Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karoliefje_ schreef:Te streng? Je bent gewoon veel te veel verwend met die hoge punten, op een onderlinge wedstrijd rijd je zo 200 punten. Maar bij officiële wedstrijden is dit toch iets moeilijker dan op een onderlinge wedstrijd. Wat verwacht je? Dat jury met 8e en 9's gooit? Dream on, de meeste jury's geven voornamelijk 6'jes en 7's. Van mij mogen ze de B veel strenger maken, komen er niet zoveel slechte combinaties in de L1!
), maar dan had je nog geen 4 gehad
crossmonster schreef:Karoliefje, mooi verwoord, ben ik het helemaal mee eens.
Ook zou landelijk wat meer een lijn getrokken mogen worden, ga je vanuit hier over de wateren heen, dan vliegen de winstpunten je om de oren, word een stuk milder gejureerd .
(L1 gaat meestal nog wel) Ik vind het verschil in nivo tussen L1 en L2 groter dan het verschil tussen B en L1. suleilitha schreef:Ik vind niks mis met een beetje kritisch kijken in de B, anders valt het in de L2 zo tegen(L1 gaat meestal nog wel) Ik vind het verschil in nivo tussen L1 en L2 groter dan het verschil tussen B en L1.
superbig schreef:Leuk dat jullie allemaal reageren!
een 6 is toch een voldoende? Bij een 5 heb je een punt aftrek dus dan kan je dat toch niet als een voldoende zien?
Nou, dat vind ik dus ook! Die 4 voor een middendraf die onregelmatig is kan nog een keer ( al vind ik dat wel streng voor de B) maar dan had ik voor die andere middendraf die dus echt goed gereden en spectaculair was ook een 8 moeten hebben. Dit was echt zon jury die over het algemeen 6jes gaf.
Als ikzelf het id heb dat ik een geweldige proef heb gereden en ik krijg dan over het algemeen 6jes, vind ik het jammer dat er nooit geen commentaar bij staat waarom ik een 6je heb en geen 7. Als ik een volte rijdt en ik krijg er een 6 voor ga ik ervanuit dat de jury de volte goed vind. Maar nu weet ik nog niet wat ik eraan moet doen om een 7 te krijgen voor die volte.
(en gaat verder met ontspanning/souplesse, aanleuning, impuls, rechtgerichtheid en verzameling) . En dat is echt niet 'streng' voor de B, maar gewoon de basis waaraan je moet voldoen. Dan zie je ook meteen dat je aan behoorlijk wat aspecten moet voldoen, om een 'goed' (een 8) te scoren, laat staat de uitmuntend (10).
. Alles telt mee in de beoordeling, en een 8 scoren is zo makkelijk nog niet, want het zijn niet alleen de 'enkele passen middendraf' op het midden die naar de paardenbenen kijkend beoordeeld wordt
.
superbig schreef:Ik heb de vorige wedstrijd laten filmen...
Eigenlijk vond ik op die film dat het er juist mooier uitziet dan het voeld. Ik had in die proef wendingen gereden die onder het zadel een beetje stortelig aanvoelde. Op de film was dit helemaal niet te zien en kreeg dan ook een 7.
Het is idd wel goed om jezelf zo af en toe even te filmen. Maar over het algemeen heeft mijn gevoel het wel goed.