Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kleinuh_Sjam schreef:Maar er komt niet gelijk een ander op je paard dat gebeurt pas in de loop van de lessen...
En ook weer niet iedereen uit je groep..
Citaat:Zelf vind ik het een beetje aanstellen van mensen die geen ander op hun paard willen.. Dan moet je niet met zo'n cursus mee doen... Daarnaast wordt je paard niet in een avond verpest....
Fleurtje100 schreef:Nouja daarom zeg ik dus als je toch geen 2e fase wil doen, kun je net zo goed basis doen zonder paard. Scheelt ook een hoop tijd en gedoe. Het scheelt ook per cursus hoor. Er was hier toen een topic van iedereen die de cursus deed op verschillende locaties. Bij de een moesten er veel vaker paarden mee dan bij de ander, de een wisselt de eerste les al en wisselt 2 keer per les, en de ander bouwt dat heel rustig op.
Bij ons zijn er toen ook twee paarden die gewoon L2 waren met winstpunten niet goed genoeg bevonden voor de cursus. En die waren gewoon braaf hoor, alleen wat mindere gangen. Best vervelend want een meisje kon geen ander paard regelen en had dus 500€ voor niks betaalt.
Sannnn schreef:Sturen ze je gewoon weg als zij het paard niet goed genoeg vinden?
Fleurtje100 schreef:Qua tijd stelt iig die 1e fase niet veel voor. Het is gewoon een avondje in de week waarvan je ongeveer om de week je paard meeneemt. En de theorie stelt niet zoveel voor, weinig nieuwe informatie. Ik zou wel goed nadenken over Orun 1e fase of de basisinstructeurscursus. Als je namelijk toch niet de ambitie en tijd hebt ooit die 2e fase te gaan doen (die kost je wel een hele dag per week) kun je beter de basiscursus doen. Dan heb je toch je papiertje en hoef je niet de hele tijd je paard mee te nemen. Ik vind de 1e fase cursus behoorlijk tegenvallen, was het rijtechnisch lang niet altijd met de instructeur eens. De meeste mederuiters reden keurig maar er zitten er altijd 1 of 2 bij die je toch echt liever niet op je paard hebt. Daar heb je bij de basisintructeurscursus allemaal minder last van.
Roos_s schreef:ja idd, maar dat lijkt me ook meer dan logisch heanders lijkt zo'n parcour me niet zo'n strak plan.
Zelf vind ik het een beetje aanstellen van mensen die geen ander op hun paard willen.. Dan moet je niet met zo'n cursus mee doen... Daarnaast wordt je paard niet in een avond verpest....