blunders in het lesgeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:22

Ga nou eens zitten je hebt je kont dik zat.
Was bij een vaste les klant van mij, en ze heeft echt wel een dikke kont, maar gelukkig konden ze er allemaal wel om lachen.
Maar toch voelde ik me goed l.ullig om dat moment.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:25

Ik had les van mijn instructrice op haar paard waarmee ze in de Midden Tour had gereden om eens te 'voelen' hoe je een wissel moest springen.

Voordat ik de les had, had ik in verschillende boekjes opgezocht hoe je nu precies een wissel moest springen. Ik had alles goed in mijn achterhoofd opgeslagen, kon niet mis gaan dacht ik...
Op het paard ging het draven en galoperen goed en na een tijdje zei Evelien, nou, spring maar een wisseltje.

Ik reed de middenlijn op, legde mijn rechterbeen naar achter, stelde de stelling om, nam wat meer druk op de teugels, en gooide mijn gewicht naar de andere kant, tegelijk drukte ik mijn nieuwe binnenbeen aan...

Het paard nam een enorme sprong omhoog, gaf een bok na en ik was hem helemaal kwijt. Mijn instructrice zei, wat doe je nu??! Ik zei, nou, volgens mij deed ik alles goed. Tja, zei ze, dat deed je ook, maar bij een paard wat zo netjes aan de hulpen staat, is enkel je gewicht op de andere kant brengen genoeg.

Tja, daar gaat je boekjes-theorie... :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:06

Haha Storm, daar sta je dan met je goede gedrag! :+

Ik ben zelf geen instructrice, maar heb een tijdje een jongetje geholpen met zijn pony..Ik reed die pony af en toe ik begeleidde de jongen ook met rijden..Ponylief had er soms een handje van om in galop even flink de benen te nemen en ik kon het meestal prima oplossen door een kleine volte te maken, dus dat was ook mijn advies toen het in de les gebeurde :) Het enige probleem was dat de jongen (10 jaar) het niet voor elkaar kreeg..Stond daar heel fanatiek "volte, volte" te roepen, maar er gebeurde niks :') Toen heb ik de ontzettend handige zin uitgesproken "Okee, nu weet ik het ook even niet meer" :+ Daar had ie niet echt wat aan :=

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:16

Als mijn moedeer les geeft heeft ze soms lachwekkende situaties en dus blunders.
Als ze een laag hindernisje bouwt valt ze er bijvoorbeeld overheen en zit het zand in haar onderbroek.
Of ze is een pony zijn hoofdstel aan het controleren en het beestje moet briezen. Zit ze onder het snot.
Het zijn sneue blunders voor mijn moeder, maar voor degene die les heeft is het zeer lachwekkend.

xx ilsee ';';
:(:)

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:49

ik geef geen les ofzo hoor maar ik moest een keer voor een meisje van 6 haar B ponytje rijden omdat het beest helemaal gek in zijn hoofd was! ze had al een keer eerder wat ruitertjes erop gehad en die vlogen er allemaal 1 voor 1 af. zei de moeder van dat meisje: ''moet ik hem eerst even aan de longeer lijn doen?'' ik zo: ''nee, ik red het wel!'' dus ik met mijn eigenwijze kop, stap op dat ponytje.. stappen draven galloperen, het ging allemaal zo goed tot dat hij een sprong nam, ik zet hem tegen het schot aan waar dus achteraf ook schrik draad was :+ je weet denk ik al wat er gebeurde.. pony nam een SPRROOONNNGGGG.. en tsja daar lag ik dan. ik laat me niet kennen dus ik stap weer op, ging het weer goed ik beloon die pony en tijdens het belonen gaf ie een bok.. boem daar lag ik weer |( tsja, een BLUNDER!

hyppolyte

Re: blunders in het lesgeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:19

Whahaha, die van storm76 _O- heel erg geniaal :j.

Stalgenootje had het laatst ook een keertje met rijden, die rijdt op een nogal eigenwijs tankje (fjord), doet ze heel pittig hoor en gaat ook vaak goed. Maar tijdens de priveles had de instructeur na de zoveelste uitbraak zoiets van, stuur haar nou maar eens op een boom af/de bosjes in, dan stopt ze wel.... NOT! Whaha, dat gekke beest denderde zo door, gevolg, stalgenootje in de boom en paard stond erbij en keek ernaar _O-.

Heb het zelf een keertje met les gehad, was een vrij jong beestje, jaar of 4/5 en die begon na een halfuur weleens te protesteren als ie te hard moest werken, dan ging ie bokken. Dus ik braaf bij een bok een tik met de zweep (3 keer achter elkaar ofzo), maakte dus geen indruk. Dus zei ze, en als ie het nou weer doet, geef je hem eens een goede poeier, dus dat doet ik. Kort gezegd, ik kwam zo'n 4 meter voor zijn neus uit, in het zand :+.

Heb het ook een keer gehad, is niet echt een instructieblunder, maar vind hem toch leuk. Ik geef soms les aan de man van de eigenaresse van ons landje. Dus was ik met hem naar de bak bij de ponyclub aan het wandelen, ondertussen rijdt er een bus langs met daarin een bekende van die man, die zit te kijken en die denkt, ach wat leuk die is met een gehandicapte aan het rijden, om er vervolgens achter te komen dat het dus een bekende van haar was :D. Is misschien op papier niet zo leuk, maar wij hebben er heerlijk om kunnen lachen :J.

lovessamson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:03

mijn eerste ervaring op een pony zal ongetwijfeld de instructeur nog vele lachbuien hebben bezorgd.... als klein meisje wilde ik altijd al een pony, eerst op de manege leren rijden zeiden mijn ouders! dus met mijn vader naar de manege. Daar een hele lieve kleine witte pony onder mijn kont gekregen. En zo werd ik in de binnenbak gezet! Niemand had helaas uitgelegd hoe ik moest stoppen, sturen enz! gevolg: nog voor de instructeur in de bak kwam zat mijn vader in de kantine en liep de lieve pony braaf in een sukkelgangetje met mij op zijn rug de bak uit richting stal. het duurde echt een uur voordat ze me weer gevonden hadden. (kon er natuurlijk niet af) dus had lief een uur lang op de rug van de pony in de stal gestaan!

Telstar2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:30

Mijn grootste blunder waar mensen die het gezien hebben mij nog steeds mee plagen:
Meisje van 7 aan het lesgeven op een C-pony. Ik zag aan het hoofd van de pony dat ie een beetje teveel zin had vandaag, dus zei tegen haar dat we vandaag niet gingen galopperen, dat zal ik wel 'even' doen na haar les. Dus braaf in stap en draf allerlei oefeningen gereden. Na een half uurtje meisje eraf, ik erop (is niet zielig, ik weeg niet zoveel). Na een paar rondjes draven dus in galop, na twee rondjes lag ik ernaast!!! Hij ging eerst hard, dat was niet zo erg, maar vervolgens recht op het hek af. Geen sturen meer aan gemaakt Ik dacht, hij gaat rechts, maar hij ging dus links!!! En met zo'n klein smal ding tussen je benen heb je niet bepaald veel grip... :o
Meisje in een deuk. Tja zei ik tegen haar, dat is nu de reden dat ik het jou niet liet doen!
Maar wel vet voor banketstaaf!!! :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:03

blunders kan ik zo even niet opkomen maar door jullie verhalen moet ik wel aan andere dingen denken. de instructeur van 1,90 op een e pony doet mij bijvoorbeeld denken aan mijn uitgeleende b pony (slank model) waar huidige instructrice van het jochie (volgens mij wel meer dan 60 kilo) even opging om hem aan de teugel te rijden (weet niet wat ze heeft gedaan maar hele achterkant zit vast) is dat geen blunder voor een grandprix ruiter (tenminste dat zeggen die mensen) arme jonge leert rijden met aangesnoerde neusriemen, handen op bovenbenen en dan spelen. kom ik moest hij van voren loslaten en op zijn zit gaan rijden. Helaas wel hun instructrice blijven verdedigen hoewel ze niets kunnen onderbouwen waarom ze iets doen/moeten doen.

Oow wel een blunder, met het voorrijden van een pony, meiden hadden eerst zelf gereden en hem even leren stoppen vanuit galop met hoofd tussen benen, toen ik maar even en omdat ik niet viel kreeg ik gelijk wat bokken cadeau. Hoorde gelijk zie je wel aan de kant, nou zat er binnen no time weer op en toen ging het wel. Moest gewoon even inkomen.