Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gulpje schreef:Het zal denk ik al schelen als er bij het zesje opgeschreven wordt wáárom het een zes is, en hoe het een zeven kan worden
Was in de L1 met binnenkomen al. Waren meestal zevens, dus als het een zes was wilde ik graag weten waarom.

driebergen schreef:Meetje22 schreef:
Oh mijn God, snap nu dus waarom sommige jury's mij zo raar aankijken![]()
Ik heb ook mijn gelukstientje tussen het paspoort zitten.
Die mensen zullen wel gedacht hebben: wat een armoedzaaier,denkt die ons nou echt om te kopen met een tientje![]()
![]()
om nog maar te zwijgen over het gezicht als een jury dit tientje wel pakt!!!!![]()
'eh... meneer/mevrouw, mag ik misschien mijn gelukstientje weer terug?'
Ik zie het al voor me
Janientje schreef:Ik heb altijd erg veel lol met mijn paard als ik op wedstrijd ga, omdat we nog wel eens hekjes scheppen ofzo![]()
Maar nu ben ik wel benieuwd, is dat leuker voor juryleden of irriteren ze zich daaraan omdat ze misschien denken dat ik niet mijn best doe?
Aranel schreef:Inderdaad zeg
Nu kunnen sommigen wel zeggen dat íeeeeedereeen waarschijnlijk slecht reed die dag, maar ik vind dat de schuld, bij grote uitzondering, bij de jury kan liggen. Zeker in dit geval.. Komop zeg 150 en lager, dan mag het paard wel de hele proef het tegenovergestelde hebben gedaan van wat gevraagd werd

) Suzanne F. schreef:Aranel schreef:Inderdaad zeg
Nu kunnen sommigen wel zeggen dat íeeeeedereeen waarschijnlijk slecht reed die dag, maar ik vind dat de schuld, bij grote uitzondering, bij de jury kan liggen. Zeker in dit geval.. Komop zeg 150 en lager, dan mag het paard wel de hele proef het tegenovergestelde hebben gedaan van wat gevraagd werd
Nee hoor, ik heb ook weleens B/L rubrieken gehad die werkelijk echt dramatisch waren. Paarden die op de kop, niet nageeflijk met een strakke rug liepen. Echt compleet op de voorhand, helemaal vast. De hoeken kwamen ze bijna niet door omdat er geen buiging inzat, vielen dus zo door het binnenbeen heen.
Echt heel erg. Zijn idd vaak die kleine wedstrijden.
Heb gezegd dat ie gewoon goed zijn best moest doen.. Uiteindelijk had ie iets van 160 punten ofzo, hij kreeg het paard een kant op niet eens in galop..
En zo waren er nog veel meer dingen die nergens op leken..
.
dat zie ik dus echt niet hoor! Relaxed schreef:En wat doen jullie als blijkt dat je op 179 uitkomt? Ik verander eventueel alleen omhoog als ik het toch eigenlijk wel een punt waard vind, maar anders laat ik gewoon 179 staan..
. Dan ga ik het ook niet aanpassen, ook al vond ik het sneu, als ze de proeven had gekend was het niet gebeurd en als ze écht fijn had gereden had ze die -2 ook wel kunnen hebben
carrylies schreef:Ik heb vandaag FNRS gejureerd, daar is 210 punten een promotiepunt (winstpunt). Helaas hadden een aantal mensen 209 punten. Ik heb het zo gelaten, als ik bij de ene ga zitten knoeien en bij de andere niet is dat niet netjes. Bovendien kun je het ook anders bekijken:
209 punten is bijna een pp, helemaal niet heel slecht ofzo, vaak gewoon slordig. Vandaag een aantal keer verkeerde galop en dan gewoon zonder te voelen/kijken doorrrijden op de volte enzo.. Ik zeg dan altijd: probeer het in iedergeval te herstellen, dan laat je blijken dat je door hebt dat het niet goed is.
Ilja000 schreef:carrylies schreef:Ik heb vandaag FNRS gejureerd, daar is 210 punten een promotiepunt (winstpunt). Helaas hadden een aantal mensen 209 punten. Ik heb het zo gelaten, als ik bij de ene ga zitten knoeien en bij de andere niet is dat niet netjes. Bovendien kun je het ook anders bekijken:
209 punten is bijna een pp, helemaal niet heel slecht ofzo, vaak gewoon slordig. Vandaag een aantal keer verkeerde galop en dan gewoon zonder te voelen/kijken doorrrijden op de volte enzo.. Ik zeg dan altijd: probeer het in iedergeval te herstellen, dan laat je blijken dat je door hebt dat het niet goed is.
Ik verander dan nog wel eens 209 in 210. Als het toch al op het nippertje is, geniet er dan maar van en bedenk dat het de volgende keer wel eens tegen kan vallen. Bij de FNRS jureer je vaak (jonge) kinderen die er vaak iets anders tegenaan kijken dan de KNHS ponyruiters. Ik hoop dat dat net aan pp ze motiveert het de volgende keer minstens zo goed te doen, zo niet beter.