

moet eerlijk bekennen dat wij er op ons werk specifiek om gevraagd hebben, het is niet iets wat je in de dagelijkse praktijk elke dag tegen komt en dus gebruikt. Men had toch het idee dat de kennis na een tijdje toch wel ver wegzakte en eens per jaar minimaal was.

Oefening baart kunst, daarnaast proberen we altijd een ander thema te laten belichten tijdens zo'n dag zodat het toch interresant blijft, daarbij wil ik wel vermelden dat wij cursussen inkopen waar alleen mensen van onze organisatie aan deelnemen zodat je wat meer invloed hebt op de inhoud, verder wisselen we regelmatig van bedrijf omdat de invals hoek toch elke keer anders is en het zo ook leuk en interresant blijft en we gaan altijd naar een bedrijf met eigen oefenlokatie, met name het stukje ontruimen en brandjesblussen wordt zo wel erg leuk om te doen.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:18

Ik heb ook BHV, ik doe dit via onze vereniging. Wij organiseren ook wedstrijden, en er moeten altijd bhvers aan wezig zijn.
Ik moet elk jaar weer een dag terug om op te frissen, en wat er is veranderd.

Zie ook www.bhv.nl voor cursussen.