Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Scum schreef:Echt waar?
liess1 schreef:ik heb een keer een ponycombinatie een 10 gegeven voor de verzorging omdat ze er zelf super netjes en verzorgd uitzag en haar "witte"pony volgens mij in de wasmachine was geweest...witter kon haast niet...later vertelde haar moeder dat ze zoooo..blij was met haar 10 omdat ze altijd uren en uren aan het poetsen en wassen is voor ze op wedstrijd gaat..nou toch leuk om te horen..
Bizzybijtje schreef:Ja... maar stel je voor dat iemand die er echt supernetjes uit ziet een ontzettend slechte proef rijd, en iemand die er niet zo netjes uit ziet en een bijna perfecte proef rijd... wie verdient dan het winstpunt?
miep1979 schreef:liess1 schreef:ik heb een keer een ponycombinatie een 10 gegeven voor de verzorging omdat ze er zelf super netjes en verzorgd uitzag en haar "witte"pony volgens mij in de wasmachine was geweest...witter kon haast niet...later vertelde haar moeder dat ze zoooo..blij was met haar 10 omdat ze altijd uren en uren aan het poetsen en wassen is voor ze op wedstrijd gaat..nou toch leuk om te horen..
Inderdaad ontzettend leuk..... denk ook eens aan alle ruiters met een bruine of zwarte pony die dit ook doen, die hetzelfde cijfer krijgen als een ruiter die er geen fluit aangedaan heeft......
miep1979 schreef:liess1 schreef:ik heb een keer een ponycombinatie een 10 gegeven voor de verzorging omdat ze er zelf super netjes en verzorgd uitzag en haar "witte"pony volgens mij in de wasmachine was geweest...witter kon haast niet...later vertelde haar moeder dat ze zoooo..blij was met haar 10 omdat ze altijd uren en uren aan het poetsen en wassen is voor ze op wedstrijd gaat..nou toch leuk om te horen..
Inderdaad ontzettend leuk..... denk ook eens aan alle ruiters met een bruine of zwarte pony die dit ook doen, die hetzelfde cijfer krijgen als een ruiter die er geen fluit aangedaan heeft......
Liezel1 schreef:Arwin6 schreef:ben hier ook benieuwd naar.
Ik heb voor de verzorging wel eens een 9 gehad!![]()
maar als jij een oefening perfect rijdt kunnen ze je toch ook een 10 geven?
dus waarom niet bij de verzorging als je er perfect uitziet?
Even een extreem voorbeeld.
Je tijdt je proeven netjes, maar net niet winstpuntwaardig. Dat heeft betrekking op het rijtechnische gedeelte. Het ziet er allemaal wel netjes uit, dus je krijgt gemiddelde scores, maar het is het gewoon nét niet helemaal. Uiteindelijk zit je elke keer 1 a 2 punten onder je winstpunt. Als je rijtechnische gedeelte dus gemiddeld is, maar niet winstpuntwaardig en je krijgt wel een 10 voor de verzorging, zou dat betekenen dat je voor een niet-winstpunt waardige proef (rijtechnisch gezien) tóch winstpunten krijgt en als je maar vaak genoeg start dus vanzelf kan promoveren naar een hogere klasse, terwijl dat rijtechnisch gezien helemaal niet correct is.
macke schreef:Gel*l allemaal als je paard/pony schoon goed verzorgt, goede conditie je ziet er zelf tiptop uit heb je een 10 verdiend einde discussie!!! De cijfer voor verzorging mag onder geen enkele voorwaarde een sluitpost zijn, je hebt als jury kwaliteit genoeg om te zien of iemand een wp verdiend of niet en dat mag niet van de verzorging afhangen dan heb je als jurylid je papiertje kado gekregen bij de zegeltjes die je gespaard hebt.!!
macke schreef:Gel*l allemaal als je paard/pony schoon goed verzorgt, goede conditie je ziet er zelf tiptop uit heb je een 10 verdiend einde discussie!!! De cijfer voor verzorging mag onder geen enkele voorwaarde een sluitpost zijn, je hebt als jury kwaliteit genoeg om te zien of iemand een wp verdiend of niet en dat mag niet van de verzorging afhangen dan heb je als jurylid je papiertje kado gekregen bij de zegeltjes die je gespaard hebt.!!
KarinvdM schreef:Nee, de 10 hoort bij absolute perfectie.