Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TolineS schreef:Thats me: Mijn merries galop is wel goed, super zelfs, alleen het aanspringen gaat soms mis omdat ze te fanatiek is... Haar gedachten zijn dan even blij en dan springt ze verkeerd aan..
Thuis en met losrijden springt ze noooit verkeerd aan dus valt er niks te oefenen behalve kilometers maken op concours in de dressuur ring...
TolineS schreef:Puissance schreef:Ik vind eigenlijk dat als je je paard nog niet in de goede galop kan krijgen, je niet op wedstrijd thuishoort en dus óók niet in de B.
Door dit antwoord..

carmab schreef:Vooropgesteld zij dat, indien alle paarden die fout aanspringen niet op concours thuis horen, de ringen (en dat geldt niet alleen voor de klasse B!!) een stuk minder vol zouden zijn. Helaas zie je dit in alle klassen regelmatig. In de B kan een foutief aanspringen, het is inderdaad nog maar B en geen M, bij nagenoeg direct en correct herstel best nog wel tot een 6 leiden. Het is alleen altijd erg lastig om op basis van een verhaal te beoordelen of het nog wel een 6 waard was, maar ook niet of een 3 te laag is. Daarom is het niet zinvol om iets dergelijks voor te leggen aan derden, die de proef niet hebben gezien. Maar dat dit per se tot een laag punt moet leiden in de B is evenmin juist, een B-paard staat niet aan de hulpen als een M-paard en kan daardoor bij juist handelen van de ruiter/amazone nog wel een 6 halen. In hogere klassen is dit wel een laag punt maar hoe laag hangt ook af van het feit of er hersteld wordt. Een -2 kan in dit geval niet, dit is niet conform de reglementen.
daantjuhhh schreef:Ik kreeg mijn 2de proef een 3 voor het halthouden terwijl mijn 3 jarige keurig stil stond.
Hij stond alleen niet 4 kant...
TolineS schreef:Weer frustratie afgelopen weekend
Urielle schreef:daantjuhhh schreef:Ik kreeg mijn 2de proef een 3 voor het halthouden terwijl mijn 3 jarige keurig stil stond.
Hij stond alleen niet 4 kant...
Dan heeft hij niet zijn gewicht goed over de benen verdeeld gehad. Niet vierkant is toch wat sneller geschreven dan 'gewicht niet over 4 benen verdeeld'. Moet het als schrijver regelmatig opschrijven in de B, en bedoeld wordt dan dat ze een been ontlasten, of nog wat gestrekt staan oid.